اصولا شهرهای کوچک با جمعیت کم گدایان مشخص و معدودی دارد اما طی سالهای اخیر متکدیانی با شاخصهای مشخص(نژاد و زبان)متشکل از زنان و کودکان خردسال با لباسهای کهنه و مندرس، چهرهای ژولیده و بعضا معلول توسط شبکه های مافیایی موسوم به گدایان  فصلی در موسم و مناسبتهای خاص سال به مناطق مختلف گسل داده که علاوه بر زشت جلوه دادن سیمای شهر معضلات اجتماعی از قبیل حمل و توزیع مواد مخدر،بزه کاریهای متعدد، ناهنجاریهای اخلاقی پدید و عامل بیماری و امراض گوناگون هستند.
کد خبر: ۷۱۳۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷ 10 February 2019

تابناک ایلام بهروز مردانی::تورا به امام حسین و ابوالفضل...قسمت میدم به این امامزاده...تو را جان بچه هات...جان عزیزترین کَست...!!
اینها نه دعا و نه دیلوگ فیلم خاصی هستند، بلکه حربه های متکدیانی اند که روزانه و بارها سر راه یکایک ماها در میادین،خیابانها و زیارتگاها و محلهای پرتردد قرار گرفته و با  شیوه های مختلف احساسات و عواطف مردم را نشانه و با توسل به قسم جان عزیزان،مردگان و ائمه و... ترحم آنها را جلب ، صدقه و نذورات آنها را جمع آوری و با این روش کسب درآمد می کنند.

تکدی گری یکی از آسیب های اجتماعی است که ریشه در فقر مادی و فرهنگی دارد که از دیدگاه بعضی آن را امری فردی،طبیعی و پذیرفتنی است؛ اما شرایط اقتصادی حاکم بر حامعه و نیز کسب درآمدهای کلان بدون مولد از این راه گرایش افراد بیشتری به این پدیده را در پی و مخاطراتی را در پیش خواهد داشت.

اصولا شهرهای کوچک با جمعیت کم گدایان مشخص و معدودی دارد اما طی سالهای اخیر متکدیانی با شاخصهای مشخص(نژاد و زبان)متشکل از زنان و کودکان خردسال با لباسهای کهنه و مندرس، چهرهای ژولیده و بعضا معلول توسط شبکه های مافیایی موسوم به گدایان  فصلی در موسم و مناسبتهای خاص سال به مناطق مختلف گسل داده که علاوه بر زشت جلوه دادن سیمای شهر معضلات اجتماعی از قبیل حمل و توزیع مواد مخدر،بزه کاریهای متعدد، ناهنجاریهای اخلاقی پدید و عامل بیماری و امراض گوناگون هستند. که بارها شاهد شنیدن خبرهای ناخوشایند از این جماعت و مزاحمتهای مختلف برای شهروندان بوده ایم.

دین مبین اسلام همانقدر که به احسان و نیکوکاری و دستگیری از مستمندان سفارش می کند به همان میزان در مذمت تکدی گری تاکید موکد دارد.بنابراین نظام مقدس جمهوری اسلامی در بدو شکل گیری اقدام به تاسیس نهادهای حمایتی کمیته امداد،سازمان بهزیستی و... با هدف حمایت از مستضعفان و جلوگیری از  شیوع و گسترش تکدی گری نمود.

لذا میطلبد متولیان امر با شناسایی سرشاخه های دریوزه گر که در شهرهای کوچک کار سختی نیز نیست و تحویل به مقامات قضایی و نهادهای حمایتی بساط این جماعت قماش را برچیده و سیمای شهر را از سائلی و گدایی پاک سازند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار