مدیر کل بهزیستی ایلام از اعزام تیم کارشناسی این اداره کل برای بار دوم برای بررسی موضوع ازدواج رها کودک 11ساله هلیلانی با مرد 50ساله و مداخله تخصصی تر خبر داد.
کد خبر: ۷۱۳۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴ 10 February 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ خبر ازدواج رها کودک 11ساله هلیلانی از توابع شهرستان چرداول استان ایلام با مرد 50ساله به در ازای بدهی پدر رها بازتاب گسترده ای داشته است.

زهرا همتی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اگرچه پس از اطلاع از این موضوع در اسرع وقت تیم کارشناسی این اداره کل به همراه فرماندار و رییس اداره بهزیستی چرداول به روستای محل سکونت این دختر اعزام شد ولی خانواده اش حاضر به همکاری نشده و اجازه بررسی این موضوع از سوی بهزیستی را ندادند.

وی ادامه داد: همچنین به درخواست دادستان استان مبنی بر بررسی علت این موضوع صبح امروز نیز برای دومین بار گروه کارشناسی این اداره کل به منزل این کودک اعزام تا وضعیت این کودک و صحت و سقم مساله در مورد ازدواج اجباری و غیره او را بصورت ویژه مورد بررسی قرار گیرد.

در پی انتشار این خبر،خسروی زاد دادستان استان ایلام نیز از اداره کل بهزیستی استان درخواست کرده که این مساله را بررسی و نتیجه را اعلام نمایند.

شایان ذکر است ؛ در پی انتشار خبر ازدواج کودک 11ساله ایلامی با مرد 50ساله در بخش هلیلان استان ایلام بسیاری از فعالان و شبکه های اجتماعی سراسر کشور از این موضوع بشدت انتقاد و خواستار رسیدگی مسئولان به این مساله شده اند.

بخش تاریخی هلیلان برخلاف تاریخ چند هزار ساله اکنون در ردیف مناطق بیشتر محروم استان ایلام قرار دارد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار