معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام با اشاره به دوران هشت سال جنگ تحمیلی و چگونگی وقوع حادثه تلخ بمباران زمین فوتبال چوار گفت: این حادثه دردناک اتفاقی نادر در جهان است.
کد خبر: ۷۱۴۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۳ 12 February 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ محمد نوذری روز سه شنبه در آئین گرامیداشت شهدای زمین فوتبال چوار اظهار داشت: بمباران زمین فوتبال چوار در طول تاریخ از اتفاقات نادری است که در هیچ جای جهان رخ نداده و شهدای آن مظلومانه در یک مسابقه ورزشی به خاک و خون کشیده شدند.

وی افزود: این حادثه یک جنایت کم سابقه حتی در تاریخ جنگ هاست که در استان ایلام اتفاق افتاد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام تاکید کرد: باید تلاش شود تا این حادثه دردناک با نگاهی ویژه مطرح شود چون با این اقدام می توان فرهنگ ایثار و شهادت را گسترش و بیان ارزش های والای انقلاب اسلامی را به همه جهانیان نشان داد.

نوذری یادآور شد: در دوران آغاز جنگ تحمیلی کشور ما سپاه و ارتش منسجمی نداشت و ایلات برای اولین بار از خاک ایران دفاع و شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب کردند.

وی اضافه کرد: مردم این خطه در هشت سال دفاع مقدس میزبان بسیاری از مهاجران جنگ در این منطقه بودند و در دفاع از کشور، فرهنگ، و تاریخ با تعصب و غیرت مقاومت کردند.

نوذری به رشادت های ایل ارکوازی از توبع بخش چوار اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود 40 کیلومتر مرز این منطقه با کشور عراق ایل بزرگ ارکوازی در هشت سال دفاع مقدس همواره مدافع کشور بودند و اینک حق بزرگی بر گردن نظام دارند

معاون استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود به ساماندهی زمین فوتبال چوار اشاره کرد و افزود: از محل اعتبارات سال 98 این مهم اجرایی خواهد شد.

نوذری در خصوص تبدیل شدن این بخش به شهرستان گفت: این اقدام به جد در دست اقدام است و مدیریت ارشد استان این مهم را چندین بار پیگیری کرده اند.

وی با اشاره به نقش مهم بخش چوار در توسعه استان تاکید کرد: در این خصوص رایزنی های بسیاری صورت گرفته و برای محقق شدن در حوزه تقسیمات کشوری شرایط لازم وجود دارد که با رفع مشکلات موجود بزودی محقق می شود.

23 بهمن ماه، یادآور یکی از تلخ ترین روزهای تاریخ فوتبال جهان است،در این روز هواپیماهای رژیم بعثی عراق مسابقه فوتبال بین تیم های منتخب چوار و منتخب جوانان ایلام را در دقیقه ۵۵ بمباران کردند و ۹ بازیکن، یک داور و پنج تماشاگر به شهادت رسیده و دهها نفر نیز به درجه جانبازی نائل شدند./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار