ناظر طرح آمایش استان ایلام نیز گفت: ایلام بر اساس پیش بینی های این طرح در مدت 10 الی 15 سال آینده به یکی از استان های صنعتی و توسعه یافته کشور در حوزه های مختلف به ویژه در حوزه انرژی، تولید قطعات الکترونیکی و گردشگری تبدیل می شود و یکی از اهم برنامه ها در استان ایجاد صنایع کوچک زودبازده سودآور با اشتغال پایدار و حفظ محیط زیست است.
کد خبر: ۷۱۶۶۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹ 19 February 2019

 به گزارش تابناک ایلام؛محمدحسین پاپلی یزدی افزود: بخش عمده ای از فعالیت های تدوین شده در این طرح به شرکت های سرمایه گذار خصوصی واگذار شده و البته برای رونق همه جانبه استان ایلام، شرایط همکاری بخش خصوصی، ملی و حتی ورود شرکت های بین المللی اندیشیده شده و در این راستا تمهیدات و بسته های پیشنهادی به استاندار و مجموعه مسئولان استان داده شده است.

وی یکی از مهمترین اهداف طرح آمایش سرزمین را عدم تمرکزگرایی منابع و سرمایه در استان ایلام و کاهش بروکراسی های اداری و صدور مجوزهای لازم به شرکت های سرمایه گذار و پیمانکار در سریع ترین زمان ممکن برشمرد و تاکید کرد: تغییر در قانون برگزاری مناقصات پروژه ها به سود استان، پرداخت مالیات شرکت های پیمانکاری در استان و افزایش ارزش افزوده از مزایای این طرح است.

رحمت الله قیصوری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام نیز گفت:مزیت های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی نقاط مختلف استان ایلام در طرح آمایش سرزمین ا زجمله زیربخش های کشاورزی، معدن، نفت، گاز، پتروشیمی، گردشگری، مرز مهران، ترانزیت کالا شناسایی شده و برنامه ریزی های دستگاه های مختلف اداری استان بر اساس این طرح انجام می گیرد.

وی افزود: برای ظرفیت ها و پتاسیل های نقاط مختلف استان ایلام طرح ها و برنامه هایی مخصوص به آن منطقه تدوین شده که در صورت تصویب طرح در شورای عالی آمایش کشور جنبه اجرایی پیدا می کند و دستگاه های اداری باید برنامه های خود را بر اساس طرح آمایش سرزمین باید تدوین کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایلام یادآور شد: همچنین هزینه بودجه سالانه دستگاه های اجرایی نیز بر اساس این طرح توزیع و تخصیص می یابد و دستگاه ها باید برای جلوگیری از هدر رفت منابع و نیز داشتن برنامه ریزی مدون و دقیق اهداف سازمانی خود را بر اساس طرح آمایش سرزمینی تهیه و تدوین کنند.

قیصوری با بیان اینکه مطالعه و تدوین سند آمایش استان ایلام از شهریور ماه سال 96 بمنظور استفاده از آخرین نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 آغاز شده بود، افزود: در راستای تدوین بهتر و با کیفیت تر طرح آمایش استان، نتایج مطالعات در جلسات مختلف و کارگروه های تخصصی ذیل شورای برنامه ریزی و توسعه استان، کارگروه آمایش و محیط زیست و نشست های متعدد با هدف همفکری با نخبگان استان، صاحب نظران و دانشگاهیان، کارشناسان و دستگاه های اجرایی در استان و ایلامیان مقیم مرکز ارائه و مورد نقد و بررسی قرار گرفته است./ع

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
شتر ورخواب بیند پنبه دانه
ده که سهله صدسال آیندم نمیشه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار