مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام‌:
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام‌گفت: به برکت انقلاب اسلامی خدمات امدادی جمعیت هلال احمر استان ایلام از روزها به ثانیه رسیده است.
کد خبر: ۷۱۱۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰ 03 February 2019

اخبار روز ایلام

به گزارش تابناک ایلام؛ اگر انقلاب را به معنای«‌دگرگون کرد»، «واژگون ساخت» و یابه ‌قول شهید مطهری« انقلاب یعنی دگرشدن، یعنی تبدیل شدن به  موجود دیگر» بدانیم،  انقلاب اسلامی پدیده‌ای بودکه منجر به تغیر و تحول بنیادین و اساسی در زمینه‌های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی و ایدئولوژیکی در جامعه ایران با مشارکت مردم شد.

 یکی از دگرگونی‌های انجام شده به یُمن انقلاب اسلامی امدادرسانی و انجام آن از ساعت‌ها به لحظه است. امدادرسانی توسط سازمانی که عملکرد آن در مقایسه با قبل از انقلاب اسلامی نشد است چراکه قبل از انقلاب فعالیت‌های امدادی مانند اکنون معنا نداشت.

  پس از وقوع حادثه، ساعت‌ها طول می‌کشید تا امدادی به نیازمندان امدادرسانی انجام شود و این انتظار ساعت‌ها شاید در اندک نقاط کشور و استان‌های مرکزی و اطراف پایتخت بوده است و استانی چون استان ایلام که از استان‌های فراموش شده بوده است نه نامی در هلال احمر« جمعیت شیروخورشید» داشته است و نه نشانی در نقشه جغرافیایی این سازمان.

حسین عارفی، در ارتباط با عملکرد و خدمات هلال احمر در استان ایلام اظهار داشت: جمعیت هلال احمر در عمر90 ساله خود که به نام « جمعیت شیروخورشید» شناخته شده است در قبل از انقلاب اسلامی در حوزه امداد رسانی فعالیت نداشته و گرایش آن‌بیشتردر حوزه درمان بوده ‌اما در حوزه درمان که فعالیت اصلی « جمعیت شیروخورشید» بوده است قبل از انقلاب اسلامی ایلام سهمی نداشته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام به فعالیت این سازمان در قبل از انقلاب در حوزه جوانان اشاره و گفت: قبل از انقلاب تنها فعالیت این جمعیت حوزه پیشآهنگی بوده است.

وی نداشتن بضاعت چندان  این سازمان قبل از انقلاب اسلامی را مورد اشاره و گفت:  در استان ایلام وضع  نسبت به سایر نقاط کشور در حدصفر بوده است.

عارفی افزود: اما در چهل سالگی انقلاب اسلامی جمعت هلال احمر استان ایلام با به روز بودن تجهیزات و لجستیک امکانات پیشرفته، استقرار تا آخرین نقاط استان ایلام، امدادرسانی به لحظه، اعزام تیم بهداشت و درمان برای شرکت مانور بهداشتی تا آخرین روستای ایلام، نگین درخشانی در امر امداد و خدمات رسانی است.

وی گفت: استانی که یک متر فضا برای هلال احمر در قبل از انقلاب جهت امداد رسانی نداشت امروز ضمن برخورداری از فضای امدادی، بیمارستان صحرایی و تجهیزات روز با استفاده از بالگرد خدمات امدادی را به هر فرد ازراه مانده و یا گرفتار در حوادث طبیعی در کوه و دشت و بیابان استان ایلام ارائه می‌دهد.

عارفی افزود: اعزام چهار کاروان سلامت به مناطق محروم، حضور پزشک، ماما، مشاور و دندان‌پزشک برای ارائه خدمات درمانی رایگان در روستاهای استان ایلام، اعزام تیم بهداشت و درمان برای شرکت مانور بهداشتی و درمانی در یکی از استان‌های هم‌جوار دیگرخدمات انقلاب اسلامی در چهل سالگی آن برای مردم ایلام است.

افتتاح ساختمان جدید مرکز پشتیبانی عملیات حوزه امداد و نجات استان ایلام به مساحت 1100 مربع و اعتبار یک و نیم میلیارد تومان از دیگر خدمات انقلاب اسلامی در چهل سالگی به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام است که خاطرنشان کرد: علاوه براین موارد مرکز جامع توان‌بخشی و فیزیوتراپی، خدمات کاردرمانی و گفتاردرمانی آغاز فعالیت وکلنگ زنی یکی از انبارهای جدید امداد و نجات استان ایلام نیز انجام می‌شود./ح

تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار