معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایلام:
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایلام از ارسال 3090 اثر به سومین جشنواره فرهنگی و هنری سیب خبر داد.
کد خبر: ۷۱۷۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰ 20 February 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ روح‌الله استاک در نشست خبری افتتاحیه‌ی سومین جشنواره فرهنگی هنری سیب، اظهار کرد: فرهنگ زیربنای وتسعه است و به اهمیت جایگاه این مقوله در دانشگاه‌های علوم پزشکی در چند سال اخیر توجه بیشتری شده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی و اعمال تصمیم در زمینه‌های فرهنگی باید مبتنی بر علم و دانش و به دور از نگاه‌های سلیقه‌ای باشد، تصریح کرد: جشنواره سیب در امتداد جشنواره بین‌المللی سیمرغ در دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار می‌شود که ما در استان ایلام گستره‌ی این مسابقه را بر روی دانشجویان همه‌ی دانشگاه‌ها باز کردیم که خوشبختانه استقبال خوب و قابل تقدیری از این جشنواره شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: در سایه‌ی نگاه فرهنگی رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشجویی تعداد تشکلات دانشجویی از 10 تشکل در سال های 93 تا 96 ، امروز به 15 تشکل رسیده است.

استاک از افزایش تعداد انجمن‌های علمی از 9 به 16 انجمن در این مدمت زمان اشاره کرد و گفت: نشریات دانشجویی نیز در این مدت زمان رشد قابل توجهی از نظر کمی و کیفی داشته‌اند که برای ما مسئولان دانشگاه امری مبارک است.

وی از ارسال 3090 اثر به سومین جشنواره فرهنگی هنری سیب توسط دانشجویان دانشگاه‌های استان خبر داد و تصریح کرد: مهلت ارسال آثار از اول مهر 1397 تا آخری دی در موضوعات آسیب‌های اجتماعی، فرهنگ سلامت، ازدواج، حمایت از کالای ایرانی و آزاد بود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به سابقه‌ی برگزاری این جشنواره در استان و میزان استقبال از آن، اظهار کرد: در سال 1394، 200 اثر به این جشنواره ارسال شد و در سال 95 نیز به دلیل سیاست‌های خاص حاکم بر دانشگاه این جشنواره برگزار نشد و در سال 1396 نیز 600 اثر به این رویداد فرهنگی ارسال شد.

استاک درباره تعداد آثار ارسالی به تفکیک موضوعات، گفت: در زمینه فیلم 14 اثر،تئاتر 38 اثر، ادبیات 268 اثر، تجسمی2758 اثر و در زمینه موسیقی 12اثر به دبیرخانه‌ی این جشنواره ارسال شده است.

وی درباره آثار ارسالی از دانشجویان دانشگاه‌های استان تصریح کرد: دانشجویان دانشگاه ایلام با 83 اثر، پیام نور با 15 اثر، فرهنگیان با 35 اثر، علمی کاربردی با 40 اثر، آزاد اسلامی با 80 و فنی و حرفه‌ای با 35 اثر در این جشنواره شرکت داشته‌اند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: اختتامیه‌ی این جشنواره چهارشنبه 8 اسفند برگزار خواهد شد./ح

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار