معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام از برگزاری نخستین جشنواره ملی فرهنگی و هنری اقوام و عشایر ایران با عنوان ایل بانگ در این استان خبر داد.
کد خبر: ۷۱۷۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۲ 20 February 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ عبدالحسین رحمتی  افزود: این جشنواره در 2 بخش شعر و موسیقی بومی عشایر و اقوام مناطق مختلف ایران 11 تا 13 اردیبهشت ماه سال آینده به میزبانی شهرستان از توابع این استان برگزار خواهد شد.

وی آخرین مهلت ارسال اثر به این جشنواره را تا 20اسفندماه جاری عنوان کرد و گفت: برگزاری ورزش های بومی، محلی، برپایی نمایشگاه عکس از اقوام ایران و پخت غذاهای محلی نیز از برنامه های جنبی این جشنواره است.

وی اظهار کرد: شرکت برای تمامی هنرمندان فعال در عرصه‌های موسیقی، شعر، عکس، صنایع‌دستی و بازی‌های بومی محلی بدون محدودیت سنی آزاد بوده و علاقه‌مندان می‌توانند حداکثر 5 اثر در رشته‌های مختلف شعر به زبان و گویش‌های رایج بومی ایران ارسال کنند.

رحمتی صیانت، حفاظت و معرفی مواریث فرهنگی و هنری ماندگار و کهن اقوام و عشایر ایران، ایجاد همدلی و وحدت و ایجاد بسترهای مناسب فرهنگی برای توسعه و ارتقای سطح بینش فرهنگی و اجتماعی در جامعه و بهره‌گیری از ابزار و راهکاری فرهنگی و هنری اقوام و عشایر برای تعالی هر چه بیشتر فرهنگ مردمان این خطه از بهشت ایران‌زمین را از اهداف این جشنواره عنوان کرد.

وی گفت: ایجاد تعامل فرهنگی در بین اقوام مختلف ایرانی در راستای تحکیم وحدت و هم‌زیستی اقوام، ایجاد شورونشاط و امید به زندگی و اشاعه فرهنگ ایرانی و اسلامی در بطن جوامع بومی و عشایری و معرفی و کشف استعدادهای جوان و تجلیل از پیشکسوتان و فعالان فرهنگی در زمینه‌های مختلف بومی محلی عشایر و اقوام ایرانی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است./م

ایرنا

وی بیان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بدره ارسال کنند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار