نائب رئیس کمیسیون قضایی و‌حقوقی مجلس با اشاره به اینکه ما باید در عمل ثابت کنیم که مجری اسلام ناب محمدی هستیم، گفت: امروز یکی از اساسی‌ترین ایراد‌هایی که نسل جوان به ما دولتمردان دارند این است که دولتمردان بر اساس آنچه گفته‌اند و لباس انقلابی دارند، عمل نکرده‌اند.
کد خبر: ۷۱۷۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۲ 20 February 2019

نائب رئیس کمیسیون قضایی و‌حقوقی مجلس در مراسم ۴۰ سالگی انقلاب از آرمان تا واقعیت درجمع دانشحویان دانشگاه ملایر گفت: در هر نظامی اعتماد مردم به دولتمردان و مسئولان خدشه دارد شود آن نظام مشروعیت و مقبولیت ندارد.
 
به گزارش تابناک همدان از ملایر، محمد کاظمی با اشاره به اینکه ما باید در عمل ثابت کنیم که مجری اسلام ناب محمدی هستیم، افزود: امروز یکی از اساسی‌ترین ایراد‌هایی که نسل جوان به ما دولتمردان دارند این است که دولتمردان بر اساس آنچه گفته‌اند و لباس انقلابی دارند، عمل نکرده‌اند.

 وی تاکید کرد: ما باید در عمل ثابت کنیم مجری اسلام ناب محمدی هستیم، اینکه بر زبان چیزی جاری کنیم و در عمل معتقد به رانت، ژن خوب، برخی مناسبت‌های فامیلی و ... باشیم همان رفتاری است که باعث شده امروز اعتماد از جامعه رخت بربند.

کاظمی با اشاره به موضوع جلسه مبنی بر ۴۰ سالگی انقلاب از آرمان تا واقعیت افزود: ۴۰ سال پیش مردم ما با وفاق و همدلی و‌حرکت در مسیر نهضتی که منجر به برچیده شدن نظام ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی شد گام برداشتند و نظام جمهوری اسلامی را برپا کردند.

 نماینده ملایر در مجلس دهم یادآور شد: در بدو پیروزی انقلاب ۸۵ درصد مردم پذیرفته بودند که برای اداره خودشان باید به آموزه‌های دینی و آنچه در سیره ائمه و معصومین و پیامبران است عمل کنند.

 وی خاطر نشان کرد: حرکت مردم ایران که سال ۵۷ برای پیروزی نهضت انقلاب تلاش کردند در بسیاری از مناسبات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی منطقه و دنیا بسیار حائز اهمیت بود.

 کاظمی افزود: انقلاب اسلامی ایران در زمانی به سرانجام رسید که تصور می‌شد دوران انقلاب‌های ایدئولوژیک تمام شده است و آرمان‌هایی که در آن زمان در مسیر انقلاب بود مقدس و ارزشمند بودند و اگر امروز نسل جوان ما به برخی از مسائل اعتراض دارند قطعا اعتراضشان به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب نیست.

 نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما حرکت انقلابی را با استقلال و آزادی و جمهوری از نوع اسلامی شروع کردیم و قطعا امروز استقلال چیزی نیست که دانشجویان ما با آن مخالف باشند، بیان کرد: با پیروزی انقلاب مرکز تصمیم‌گیری از آمریکا و‌ خارج از کشور به داخل کشور و دلتمردان خودمان واگذار شد و وابستگی صددر صدی کشور به بیگانگان نیز پایان پذیرفت.

 نائب رئیس کمیسیون قضایی و‌ حقوقی مجلس دهم اضافه کرد: علی رغم برخی صحبت‌هایی که شنیده می‌شود باید بدانیم مردم ما از ۷۵ سال قبل از انقلاب ۵۷ حرکت را در جهت دموکراسی و حاکمیت خود بر سرنوشت خودشان شروع کرده بودند، ما در آن زمان انقلاب مشروطه را داشتیم و مجلس شورای ملی تشکیل دادیم و خواستیم سرنوشت خودمان را رقم بزنیم، اما برخی چپاولگران و پادشاهان و وابستگان به‌خارج همانند محمد علی شاه و‌ مظفر الدین شاه در مسیر رو به جلو‌ نهضت مشروطه مردم سد ایجاد کردند.
 
کاظمی ادامه داد: مردم‌ ما همواره در راستای حرکت رو به‌ جلو نهضت مشروطه تلاش کردند و می‌خواستند خودشان بر سرنوشت خویش حاکم شوند به‌ کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد در راستای ملی شدن صنعت نفت اشاره‌کرد که باعث شد این حرکت رو به‌جلوی مردم حقیر بماند.

 وی اضافه کرد: رژیم شاه به مردم پشت کرده بود و عملا اداره کشور را به ارتش متشکل از ۶۰ هزار مستشار آمریکایی و نیرو‌های ساواک جهنمی سپرده بود و واقعا شرایط کشور از لحاظ شرایط اقتصادی، معیشتی و فاصله طبقاتی بسیار بد بود و فقط درباریان در رفاه بودند و هیچ یک از روستا‌های ما امکانات آب، برق، گاز، جاده و تلفن نداشتند. 

نماینده مردم ملایر در مجلس، با اشاره به اینکه اگر امروز تعداد دانشجویان کشور از‌۱۶ هزار نفر به ۴ میلیونی افزایش داشته و ایران اسلامی در زمینه تولید علم جزء ۱۶ کشور برتر دنیا بوده و در زمینه‌های نانو، هسته‌ای و پزشکی سرآمد دنیاییم و‌ حرف برای گفتن داریم همه از ثمرات پیروزی انقلاب است اظهار داشت: اما با همه این موفقیت‌ها امروز نباید از مشکلات زیادی که در سطح‌جامعه داریم غافل شویم.
 
کاظمی با بیان اینکه ما سوء مدیریت‌ها را قبول داریم، افزود: آقای روحانی می‌توانست کابینه بهتر و قوی تری را تشکیل دهد و از رییس جمهور گلایه داریم، ایشان قول دادن حصر آقایان میرحسین موسوی و کروبی را رفع کنند، غریب به ۹ سال است که در جایی بدتر از زندان به سر می‌برند.

نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم عنوان کرد: اگر قانون اساسی ما امروز بدون تنازل اجرا می‌شد و در مباحثی، چون آزادی احزاب، انتخابات، نظارتها، مطبوعات و ... می‌توانستیم قانون را اجرا کنیم وضعیتمان بهتر از وضعیت فعلی بود.
 
کاظمی در پایان با بیان اینکه باید در بحث آزادی و مطبوعات طبق قانون اساسی عمل و رعایت کنیم، خاطر نشان ساخت: اگر جرمی واقع شده طبق اصل ۳۵ قانون اساسی هیچ کس را نمی‌شود محکوم کرد مگر به حکم دادگاه و همه تلاش ما در کمیسیون قضایی با توجه به پرونده‌های موجود این است فساد را ریشه یابی کنیم.


۴۰ سالگی انقلاب از آرمان تا واقعیت/ رفتار برخی مسئولین باعث بی اعتمادی در جامعه شده است/ از آقای روحانی گلایه داریم
 
۴۰ سالگی انقلاب از آرمان تا واقعیت/ رفتار برخی مسئولین باعث بی اعتمادی در جامعه شده است/ از آقای روحانی گلایه داریم
 
۴۰ سالگی انقلاب از آرمان تا واقعیت/ رفتار برخی مسئولین باعث بی اعتمادی در جامعه شده است/ از آقای روحانی گلایه داریم
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار