حقیقت با کدامین است؟!
با وجود اهمیت این سند ودر حالیکه مسئولین استان بر تصویب وارسال آن به وزارت کشور اصرار دارند ،اما معاون وزیر کشور در حاشیه بازدید از شهرستان دهلران در گفتگو با خبرنگار تابناک عنوان نمود که استان جزو 6استانی است که تاکنون این سند را به وزارت کشور ارسال نکرده است.
کد خبر: ۷۱۷۰۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۲ 19 February 2019

تابناک ایلام::هیأت وزیران در جلسه مورخ 1384.4.5 بنا به پیشنهاد شماره 101.39238 مورخ1384.3.7سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و به استناد تبصره ماده (72) و ماده(155) قانون برنامه چهارم توسعه‌اقتصادی‌، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ـمصوب 1383 ـ اسناد ملی توسعه استانهای کشور (30 استان‌) شامل اصلی ترین قابلیتهای توسعه‌،عمده ترین تنگناهاو محددیتهای توسعه‌، مسایل اساسی استان‌، هدفهای بلند مدت وراهبردهای بلند مدت توسعه و شاخصهای‌هدف کمی در برنامه های توسعه ای تصویب نمود.

براساس این مصوبه سند ملی توسعه هر استان مبنای تهیه برنامه‌های میان مدت و بودجه‌های سالانه آن استان می‌باشد.بنابراین این سند پایه ای برای برنامه ها و طرح های مطالعاتی استان ها و در سطح کلان ملی قرار گرفته واین سند  بعنوان سند بالادستی، الگوی تهیه و تدوین برنامه های توسعه پنج ساله و سایر برنامه های توسعه ای کشور به شمار می رود.

لذا سند آمایش سرزمینی در استانی همچون ایلام که از ظرفیتها و مزیت های نسبی متعددی در راستای تسریع در روند توسعه آن وخروج از زمره مناطق کمتر توسعه یک سند مهم در راستای توسعه همه جتنبه آن تلقی شده ومسئولین آن باید در تنظیم آن براساس ظرفیتهای بومی استان برنامه ریزی مدونی را به انجام رسانند.

با وجود اهمیت این سند ودر حالیکه مسئولین استان بر تصویب وارسال آن به وزارت کشور اصرار دارند ،اما معاون وزیر کشور در حاشیه بازدید از شهرستان دهلران در گفتگو با خبرنگار تابناک عنوان نمود که ایلام جزو 6استانی است که تاکنون این سند را به وزارت کشور ارسال نکرده است.

اگرچه معاون وزیر کشور بررسی آن را به جلسه پنجشنبه همین هفته موکول نمود ،اما سخنان معاون امور برنامه ریزی و نظارت آمایش سرزمین سازمان برنامه و بودجه نیز موید این حقیقت است که استان ایلام تاکنون این سند مهم را تصویب وارسال نکرده است ،چرا که" بهمن وکیلی" 22آذرو در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری از تدوین سند آمایش سرزمین تنها  26 استان کشور خبر داد.

با این وجود باید گفت که سند آمایش سرزمینی که در توسعه استان نقش مهمی را ایفاء وتصمیمات توسعه ای آتی نیز بر پایه همین سند اتخاذ می شود تحت شعاع دیگر برنامه های کم اهمیت استان قرار گرفته است . با وجود اینکه مسئولین استان در تمامی مصاحبه ها ،سخنرانی ها و جلسات اداری ،"توسعه استان" را بعنوان کلید واژه سخنان خود قرار داده اند ،بهتر است در صورت عدم تصویب، در اینخصوص تسریع به عمل آید.

وقتی که سند به این مهمی با تصویب دولت ،سند پایه ای برای برنامه ها ومطالعات توسعه ای استانها تلقی شده و درآینده نیز تصمیمات مهم دراین راستا بر مدار این سند اتخاذ می شود ،چگونه ممکن است از توسعه سخن گفت اما نسبت به الزامات آن بی توجه بود  . البته باید صبر نمود تا روشن شود که واقعا مسئولین استان ایلام موضوع به این مهمی را پشت گوش انداخته ویا اینکه معاون وزیر کشور ومعاون سازمان برنامه ریزی استان بی اطلاع از این موضوع به اظهار نظر پرداخته اند!نتیجه هر چه باشد بسیار قابل تامل است !

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Romania
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
گویا سند آمایش استان دیروز در شورای برنامه ریزی استان و با حضور استاندار ایلام و اعضای شورای برنامه ریزی و فرمانداران استان تصویب شده و چون اطلاع معاون محترم وزیر کشور مربوط به روزهای گذشته بوده، از تصویب آن در جلسه دیروز استانداری خبر نداشته است. بنابراین می توانیم بگوییم که حقیقت پیش کسی نیست و هر دو طرف هم درست گفته اند.
خبر مربوط به تصویب سند آمایش استان دیروز در شبکه استانی و خبرگزاری های رسمی مخابره شد.
این هم خبر مربوط به تصویب سند آمایش در سایت سازمان برنامه و بودجه ایلام

bpartId=5087dc77-be9b-4295-9de8-61ed21f61134
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار