تداوم تلاشهای انتخاباتی نمایندگان استان ؛
با قدری تامل و بررسی شیوه تغییر همزمان سه فرماندار در شهرستان های حوزه جنوبی که درآن ردپای اهداف پشت پرده نماینده حوزه جنوب در راستای بهره گیری انتخاباتی مشهود بود می توان چرایی به مسلخ سلب عضویت کشانیدن یکی از اعضای شورای شهر مهران را معنا نمود!
کد خبر: ۷۱۳۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴ 11 February 2019

تابناک ایلام ::چندروزیست خبر یک رخداد اجتماعی به نام "پدیده کودک همسری " دراستان ایلام ،بخش اعظم پتانسیل خبری و تحلیل وتفسیرهای رسانه ای را درگیر خود نموده است  ،ژرفای این پدیده مذموم اجتماعی به اندازه ای بود که خبر دیگر حوزه های مهم استان را تحت شعاع خود قرار داد.

 خبر رهایی سوژه اصلی این تراژدی دهشتناک اجتماعی مجالی داد تا نفسی تازه نموده وبتوانیم به واکاوی دیگر اتفاقات استان بپردازیم که اهمیت آن از ناهنجاری ها اجتماعی استان بیشتر نباشد، قطعا کمتر نخواهد بود .به واقع می توان اینچنین استنباط کرد که بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی ریشه در سوء مدیریتهایی دارد که حاصل تصمیمات غلط نشات گرفته از  معاملات وپنهان کاری های سیاسی اند.

امروز به موازات تلاشها برای رهایی "رهای "داستان غمناک یک پیوند شوم ، جلسه هیات حل اختلاف شوراها وشهرداری های استان به ریاست استاندار ایلام تشکیل شد ،اقدامی که تاکنون مشابه آن را در بین جریانات سیاسی داخلی وبین المللی به کرات دیده ویا شنیده اید ،تلاشی بزرگ و هدفمند در پس یک اتفاق بزرگتر، آنهم با صحنه گردانی نمایندگان استان ! تا تحلیل آن در سایه خبر روز قرار گرفته وبه راحتی گم وگور شود!

نتیجه نشست هم با عکس نوشته ای به همراه سخنی کوتاه از استاندار ایلام به این مضمون منتشر شد : "نمی توانم شاهد سرگردانی مردم به خاطر اختلاف بین شورا وشهردار باشم"که گویای تداوم تلاش های استاندار برای حفاظت از منافع شهروندان است .شکل عمل خوب ودر راستای منافع مردم تعبیر می شود ،اما آیا واقعا نفس عمل هم دراین راستا شکل گرفته و تلاش مجموعه هیات حل اختلاف در سین جیم نمودن برخی اعضای شورای شهر مهران در راستای منافع مردم شهر قابل تفسیر است یااینکه در پس پرده هدف بزرگتری دنبال می شود که استاندار ایلام از آن بی خبر بوده وبا سوء استفاده از اعتماد وحسن نیت وی ،از سوی نمایندگان صورت می گیرد؟

با قدری تامل و بررسی شیوه تغییر همزمان سه فرماندار در شهرستان های حوزه جنوبی که درآن ردپای اهداف پشت پرده نماینده حوزه جنوب در راستای بهره وری انتخاباتی مشهود بود، می توان چرایی به مسلخ سلب عضویت کشانیدن یکی از اعضای شورای شهر مهران را معنا نمود!

هر چند در اختیارات هیات حل اختلاف در خصوص سلب عضویت از اعضای شورای شهر به دلایل قانونی ابهاماتی  وجود دارد ،اما با متصور بودن چنین اختیاری برای هیات حل اختلاف استان  ،می توان این اقدام را در راستای یک تلاش هدفمند انتخاباتی در سمت دیگر استان با هدایت یکی دیگر از نمایندگان تحلیل وتفسیر نمود.

از آنجاییکه کارشکنی های سه عضو مخالف شورای شهر مهران در تحقق اهداف یکی از نمایندگان حوزه شمالی استان با کارگردانی فرماندار این شهرستان مانع بزرگی ایجاد نموده است ،تلاش برای  سلب عضویت یکی از این سه نفر از دو زاویه قابل بررسی است:

اول اینکه یا این عضو شورا با استماع تشر استاندار بعنوان رییس هیات اختلاف دائر بر سلب عضویت ،به قولی گفتنی "ماست را در کیسه کرده " وبا پشت نمودن  به دو نفر ازهمفکران وهم تباران خود ،به خواسته فرماندار تمکین ،وشهردار مورد خواست آنان را در حیات خلوت آقای نماینده خواهند گزید.

دوم اینکه باکارساز نبودن تشرها و اصرار بر شیوه جاری مخالفتها ،زمینه عملیاتی شدن تشر استاندار یعنی سلب عضویت ازوی فراهم شده تا از این طریق ،نفر اول عضو  علی البدل به شورای شهر راه باید تا از این طریق درترکیب جدید ،اتحاد متفاوت تری حول خواسته مسئول ارشد شهرستان شکل گرفته و راه برای شهردار شدن مهره مورد نظر آنان هموار شود.

به هرطریق برآیند تشکیل جلسه هیات حل اختلاف ،با کسب هر نتیجه ای از دو فرضیه فوق، نمی تواند در راستای تامین منافع شهروندان مهرانی تحلیل وتفسیر شود.بلکه با انطباق آن با مهره چینی های هفته گذشته یکی از نمایندگان در شهرستانهای حوزه جنوبی استان،در کاسه اهداف پشت پرده انتخاباتی معنا ومفهوم می یابد.اهدافی که با نزدیک شدن به پایان عمر نمایندگی آنان به انحاء مختلف ظهور وبروز خواهد یافت.

 اما با این وجود کماکان این سوالات  در ذهن افکار عمومی باقی خواهد ماند که با وجود تلاش های مستمر توسعه ای استاندار ایلام که در راستای تامین منافع استان تعبیر می شود ،آیا استاندار ایلام دانسته در مسیر تحقق اهداف پشت پرده دونفراز نمایندگان استان گام برمی دارد یا اینکه ناخواسته در دایره اهداف وبرنامه های پنهانی آنان قرار گرفته است ؟آیا این اقدامات ایذایی در شهری همچون مهران با وجود تکثر قومیت ها ،زمینه ساز شکل گیری یک اختلاف بزرگ قومی نخواهد شد ؟! آن وقت هزینه این اقدامات باید به حساب کدامین مسئول گذاشته شود ؟

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
آمریکا از مردم ایران حساب میبرد ،همه جهان هم به قدرت مردم ایران معترفند، مردمی که مصیبت های تحمل ۸ سال جنگ و حمایت ۴۰ساله و قاطع از نظام اسلامی در برابر حکام و مستکبرین جهان را به کارنامه های تاریخی چند هزار ساله خود افزوده اند. حال در برابر دیده گان این ملت و در حوزه جنوب ، نماینده مجلس که آبروی خود را وامدار همین مردم است، می آید و فرمانداران ۳ شهرستان از ۴ شهرستان این حوزه را مطابق منافع انتخاباتی خود در ایام دهه فجر که فرمانداران بایستی گزارش عملکرد و اثربخشی خود را ارائه دهند ! تغییر میدهد !!! تغییر پازل فرمانداران از رابطه خانوادگی و فامیلی فرماندار جدید بدره شروع شده که شنیده ها حکایت از نسبت فامیلی بسیار نزدیک ایشان با نماینده مجلس در حوزه جنوب را دارند! ( تا بتواند یکی از نزدیکترین اقوام خود را فرماندار این شهرستان نماید)!
واقعا نماینده حوزه جنوب چرا تا این حد بی پروا پیگیر منافع انتخاباتی خود ، خانوادگی و فامیلی است؟
حضرت عباسی کدام دشمن بیرونی تا به این حد جرات نگاه تحقیر آمیز بمردم ایران و حوزه خود را داشته است؟! نمایندگان مجلس که تا این حد قدرت دارند! و یکنفر میتواند در یک حرکت ودر یک روز سرنوشت ۳ شهرستان حوزه جنوب استان را در راستای خواست ومنافع خود تغییر دهد !! چرا وظیفه نظارتی خود بر قانونگذاری و عملکرد مدیران را اعمال نمیکنند!! وفقط به خود مدیران آنهم بعنوان بله قربان گوی خود کار دارند!! نه به رفتار،اثربخشی و عملکرد آنها!!!
از دیرباز اگر مسئولین و امثال این نماینده وظیفه خود را بدرستی انجام میدادند، الان رتبه کشور جمهوری اسلامی ایران از نظر سلامت و فساد اداری ۱۳۰ یکصد وسی ام جهان نبود !!!
پایان سخن ، "بعضی از مسئولین اعتماد بسیار مثبت مردم به مسئولین عزیز نظام را عمیقا بصورت تاثیرگذاری مخدوش نموده اند."
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
تریبون ها و واحدهای نظارتی در حوزه جنوب خود را به خواب زده اند !
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
کامنت بالا عالی بود وبیانگر حقیقتهایی تلخ که دامنگیر حوزه جنوب شده است
علی
|
United Arab Emirates
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
خود را که به خواب زده اند هیچ مسئولین وواحدهای نظارتی همکاری لازم را باهاشون انجام میدهند یعنی انچه که میبینیم باعث میشود اینطور فکر کنیم .ووای بر انها
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
متن قابل تاملیه. در این مورد باند بازی رو به خوبی میشه دید منفعت طلبی و در دست گرفتن قدرت و منصبها به هر نحوی به هر وسیله ای، گذاشتن از هر پلی که فقط به هدف خودشون برسند برای رسیدن به پست و مقام.تا کی و کجا قراره ادامه داشته باشه معلوم نیست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار