رئیس شبکه دامپزشکی دهلران
رئیس شبکه دامپزشکی دهلران گفت: ار ابتدای سال جاری تاکنون 880 هزار راس سردام دهلران علیه بیماری ها مایه کوبی شده اند.
کد خبر: ۷۱۵۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶ 16 February 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ ایوب دارابی اظهار داشت: 880 این تعداد دام علیه بیماری های واگیر مشترک بین انسان و دام همچون آبله، تب مالت، تب برفکی، پی پی آر مایه کوبی بوده اند.

وی از 15 هزار بازرسی بهداشتی از فرآورده های خام دامی در این مدت خبر داد و افزود: 360 کیلوگرم فرآورده فاسد نیز ضبط و معدوم شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی دهلران گفت: هم اکنون مایه کوبی علیه تب برفکی و لمپی اسکین در جمعیت دام سبک و سنگین در دست اقدام داریم که ارزش این طرح ها بالغ بر یک میلیارد ریال است.

دارابی تاکید کرد: این شهرستان با 350 هزار راس دام سبک، 12هزار راس دام سنگین، 27 واحد مرغداری گوشتی و تجاری، مزارع پرورش ماهی سردآبی و گرم آبی و زنبورستان ها نقش موثری در تولیدات دارد و بعنوان قطب دامپروری استان مطرح است.

وی تولید 480 تن شیر خام ، 120 هزار تن گوشت تولیدی در کشتارگاه ها، یک میلیون و 900 هزار قطعه مرغ گوشتی و تولیدات متنوع دیگر را از مزایای دامپروری منطقه گرمسیری دهلران در سال جاری ذکر کرد و یادآور شد: دامداران این شهرستان نقش موثری در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند و ارزش محصولات و جمعیت دامی شهرستان 6 هزار میلیارد ریال است./ح

ایرنا

 

اخبار ایلام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار