فرماندار شهرستان چرداول:
فرماندار شهرستان چرداول گفت: دولت برنامه های ویژه ای برای گسترش امکانات رفاهی و زیرساختی در بخش هلیلان این شهرستان دارد.
کد خبر: ۷۱۷۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹ 20 February 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ مراد یگانه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر افزود: مقابله با اعتیاد و پیشگیری از آنرا باید از مدارس و آموزشگاه ها آغاز کنیم زیرا بهترین زمان و مکان برای فرهنگ سازی و تبیین خطرات و مضرات این بلای خانمان سوز دوران تحصیل و دانش آموزی است.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات جامعه وجود خرده فروشان مواد مخدر است که علیرغم تلاش های نیروی انتظامی و دادگستری، متأسفانه این موضوع باعث دغدغه های فراوان خانواده ها شده است.

فرماندار چرداول پائین آمدن نرخ سن اعتیاد و گرایش دختران به این مواد را زنگ خطر و هشداری جدی دانست که خانواده ها و والدین باید در این زمینه هوشیاری کامل داشته باشند.

یگانه با تقدیر از تلاش های نیروی انتظامی در برخورد با فروشندگان مواد مخدر از کشف بیش از 6 کیلوگرم انواع مواد مخدر در بهمن ماه خبر داد.

وی خاطر نشان کرد: بدلیل موقعیت جغرافیایی بخش هلیلان و کاهش اعتیاد در آن منطقه استاندار ایلام توجه ویژه‌ای به هلیلان دارد و برای ایجاد فضای شاد و گرایش جوانان به برنامه‌های متنوع ورزشی و فرهنگی برنامه های خوبی را دستور داده اند.

یگانه ساخت چهار زمین چمن و یک زمین خاکی فوتبال در هلیلان، احداث پایگاه اجتماعی؛ ساماندهی خانه های عالم و اجرای برنامه‌های تئاتر و جنگ شادی را از برنامه های در دست اقدام در سال 98 در هلیلان ذکر کرد.

دادستان چرداول نیز گفت: پل سیمره یکی از شریان های اصلی انتقال مواد مخدر در غرب کشور است که کشفیات روزانه بیانگر این موضوع و توجه به این نقطه مهم است.

مصطفی افشین پور افزود: کیفر کارآمدی مناسبی در کاهش فروش و اعتیاد مواد مخدر ندارد و پس از گذشت سال ها و برخوردهای کیفری و قضایی متأسفانه آمار اعتیاد در کشور رو به افزایش است.

وی اضافه کرد: در قانون اصلاح مواد مخدر خیلی از جرائم تقلیل پیدا کرد و نظام کیفری متوجه شده که کیفر در حالت کلی کارآمدی خودش را از دست داده است.

افشین پور تاکید کرد: اعتیاد یک بیماری است تا جرم و نباید به برخوردهای کیفری دلخوش باشیم ، باید برنامه ها و اقدامات فرهنگی و آموزشی بیشتری صورت و اصلاح و درمان در این موضوع بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی خواستار افزایش و تزریق اعتبارات مناسب برای بالا بردن توان مالی نهادهای مرتبط در حوزه مقابله با اعتیاد و درمان معتادین شد.

شهرستان چرداول به مرکزیت شهر سرابله در 30 کیلومتری ایلام قرار دارد./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار