مدیرکل استاندارد ایلام
مدیرکل استاندارد ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از چهار هزار و 490 مورد بازرسی از مراکز عرضه در سطح بازار استان انجام شده است.
کد خبر: ۷۱۱۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰ 05 February 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ مهناز همتی اظهار داشت: این تعداد بازرسی انجام شده از مراکز عرضه در کنار نظارت بر اجرای استانداردهای اجباری مراکز تولیدی، در راستای کنترل فرآورده های توزیع شده در جهت سالم سازی بازار مصرف، توسط کارشناسان اداره کل و شرکت های بازرسی همکار انجام شده است.

وی افزود: بر اساس قانون، کارشناسان استاندارد مجاز هستند به محل های تولید، بسته بندی، تمرکز، عرضه و فروش کالاها و یا خدمات مشمول استاندارهای اجباری وارد شده و به بازرسی و نمونه برداری بپردازند.

مدیرکل استاندارد ایلام تاکید کرد: همچنین در این مدت (ابتدای سال جاری تاکنون) 830 مورد بازرسی از نازل های عرضه سوخت جایگاه های استان انجام شده است.

همتی از انجام 460 مورد بازرسی فنی واحدهای تولیدی و تاسیسات سیلندر پرکنی گاز مایع در استان خبر داد و گفت: طبق قانون سیلندرهای گاز مایع مشمول استاندارد اجباری است و توزیع و عرضه آن بدون رعایت مقررات استاندارد، ممنوع بوده و جرم محسوب می شود.

وی اضافه کرد: بازرسان و کارشناسان این اداره کل ضمن تداوم بازرسی ها و توقیف و جمع آوری محصولات با کیفیت پایین تر از استاندارد مربوطه با متخلفان برخورد قانونی می کنند.

بیش از 120 واحد تولیدی فعال در ایلام زیر پوشش اداره کل استاندارد است./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار