بوستانی با بیان اینکه 684 روستای استان فارس در شرایط بحرانی تامین آب قرار دارند گفت : اکنون 680 روستا با استفاده از تانکرهای سیار آبرسانی می شوند
کد خبر: ۷۱۶۸۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶ 19 February 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا: علی بوستانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: عمیق ترین چاه تامین آب روستایی کشور در شهرستان جهرم به ژرفای 520 متر در حال بهره برداری است ، این سطح افت آب در همه سالهای گذشته در استان فارس سابقه نداشته است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان فارس در ادامه بر لزوم مصرف بهینه و صرفه جویی بیشتر تاکید کرد و با اشاره به بارندگی های اخیر گفت: این بارندگی ها نباید ملاکی برای ترمیم اثرات خشکسالی قرار گیرد ، حجم خسارت های ناشی از خشکسالی در استان فارس کم سابقه و بسیار زیاد است.
بوستانی با بیان اینکه 684 روستای استان فارس در شرایط بحرانی تامین آب قرار دارند گفت : اکنون 680 روستا با استفاده از تانکرهای سیار آبرسانی می شوند.
وی جمعیت تحت پوشش روستایی بهره مند از آب شرب را یک میلیون و 450 هزار نفر اعلام کرد و گفت: تکلیف قانونی برای شرکت آبفا روستایی آبرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار جمعیت است اما اگر آبادی و روستایی در مسیر خطوط انتقال کمتر از هم جمعیت داشته باشند آبرسانی می شود.
این مقام مسئول با بیان اینکه شاخص بهره مندی استان فارس از آب آشامیدنی از میانگین کشوری بالاتر است افزود: بیش از 680 روستا از طریق تانکر از نعمت آب بهره مند می شوند و 425 هزار فقره انشعاب در استان فارس وجود دارد و حدود 20 هزار کیلومتر خط انتقال و توزیع در حال اجرا است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان فارس همچنین گفت: قیمت تمام شده یک متر مکعب آب 1468 تومان و قیمت فروش هر متر مکعب 320 تومان است تفاوت این قیمت ها را دولت به روستاها یارانه می دهد.
این مقام مسئول به طرح های دهه فجر امسال هم اشاره کرد و افزود: در دهه فجر 61 روستا با بیش از 10هزار 100 خانوار و با هزینه 256 میلیارد ریال از نعمت آب شرب بهره مند شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار