مدیرکل بهزیستی ایلام:
مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: در حال حاضر دو هزار و ۶۰۰ زن سرپرست خانوار در ایلام تحت پوشش بیمه هستند.
کد خبر: ۷۱۰۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵ 03 February 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ زهرا همتی با اشاره به بیمه زنان خانه دار عنوان اظهار داشت: زنانی که سرپرست خانوار و تحت حمایت بهزیستی هستند از  بیمه برخوردار می شوند.

وی گفت: هم اکنون در خانواده های روستایی بیش از یک هزار و ۸۰۰ زن سرپرست خانوار را داریم که از بیمه عشایری و روستایی استفاده می کنند.

وی افزود: نزدیک به ۸۰۰ زن سرپرست خانوار را هم مناطق شهری استان داریم که بیمه این زنان از طرف سازمان بهزیستی و از محل هدفمندی یارانه ها پرداخت می شود.

همتی اظهار داشت: در حوزه زنان سرپرست برنامه های مختلفی از جمله تشکیل گروه های همیاری که خود تولیدکننده هستند و به اقتصاد جامعه و هم به اقتصاد خانواده کمک می کنند، اجرایی شده است.

 مدیرکل بهزیستی ایلام افزود: بیش از ۵۰ گروه همیار در سراسر استان تشکیل شده که این گروه های ۵ تا ۷ نفره هستند که با کمک یگدیگر اقتصاد خانواده را می چرخانند و بسیاری از این گروه ها تولیدات خوبی را دارند.

وی ادامه داد: همچنین در مناطق روستایی استان ۳۰۰ گروه خودیار با وام های ارزان قیمت مشغول به کار شده اند و به توانمندسازی اقتصاد خانواده کمک می کنند.

وی افزود: در بحث بیمه تکمیلی زنان سرپرست خانوار نیز یک هزار نفر با کمک بنیاد برکت بیمه تکمیلی شدند.

ساخت مسکن برای معلولان

همتی در خصوص مسکن مهر مددجویان تحت پوشش نهاد بهزیستی بیان داشت: به دو شیوه در این خصوص به افراد تحت پوشش کمک می شود، یک شیوه افرادی مانند زنان سرپرست خانوار یا افراد معلول که یک کمک هزینه ای را به این افراد پرداخت می کنیم و در حال حاضر مبلغ ۸ میلیون تومان است.

وی تصریح کرد: برای خانواده هایی که دو معلول و دو معلول به بالا دارند شرایط  متفاوت تر است، برای خانواده های دو معلولی در مناطق شهری با کمک بنیاد مستضعفان و مسکن و شهرسازی در مناطق شهری ۲۵ میلیون تومان و در مناطق روستایی ۱۸ میلیون تومان به شکل بلاعوض پرداخت می کنیم.

وی افزود: امسال ۲۱۱ واحد مسکونی در بهزیستی برای خانواده های تحت پوشش ساخته شده که پنج واحد از این تعداد بحث معلولان روستایی و ۱۶ واحد آن نیز مربوط به معلولان شهری بوده است./ح

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار