کد خبر: ۷۱۲۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲ 07 February 2019

هنوز افزایش وام 30 میلیون تومانی ازدواج به تصویب نهایی نرسیده اما حاشیه ها و حرف وحدیث هایش شروع شده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه خراسان، برخی از نوبتی شدن وامی می گویند که هنوز تکلیف اش معلوم نیست.در این میان فقط نمایندگان مجلس هستند که امید زیادی دارند افزایش وام ازدواج به تصویب نهایی برسد و به خوبی هم اجرا شود.

ممکن است به همه نرسد

اوایل هفته جاری بود که رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی پیشنهاد کرد رقم وام ازدواج باید حداکثر ۲۰ میلیون تومان باشد؛ چراکه اگر مبلغ بالا برود، ممکن است به همه نرسد و مانند سال‌های گذشته برای دریافت وام ازدواج صف تشکیل شود. دیروز هم دبیر کانون بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری خصوصی از افزایش سقف وام ازدواج در کمیسیون تلفیق انتقاد کرد و این اقدام را یک کار سیاسی دانست و گفت: با این شرایط، پرداخت وام ازدواج نوبتی می‌شود.

محمدرضا جمشیدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره منابع تأمین وام ازدواج، اظهار کرد: استفاده از مانده حساب‌های جاری برای پرداخت وام قرض‌الحسنه از نظر شرعی درست نیست، ضمن آن که وجوه جاری وجوهی است که در هر لحظه می‌تواند از سوی صاحب حساب برداشت شود و نمی‌توان روی آن حساب کرد. وی افزود: اگر متقاضی برای وام ازدواج باشد و منابعی برای آن وجود نداشته باشد، باعث می‌شود که مردم در صف باشند و پرداخت وام ازدواج نوبتی باشد.

دولت زیربار نرود برخورد می کنیم

در این بین اما نمایندگان مجلس آن قدر بر افزایش وام ازدواج تاکید دارند که کار را به خط و نشان کشیدن برای دولت هم رسانده اند. عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس تاکید کرد: اگر دولت زیر بار اجرای پرداخت وام ازدواج ۳۰ میلیون تومانی نرود، با آن برخورد می کنیم. به گزارش خانه ملت، مهرداد بائوج لاهوتی گفت: تسهیلات وام ازدواج منابع متفاوتی دارد و از اعتبار دولت برداشته نمی‌شود که مخالف افزایش وام ازدواج هستند.عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه 98 هم بسیار خوش بین است که رقم وام ازدواج در مراحل بعدی به تایید برسد و دولت با پیش بینی منابع به خوبی از پس ِ اجرای آن برآید.

علی رستمیان در گفت وگو با خراسان اظهار کرد: قطعا وقتی دولت در کمیسیون تلفیق می پذیرد که وام ازدواج به 30 میلیون تومان افزایش پیدا کند، منابع آن را هم پیش بینی می کند. وی خاطرنشان کرد: در جلسه کمیسیون تلفیق که این موضوع به تصویب رسید، نماینده دولت هم حضور داشت و اعتراضی به ماجرا نکرد، بنابراین برای منابع آن پیش بینی هایی صورت گرفته است. رستمی تصریح کرد: هنوز دو مرحله برای تایید افزایش وام ازدواج در بودجه سال 98 در صحن علنی مجلس و شورای نگهبان باقی است و معتقدم مشکلی در تصویب نهایی این موضوع پیش نمی‌آید و به خوبی اجرا می شود./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار