وزیر آموزش وپرورشدر جمع فرهنگیان استان گفت:
وزیر آموزش و پرورش که به اتفاق معاونین خود به استان ایلام سفر کرده است ،صبح امروز در جمع فرهنگیان استان  با ذکر اینکه آموزش و پرورش امروز نمی تواند پاسخ نیازهای موجود را بدهد، گفت: در این زمینه باید به جنبه های کیفی حوزه آموزش و پرورش توجه جدی شود.
کد خبر: ۷۱۸۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۶ 23 February 2019

وزیر آموزش و پرورش که به اتفاق معاونین خود به استان ایلام سفر کرده است ،صبح امروز در جمع فرهنگیان استان  با ذکر اینکه آموزش و پرورش امروز نمی تواند پاسخ نیازهای موجود را بدهد، گفت: در این زمینه باید به جنبه های کیفی حوزه آموزش و پرورش توجه جدی شود.

به گزارش تابناک ایلام ؛سیدمحمد بطحایی اظهار کرد: متاسفانه برنامه های آموزشی و پرورشی کنونی این وزارتخانه نیازهای امروز دانش آموزان را پاسخ نمی دهد.

وی  آسیب های اجتماعی در جامعه ورتبه استان ایلام در خودکشی را یادآور شد وگفت: آسیب های اجتماعی امروز مساله جدی جامعه است و در این حوزه باید توجه ویژه ای شود.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: باید با برنامه ریزی مناسب نیازهایی که بعد از فارغ التحصیلی دانش آموزان وجود دارد در برنامه های آموزش و پرورش مورد توجه قرار بگیرد.

پبه گفته بطحایی، این مسایل در سند تحول بنیادین آورده شده و برای هر کدام نیز برنامه عملیاتی نوشته شده و در صورت همت لازم مسیری متحول برای رفع این آسیب ها پیدا خواهد شد.

وی با ذکر اینکه آموزش و پرورش گستره وسیعی از مشکلات دارد، گفت: این مشکلات 40 سال اخیر بوجود نیامده و بخشی از آن به 50 یا 60 سال قبل باز می گردد. 

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد : برای رفع مشکلات این حوزه نباید از مسیری که تاکنون نتیجه ای نداشته حرکت کنیم چون در این صورت راه به جایی نخواهیم برد. 

بطحایی خاطرنشان کرد: نیازهای کشور در مقایسه با درآمدهای کشور هیچگاه به نقطه مورد نظر نخواهد رسید و این مساله نه تنها در ایران بلکه در ثروتمندترین کشورها نیز تحقق نخواهد یافت. 

وی افزود : آموزش و پرورش باید طرحی نو برای رفع مشکلات موجود پیدا کند و تمام همت شخص رئیس جمهور و وزرای حوزه اقتصاد رفع مشکلات معیشتی مردم بویژه افرادی است که دارای حقوق ثابت از جمله فرهنگیان هستند.

وزیر آموزش وپرورش در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع رتبه بندی معلمان اشاره کرد وگفت: اقدام های مناسبی برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان آغاز و پیش بینی می شود از اوایل سال آینده اجرایی و عملیاتی شود.

بطحایی ادامه داد:لایحه این طرح تا پایان ماه جاری به مجلس ارسال و پیش بینی می شود با نگاه مثبت نمایندگان به تصویب برسد.
وی ابراز امیداری کرد اجرای این طرح تاثیر مطلوبی در حوزه نیروی انسانی اعم از کمی و کیفی بر جا بگذارد. 
وزیر آموزش و پرورش با ذکر اینکه اعتبار این وزارتخانه سال آینده بیشترین افزایش را خواهد داشت، افزود: امسال اعتبار عمرانی این مجموعه سه برابر سال گذشته بوده که در 6 ماهه نخست امسال 110 درصد تخصیص بافته است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار