تازه تر اینکه حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع معظم تقلید ،مقلدین خود را نادان فرض کرده و پر خوری را آفت سلامت انسانها معرفی واز مردم خواسته اند که "مصرف غذا را کاهش داده وغذا را خوب بجوند"درست همان توصیه ای که در بهبوحه گرانی ها دوران دولت دهم که آیت الله جنتی مردم را به خوردن اشکنه وکاهش مصرف غذا به یک وعده توصیه کردند.
کد خبر: ۷۱۷۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲ 21 February 2019

تابناک ایلام علی اصغر اسدی ::بنا نداریم با خبرهای ناامید کننده دل مردم را خالی کنیم ،اصولا در وضعیت های حساس وبحرانی رسالت رسانه وظیفه شناس این است که با انتشار خبرهای امید بخش ،امید را به جامعه تزریق کرده وبه ایجاد آرامش روانی جامعه کمک کند . اما با این وجود بروز رفتارها و موضع گیری برخی مسئولین نیز چیزی نیست که به راحتی بر آن چشم بست ویا بتوان ازکنار آن عبور کرد.

همه ما می دانیم که کشور از نظر اقتصادی در وضعیت مطلوبی نیست ،گرانی وتورم در همه اقلام مصرفی وغیر مصرفی خانواده ها کاملا مشهود و کمر مردم زیر بار گرانی خم شده است ،مسئولین هم گرای بیرون از کشور داده و همه مشکلات را به دشمنان حواله می دهند وخود در وسط این جنگ فقط نظاره گرند . به هرحال ما هم می پذیریم که جنگ است و در جنگ اقتصادی باید کمر همت را برای دفاع بست ،دفاع کردن ومقاومت یکی از مولفه های پیروزی است ولی تمام کننده نیست ،چرا که در هر جنگی تدبیر در فرماندهی ،مدیریت جنگ وارایه طرح وبرنامه ریزی تعیین کننده است.

این را هم می دانیم که دراین جنگ بزرگ اقتصادی باید با مسئولین مملکت همراه شد ،اما بنا نیست که همراه بودن ،مقاومت کردن فقط سهم مردم باشد و مسئولین هم به جای تدبیر امور وفرماندهی ،فقط نظاره گر باشند ،نسخه بپیچند وخود عمل نکنند. در کنار این نظاره گری درد آفرین افاضاتی را هم از سوی آنان شاهد باشیم که به جای مرحم بر زخم مردم ، نقش نمک را بازی کنند و درد را با تمام معنا به مردم بچشانند!در چنین شرایطی سکوت جایز تراست !

در جایی رییس جمهور مملکت به جای تدبیر امور می فرمایند :علت قاچاق ارزانی است، وقتی جنسی در داخل ارزان است و در خارج گران، خود به خود قاچاق آن به خارج صورت می گیرد. به عنوان مثال چون الان گوشت در عراق گران تر از ایران است، از کشورمان به آنجا قاچاق می شود. درباره قاچاق بنزین نیز همین موضوع مصداق دارد.

به قول یکی از بزرگان رسانه "انگار آقای روحانی متوجه نیست یا تجاهل می کند که علت قاچاق کالاهای ایرانی به خارج کشور، افت شدید ارزش پول ملی و خاکستر نشین شدن آن است.
همین عراقی ها - که روحانی در سخنان اش به آن اشاره کرده - تا چند سال پیش برای اسکناس هزار تومانی ایرانی سر و دست می شکستند و در بازارهایشان همانند دینار عراقی و دلار آن را می پذیرفتند، امروز وقعی بدان نمی نهند چون می دانند هر آن ممکن است بی ارزش تر شود."
گیریم که همه حرف های رئیس جمهور درست! آیا او را انتخاب کرده ایم که حرف بزند یا عمل کند؟اصلاً می پذیریم که علت قاچاق، ارزانی در ایران است. خب حالا چه کنیم؟ هورا بکشیم؟ دست بزنیم؟!
نکند راهکار دولت این است که قیمت ها را بالا ببرند تا ارزانی نباشد و قاچاق صورت نگیرد!
اصلاً مگر ما رئیس جمهور انتخاب کرده ایم که علل قاچاق را برایمان تشریح کند؟ پس چه کسی مانع قاچاق شود؟"

تازه تر اینکه حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع معظم تقلید ،مقلدین خود را نادان فرض کرده و پر خوری را آفت سلامت انسانها معرفی واز مردم خواسته اند که "مصرف غذا را کاهش داده وغذا را خوب بجوند"درست همان توصیه ای که در بحبوحه گرانی های دوران دولت دهم ،آیت الله جنتی مردم را به خوردن اشکنه وکاهش مصرف غذا به یک وعده توصیه فرمودند.

حضرات مستطاب !همه ما مسلمانیم،به دستورات دینی در زمینه پرهیز از اسراف معتقدیم ،دستورات دینی در خصوص تامین سلامت از طریق پرهیز از پرخوری را می دانیم ،فرمایش اخیر در خصوص اینکه معده مرکز بیماری است و یک‌چهارم مردم ایران اضافه‌وزن دارند که این موضوع بیشتر به‌خاطر غذاهای اضافی است و باید غذاها را کاهش داد و بیشتر آنها را بجویم! کاملا علمی است ،اما الک جویدن هم برای سلامت بدن مضر است ! 

اینکه بیایید در وسط گرانی وپایین آمدن قدرت خرید مردم ،به جای تدبیر وچاره اندیشی و یافتن راهی برای برون رفت از وضعیت جاری ،یا آن را به قاچاق نشات گرفته از ارزانی احاله کرده و یااینکه به مردم توصیه نمایید از پرخوری پرهیز ویا مدت زمان جویدن غذا را افزایش دهند،نشد راهکار  ،این نشد مملکت داری !باور کنید این حرفها مصداق همان" کج فهم" فرض کردن مردم است !

باشه! مردم توصیه های عالمانه را به جان می خرند ،غذا کم می خورند ،بیشتر می جوند ! اما باید مسئولین اول از خودشان آغاز کنند! کم بخورند ،زیاد بجوند،اما راهکار علمی هم برای برون رفت از مشکلات داشته باشند ،فقط نسخه مقاومت برای مردم نپیچند،بیایند وراهکار بدهند که چگونه مردم از نظر معیشت در تنگنا قرار نگیرند !مردم خوب می دانند که چیزی برای سلامتشان مضر است ،شما معیشت مردم را تامین کنید ،راهکار وشیوه خوردن آن با مردم!

بی شک اگر مسئولین به جای حرف زدن بی خود و نمک پاشیدن به زخم مردم  به فکر معیشت آنان بودند، در نظر نظر سنجی اخیر موسسه گالوپ ،رییس جمهور کشور ایران در بی توجهی به وضعیت معیشت مردم کشورش در بین 209کشور جهان رتبه 209را کسب نمی کرد! البته با این شیوه سخن گفتن مسئولین ،هرکسی جای روحانی بود آش همین آش وکاسه همین کاسه بود !

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
علی ناصر
|
United Arab Emirates
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
ای مردم حضرت علی فرمودند.مومن و خداترس اصلا شکم ندارند حالا بفرمایید کدام گروه در جامعه می روند انگلیس لیپوساکشن می کنند.وزن و شکم چه گروهی برامده...صحبت اما نقل به مضمون بود.مثلا رنگ چهره زرد و نحیف و لاغر و شکم ندارند...
مولوی
|
United Arab Emirates
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
راستی این همه شکمبه چیه دارند بعضی از پرخوری .راست گفته .نه بیل می زنند نه کارگری میکنند نه بدو بدو دارند .چربی دور شکمشان علامت مومن و خدا ترس
خدایی
|
United Arab Emirates
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۲
درود خدا بر تابناک و اهل قلمش.چه تحلیل زیبایی و خداوند کمک شما کند بحق اهل تقوی و اهلبیت.شکم نمیشه کاریش کرد.بخدا مردم افت فشار دارند و بچه ها سرصف بی حال می افتند و بی رمق نای شنیدن مطالب درس و مشق ندارن اما بعضی حضرات پا درد گرفتند چون وزن سنگین و غذا چرب و چلی و خلاصه شکم از سهم فقرا پره و با هزینه شخصی سفر اشرق و مشرق می روند.یا علمای قاجار بخیر .عمامه و لباس تقوی و لباس طلبگی از جنس انگلیسی استفاده نکردن و گفتن دست اجنبی درست شده و پارچه دست کفار بهش خورده و کلام و جنس اجنبی هاشا هاشا‌...نه به شکل امروزی و به ارتودنسی دندان اقایان و شکم و سفر انگلیس و فرزندان اتریش ۲۵ سال ساکن هستند..چقدر .....روزی پرده ها می افتد و بقول امام راحل رحمت خدا بر او....مسولین کمی وزن کاهش بدی شکم نمیشه کاریش کرد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار