آیت الله اعرافی:
مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه نباید اجازه دهیم انقلاب ما و جبهه مقاومت در دام جنگ مذهبی و افراطی‌گری بیفتد، گفت: حوزه علمیه انقلابی می‌ماند و آرمان شهدا را ادامه می‌دهد.
کد خبر: ۷۱۷۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵ 22 February 2019

به گزارش تابناک قم، آیت الله علیرضا اعرافی در کنگره بین المللی بزرگداشت ۱۴۰شهید روحانی مدافع حرم که با خانواده معظم شهدا و حضور سردار قاآنی جانشین فرمانده سپاه قدس در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) برگزار شد، اظهار داشت: شهدای حوزه و روحانیت در هنگامه نبرد رشته تعلقات درسی را بریدند و سبک بالان به مهمانی عرشیان رفتند.

وی ادامه داد: این ۱۴۰ شهید از پنج کشور اسلامی از نهاد حوزه علمیه و روحانیت برخاسته‌اند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور خطاب به خانواده‌های شهدای مدافع حرم افزود: صبر و وقار شما به مقاومت اسلامی رونق بخشید و شما پیشگامان این خط روشن هستید.

وی با اشاره به اینکه هنگامی که علامه امینی کتاب شهدا الفضیله را نوشت نمی‌دانست که بعدا به واسط امام(ره) قیامی برپا می‌شود که شهدای روحانیت همچنان پیشگام خط جهاد هستند.

آیت الله اعرافی عنوان کرد: افتخار می‌کنیم هزاران شهید روحانی برای اسلام، نجات امت و برپایی تمدن نوین اسلامی تقدیم خداوند کردیم.

وی با بیان اینکه این ۱۴۰شهید روحانی برگی درخشان در کتاب قطور شهدا از روحانیت هستند، گفت: جهاد و شهادت در منطق اسلام ناب و جبهه مقاومت دارای مکتب نورانی و رهایی بخش است.

جهاد اسلامی و جبهه مقاومت با شهادت و جهاد دروغین تکفیری‌ها فرق دارد

امام جمعه قم با اشاره به اینکه جهاد، مقاومت و شهادت در منطق اسلامی مبتنی بر عقلانیت و مبانی استوار فکری و معنوی است، عنوان کرد: جهاد اسلامی و جبهه مقاومت با شهادت و جهاد دروغین تکفیری‌ها فرق دارد و مکتب ما نورانی است.

وی گفت: اگر چه شهادت مظهر احساس و عاطفه بی پایان است اما باید بر مبنای عقل باشد و این مولفه جدایی از منطق جنگ داعش است.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه روح جهاد و شهادت راستین دفاع در برابر ظالمان و ستم پیشگان است، اظهار داشت: جهاد راستین باید با فرماندهی واجد الشرایط فرماندهی باشد و افتخار ما این است که فرماندهی حرکت اسلامی و مقاومت در دست مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه جهاد اسلامی سلسله آداب و قوانینی دارد، گفت: راهی که داعش طی کرده است خطوط قرمز انسانی را با سربریدن و سوزاندن زیر پا گذاشت و چهره اسلام را خدشه دار کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه حضور شهدای مدافع حرم بر اساس منطق فرهنگی و معنوی است، اضافه کرد: نباید اجازه دهیم انقلاب ما و جبهه مقاومت در دام جنگ مذهبی و افراطی‌گری بیفتد؛ چرا که ما پیرو منطق امام هستیم و جهاد و ایستادگی ما با شجاعت و قاطع است.

وی تصریح کرد: جبهه مقاومت با اقدام مهم تمدنی در برابر استکبار و حرکات تفرقه انگیز ایستاد.

آیت الله اعرافی یادآور شد: حوزه علمیه انقلابی خواهد ماند و آرمان‌های شهیدان را ادامه می‌دهد و باید برای ترمیم خلأها گام برداریم؛ آینده از آن اسلام است و اسرائیل جایی ندارد و امیدواریم به زودی تمدن نوین اسلامی در جهان برپا شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار