آیت‌الله محمد مؤمن به‌دلیل مشکلات مغزی و تنفسی از جمعه 30 آذرماه در بخش آی‌سی‌یو در یکی از بیمارستان‌های قم بستری شد و از 8 دی ماه برای پیگیری روند درمان به بیمارستانی در تهران انتقال یافت اما پس از دو ماه دست و پنجه نرم کردن با بیماری شب گذشته دعوت حق را بیک گفت.
کد خبر: ۷۱۷۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵ 22 February 2019

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله مومن عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو فقهای شورای نگهبان که از مدت‌ها پیش به علت بیماری در بیمارستان بستری بود، شب گذشته دار فانی را وداع گفت.

مرحوم آیت الله محمد دانش‌زاده قمی (مؤمن) از اواسط دوره اول شورای نگهبان یعنی از سال 1362 با حکم امام (ره) به عضویت فقهای شورای نگهبان منصوب و آخرین بار نیز در 25 تیر 1392 با حکم رهبر انقلاب در این سمت ابقاء شد.

آیت‌الله مومن دار فانی را وداع گفت

آیت الله مؤمن تحصیلات مقدماتی را در قم و ابتدا در مکتب خانه و سپس در «مدرسه جامع تعلیمات دینی» گذراند و همزمان به تحصیل در حوزه علاقه‌مند شد، با بهره‌گیری از اساتیدی چون امام (ره)، علامه طباطبایی، آیت‌الله مشکینی، آیت‌الله حائری یزدی و آیت‌الله گلپایگانی گلپایگانی به درجه اجتهاد رسید.

این عالم دینی در سال 1374 در جریان تصادفی شدید در راه قم به شدت مجروح شد و بر اثر این تصادف 42 روز بستری بود.

آیت الله مؤمن قبل از پیروزی انقلاب با عضویت در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مبارزات علیه رژیم پهلوی نقش داشت و این فعالیت‌ها به تبعید او و 24 تن از اعضای جامعه مدرسین انجامید. مؤمن به تویسرکان تبعید شد.

آیت‌الله مومن دار فانی را وداع گفت

عضویت در شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری، نایب رئیسی مجلس خبرگان، عضویت در شورای بازنگری قانون اساسی، عضویت در شورای عالی قضایی، مسئولیت انتخاب و اعزام قضات شرع دادگاه‌های انقلاب در سراسر کشور به دستور امام، عضویت در شورای عالی سیاستگذاری و ریاست حوزه علمیه قم، عضویت در مجمع جهانی اهل بیت (ع) و ریاست مجمع فقه اهل بیت (ع) و عضویت در هیئت امنای دانشگاه قم نیز در کارنامه آیت‌الله مؤمن به چشم می‌خورد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار