در میان خیل دردنامه ها ،نامه یک معلم دهلرانی که نسخه ای از آن در اختیار این رسانه قرار گرفت حاوی نکات بسیار مهمی است . متن این نامه که می تواند چکیده ای از درخواست ،مطالبه ودغدغه فرهنگیان محسوب شود عینا منتشر می شود،امید است فضای دراختیار به پلی ارتباطی بین  وزیر وفرهنگیان مبدل شده واز این طریق وزیر شنونده دردهای تلنبار شده فرهنگیان استان بشوند؛
کد خبر: ۷۱۸۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۱ 23 February 2019

تابناک ایلام::امروز وزیر آموزش وپرورش به اتفاق معاونین وزارتخانه تحت تصدیش میهمان فرهنگیان استان ایلام هستند وقرار است در مدت دو روز حضور خود دراین استان با حضور در ادارات آموزش وپرورش مناطق مختلف از نزدیک در جریان مشکلات این دستگاه عظیم قرار گیرند .

البته از قرار معلوم در سفر وزیر به برخی شهرستانها ،تعدادی از طرح های آموزشی و ورزشی متعلق به آموزش وپرورش نیز به بهره برداری می رسند. یقینا حضور عالیترین مقام وزاتخانه در استان برای معرفی وانتقال مشکلات این حوزه فرصت مغتنمی به حساب خواهد آمد از اینرو حضور وزیر را به فال نیک گرفته وامیدواریم ماحصل این حضور دستاوردهای موثری برای فرهنگیان ودانش اموزان استان به همراه داشته باشد.

به همین مناسبت ودر کنار دیدار وزیر بابرخی فرهنگیان و سخن گفتن با آنان ،فرصت برابری برای دیدار با خیل عظیم فرهنگیان عمدتا دردمند دست نخواهد داد و قطعا دو روز حضور مجالی برای تحقق این خواسته دیرینه معلمین نخواهد بود ،از اینر وبسیاری از معلمین دست به قلم شده و دردل دلها و مطالبات خود را از بستر فضای مجازی ورسانه ای به عرض جناب وزیر رسانده اند.

در میان خیل دردنامه ها ،نامه یک معلم دهلرانی که نسخه ای از آن در اختیار این رسانه قرار گرفت حاوی نکات بسیار مهمی است . متن این نامه که می تواند چکیده ای از درخواست ،مطالبه ودغدغه فرهنگیان محسوب شود عینا منتشر می شود،امید است فضای دراختیار به پلی ارتباطی بین  وزیر وفرهنگیان مبدل شده واز این طریق وزیر شنونده دردهای تلنبار شده فرهنگیان استان بشوند؛

آقای دکتر بطحایی وزیر محترم آموزش و پرورش ،
 سلام ، به ایلام خوش آمدید . به عنوان عضوی از جامعه فرهنگیان استان بسیار مشتاق بودم تا شما یا یکی از معاونین محترم  را از نزدیک زیارت کنم و از درد دلها بگویم . فکر می کردم آمده اید تا صدای ما را بشنوید ، اما چه خوش خیالم من!

چه می توان کرد که تا بوده چنین بوده ، البته قرار بود که اینطور نباشد . از آنجا که موفق به زیارت شما یا معاونین محترم نشدم ، به ناچار دست به قلم بردم تا درددلهای انباشته در دلم را بعنوان یک معلم ، به محضر مبارک مقام عالی وزارت برسانم . آقای وزیر اگر جویای احوالات ما هستید ، حال ما خوب  نیست .

قطار آموزش و پرورش دیرگاهی است که از ریل خارج شده است ، راهبر قطار هم که شما باشید بجای تلاش برای بازگرداندن قطار به ریل ، به فکر رنگ کردن و بزک و دوزک کردن آن هستید . آموزش و پرورش ، حیات خلوت اربابان قدرت شده است ، از صدر تا ذیل مناسب و پستها در آموزش و پرورش بر اساس رابطه ی قدرت ، توزیع و بازتوزیع می شود .

هستند افرادی که ظاهرا بصورت مادرزادی برای مدیریت به دنیا آمده اند و با انواع زدو بندها و اعمال فشار ، همواره باید در راس امور باشند  . مدیران شما بدون اجازه نمایندگان مجلس ، اجازه آب خوردن هم ندارند . مدارس شما سالهاست که سرانه نگرفته اند و مدیران مدارس با درآمد بوفه ها و اجبار اولیاء به همیاری ، مدارس را سرپا نگه داشته اند . هزینه های اداره مدارس و اجرای برنامه های هنری و پرورشی و ورزشی ، به دوش دانش آموزان است .( دانش آموزان عضو گروه سرود مدارس خودشان باید لباس متحدالشکل تهیه کنند ، در مواردی کرایه آژانس برای شرکت در مسابقات هم توسط دانش آموزان پرداخت شده است و ...) . 
آقای وزیر نمیدانم در طول سالهای پر خیر و برکت خدمت در آموزش و پرورش ، تدریس هم داشته اید یا نه ؟ البته بعید میدانم تجربه تدریس در مدارس را داشته باشید که اگر داشتید ، عنوان طرح استثمار و بهره کشی از معلمان فقیر و مستضعف را ، معلم تمام وقت نمی گذاشتید .

چون کسی که سابقه تدریس داشته باشد می داند که معلمی هیچگاه شغل پاره وقت نیست و تمام وقت معلم در طول هفته صرف آموزش و پرورش می شود و عملا معلمان بیش از  کارمندان دیگر ، وقت صرف کار می کنند . معلمان تنها کارمندانی هستند که وقت کم می آورند و به ناچار برخی کارها مثل تصحیح اوراق و تهیه طرح درس و ... را به خانه می برند .

آقای وزیر من نیز مانند تعداد بیشماری از همکاران فکر می کنم که این اسم (معلم تمام وقت) ، آتش تهیه استثمار رسمی از معلمان است . لطفا اگر نمی توانید نیروی انسانی مورد نیازتان را به دلیل  محدودیت بودجه جذب کنید ، عنوان طرح را عوض کنید و بیش از این خاطر رنجیده ما را ناراحت نکنید .
آقای وزیر ، معیشت معلمان از وضعیت بحرانی عبور کرده و زنده ماندن معلمان در شرایط فعلی اصول علم فیزیک و زیست شناسی را به زیر سوال برده است ! 
آقای وزیر ، بیمه تکمیلی را که در اوایل  بیمه طلایی اسم گذاشته بودند ، امروزه چرخه توهین به معلمان را تکمیل کرده است .  تقریبا با هیچ مرکز درمانی قرارداد ندارد و محبوریم هزینه ها را از جیب بپردازیم ، از طرفی بعلت نبود مراکز درمانی در بیشتر مناطق استان ، مجبور هستیم که علاوه بر هزینه های معمول درمانی هزینه های ایاب و ذهاب را هم بپردازیم . برای دریافت هزینه ها هم باید روند ملال آور و مهوع تهیه و تنظیم مدارک (تهیه کپی و جمع کردن نسخ و اوراق درمانی) را طی کنیم ، بعد از آن هم باید ماهها در انتظار باشیم تا شاید قسمتی از هزینه ها _ بدون آنکه جای جواب و سوال و توضیح باشد _ به حساب واریز شود .


آقای وزیر ، حق نوار مرزی چیست و به چه مناطقی پرداخت می شود ؟ چرا عنوان پرداختی حق نوار مرزی نیست ؟ چرا در احکام حقوقی فرهنگیان، تحت عنوان  محرومیت از تسهیلات زندگی و بدی آب و هوا پرداخت می شود( بند محرومیت از تسهیلات زندگی در احکام حقوقی فرهنگیان سایر مناطق غیر مرزی کشور هم وجود دارد) ؟ اما در سایر ادارات بندی جداگانه تحت عنوان حق نوار مرزی پرداخت می شود ؟ 


آقای وزیر این حرفها ، تنها قسمتی از دغدغه های یک معلم است ؛ از آنجایی که سعادت نصیب بنده و بسیاری از جامعه فرهنگیان استان نشد تا شما را از نزدیک زیارت کنیم بناچار حرفهایم را مکتوب کردم و امیدوارم به دست شما برسد چون میدانم آن دوستانی که در جلسات رسمی و در کمال خشوع و فروتنی اجازه شرفیابی به حضور مبارک را یافته اند ، آنقدر در وجود شما ذوب شده اند که فرصت نیافته اند از دغدغه های ما برای شما صحبت کنند . 
آقای وزیر دردهای آموزش و پرورش بسیار است ، شما اگر نمی توانید درمان باشید لااقل درد هم نباشید و دردی به دردهای این بیمار رنجور ( آموزش و پرورش) اضافه نکنید .  

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
مهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
...انکس که این صداها را بشنود که وزیرش نمی کنند که !
مهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
...انکس که این صداها را بشنود که وزیرش نمی کنند که !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
درود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
چرا ما یاد گرفته ایم همیشه نق بزنیم!!!!!!!! به فکر آموزش بهتر و کیفیت بالا نیستیم فقط فلان آیتم را بده فلان وام را بده و...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
آنچه به جای نرسد فیاداست
سکینه حمزیانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
آز اقای وزیر خواهش میکنم یه فکری هم به حال فرزندان فرهنگیان بکنند .من فرزندم لیسانس مهندسی علوم دام است هیچ جا بهش کار نمیدهند هیچ آزمون استخدامی براش نیس.واقعا اگر برای این رشته استخدامی نیس چرا تو دانشگاه تدریس میشود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار