یکی از این مسیرهای خطرساز والبته غیر ایمن که بدلیل تردد زیاد هربار خبر تصادفات مرگباری را مستوجب می شود ،محور ملکشاهی به میشخاص وخاصه سه راهی ارکواز ،ایلام ،میشخاص است ،مسیر وتقاطعی خطرآفرین که همیشه آسیبهای مالی وجانی متعددی را به هم استانی هایمان تحمیل نموده است.
کد خبر: ۷۱۴۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۶ 12 February 2019

تابناک ایلام::درکنار انتشار اخبارهای گوناگون در خصوص توسعه راههای استان ایلام و احداث چندین کیلومتر راه چهاربانده در مسیرهای مواصلاتی منتهی به شهرستان مهران که به یمن اربعین حسینی حاصل شد ،اما کماکان پرچم خطرآفرینی و کشتارهای جاده ای در بسیاری از راههای مواصلاتی استان همچنان بالاست.

بسیاری از مسیرهای کوهستانی استان در شهرستانهای متعدد از وضعیت استانداردی برخوردار نیستند ،خودروهای غیر استانداردو رانندگان غیراستانداردتر هم مزید بر علت شده وهرماه وشاید هر هفته باید خبری دردناک از تلفات جاده ای در جای جای استان تاسف افکارعمومی را برانگیخته وخانواده های را مغموم نماید.

با وجود اینکه استان ایلام بعنوان کریدور اصلی تردد زائرین عتبات عالیات قرار گرفته واین استان در شاه راه چهار نقطه مهم ،لرستان ،خوزستان ،کرمانشاه و عراق قرار گرفته است ،اما با وجود درجه بالای اهمیت این وضعیت ،توسعه راهها و مرمت مسیرها واستاندارد سازی آنها به موازات آن پیش نمی رود .

یکی از این مسیرهای خطرساز والبته غیر ایمن که بدلیل تردد زیاد، هربار تصادفات مرگباری را مستوجب می شود ،محور ملکشاهی به میشخاص وخاصه سه راهی ارکواز ،ایلام ،میشخاص است ،مسیر وتقاطعی خطرآفرین که همیشه آسیبهای مالی وجانی متعددی را به هم استانی هایمان تحمیل نموده است.

چاره سازی برای حل معضل ایمنی این تقاطع ومسیر پرخطر مدت هاست مورد توجه مردم ورسانه ها قرار گرفته اما کماکان مورد بی مهری قرار می گیرد.تااینکه این روزها دوباره مرگبار بودن آن بر سر زبانها افتاد ومسئولین استان به صورت جدی به دنبال راهی برای برون رفت از این مشکل اند.

رئیس پلیس راه استان در این خصوص گفت:با توجه به افزایش تصادفات در محور ملکشاهی، میشخاص جلسه ای با حضور مسئولین استانی در دفتر دادستان محترم  شهرستان ملکشاهی برگزار گردید.
 
سرهنگ رضا همتی زاده افزود: در این جلسه که بنا به درخواست رئیس پلیس راه استان در جهت پیشگیری از تصادفات و تلفات جاده ای تشکیل شد در خصوص رفع نقاط حادثه خیز این محور همچون(پل تانیشه،پیچ سیرانه، درگناو، دوراهی میشخاص-ملکشاهی و ورودی شهرستان ملکشاهی) و اصلاح هندسی و جداسازی بعضی از مقاطع در این محورها مصوباتی به تصویب رسید. 
 
وی ادامه داد :با توجه به اینکه آرام سازی و آشکارسازی و همچنین حذف نقاط حادثه خیز جاده ای می تواند تاثیر بسزایی بر کاهش تصادفات داشته باشد،انشاالله با پیگیری و همت دستگاههای ذیربط تا قبل از ایام نوروز اقدامات موثری در راستای مصوبات اعلام شده صورت خواهد گرفت.
 
همتی زاده در پایان تصریح کرد:با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر به حداقل رساندن تصادفات جاده ای،هرکدام از دستگاههای اجرایی در این زمینه وظیفه دارند در راستای خدمت به مردم عزیز از هیچ کوششی دریغ ننمایند و همت مسئولین استانی هم بر  این موضوع متمرکز گردیده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار