این مقبره‌های عجیب و غریب به گانگستر‌هایی تعلق دارند که در طول جنگ‌های دنیای جنایتکاران در دهه ۹۰ درگذشته اند.
کد خبر: ۷۱۷۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰ 20 February 2019

گورستان «Shirokorechenskoe» در حومه جنوب غربی یکاترینبورگ در روسیه آخرین استراحتگاه بسیاری از مردم محلی مشهور از جمله هنرمندان بومی، دانشمندان و قهرمانان جنگ جهانی دوم است. قبر‌های آن‌ها با مجسمه‌های عجیب از جمله نقوش برجسته، سنگ قبر هایی با سنگ های قیمتی و سنگ‌های گرانیت حکاکی شده با لیزر زینت داده شده است.

در یک بخش از این گورستان در میان درختان کاج، استادانه‌ترین سنگ قبر‌ها را پیدا خواهید کرد. سنگ قبر‌های گرانیتی عظیم با حکاکی‌های بزرگ‌تر از عکس واقعی، مردانی را در لباس‌های گران قیمت و کت‌های چرم با زنجیر‌های طلا و تتو در حالیکه یک سیگار یا کلید مرسدس را در دستشان دارند به تصویر می‌کشند. اغلب اتومبیل‌های آن‌ها هم در پس زمینه حکاکی شده است.

 
 

این مقبره‌های عجیب و غریب به گانگستر‌هایی تعلق دارند که در طول جنگ‌های دنیای جنایتکاران در دهه ۹۰ درگذشته اند. پس از از هم پاشیدن اتحاد جماهیر شوروی در سال‌های ۱۹۹۰ و انتقال سریع منطقه به اقتصاد بازار آزاد، کل بلوک شوروی و به ویژه روسیه، به هرج و مرج کشیده شدند، در نتیجه جرم و جنایت‌های سازمان یافته به شدت افزایش یافت.

جنگ قدرت میان جناح‌های مختلف کرملین، شاهد افزایش در ترور، گروگان گیری و سایر جرائم خشونت آمیز بود. تلفات این جنایات بسیار زیاد بود و اجساد آن‌ها را در این گورستان با سنگ قبر‌های عجیب و غریب دفن می‌کردند.

برخی از سنگ قبر‌ها نه تنها نام بلکه نام مستعار و مهارت‌های خاص گانگستر‌ها را نیز نمایش می‌دادند. برای مثال متخصص پرتاب چاقو یا صاحب مشت‌های مرگبار.

در پایان دهه، بسیاری از رهبران مافیای بازمانده کسب و کار خود را قانونی کردند و حتی حزب سیاسی تشکیل دادند. برخی از آن‌ها هنوز به فعالیت‌های جنایی و اخاذی مشغولند و تخمین زده می‌شود ۳۰ درصد اقتصاد روسیه هنوز در دست گانگسترهاست.

برترین ها

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار