تغییرات ایجاد شده در فرمانداری شهرستانهای بدره ،دره شهر ودهلران از مهره چینی با اهداف انتخاباتی در حوزه جنوب پرده برداری می کند ،پرده برداری از یک پازل هدفمند انتخاباتی به صحنه گردانی نماینده کنونی مردم حوزه جنوب استان در مجلس شورای اسلامی که با تمام قوت ،منافع مردم این حوزه را به محاق برده است .
کد خبر: ۷۱۰۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۵ 01 February 2019

تابناک ایلام ::یکی از مولفه های مهم در افزایش بهره وری هر دستگاه اداری ،خدماتی ،یک تیم ورزشی و حتی یک واحد تولیدی ایجاد تغییرات در ابعاد گوناگون واستفاده از تجارب جدید در مدیریت است. البته مشروط براینکه این تغییرات مبتنی بر منطق ،مطالعه و فنون بوده و در پشت آن انبوهی از فکر ،تجارب ومنطق خوابیده باشد.

بی شک اگر یک تیم خوب فوتبال با تلاش وممارست به سطحی از یکدستی رسیده و تکنیک های انفرادی تک تک بازیکنان در هر پستی در خدمت کار تیمی قرار گیرد،با پیروزی و غلبه نمودن بر رقیب میدان را ترک خواهد کرد ،اما یک تصمیم در جابجایی بازیکنان در نتیجه بازی موثر است .اگر مجموعه مربیان وکادر فنی بدانند پس از یک یا دو گل زده  ،چه زمان و چه کسی را تغییر دهند ویا اینکه در صورت دریافت گل ،بفهمند نقطه ضعف تیم کجاست وکدامین خط باید تغییر ویا تقویت شود ،قطعا چنین تیمی ،تیم موفقی خواهد شد و بالعکس !

بازی در زمین سیاست هم دقیقا حکم یک تیم فوتبال را دارد ،همانگونه که مجموعه تیم ورزشی با فرماندهی سرمربی و پشتیبانی کادر فنی به دنبال تحقق اهداف و بهره وری برتر هستند ونقش بازیکنان ومربیان در آن کاملا پررنگ است ،یک تیم اجرایی وسیاسی هم همین حالت را دارد ،فرمانده باید بداند در چه زمانی وچه کسی را تغییر دهد تا نتیجه دلخواه بعنوان اهداف مدیریتی محقق شود!

این روزها تغییراتی را در سطح مدیریتی دستگاههای اجرایی وسیاسی استان شاهدیم که درست به تغییر تاکتیک ها در تیم ملی فوتبال کشورمان شباهت دارد ،تغییراتی که هیچ منطق فنی وعلمی در پشت آنها قرار نداشته وعمدتا اهداف برون مستطیل بازی را دنبال می کند .قطعا خروجی چنین تاکتیک معیوبی گرفتار شدن در یک هشتم نهایی واگر هم معجزه ای شود !حذف در یک چهارم نهایی ویا فینال است!

با عبور از تغییرات مدیریتی هفته گذشته که بررسی وتحلیل آنها به روز دیگری موکول خواهد شد ،ساعات پایانی امروز جمعه ،تغییرات غافلگیرانه ای در راس فرمانداری برخی شهرستانهای حوزه جنوب استان صورت گرفت که چیدمان صورت گرفته درمدیریت اجرایی این شهرستانها بیش ازآنکه تحقق اهداف مدیریتی به نفع مردم را دنبال کند ،تکمیل پازل اهدافی بیرون از زمین بازی را دنبال می کند.تصمیمی به ظاهر خلق الساعه اما برنامه ریزی شده وهدفمند که حتی برخی فرمانداران این شهرستانها تا زمان انتشارخبر این تغییرات در فضای مجازی ورسانه ای استان از آن بیخبر بودند.

تغییرات ایجاد شده در فرمانداری شهرستانهای بدره ،دره شهر ودهلران از مهره چینی با اهداف انتخاباتی در حوزه جنوب پرده برداری می کند ،پرده برداری از یک پازل هدفمند انتخاباتی به صحنه گردانی نماینده کنونی مردم حوزه جنوب استان در مجلس شورای اسلامی که با تمام قوت ،منافع مردم این حوزه را به محاق برده است .

هرچند در بازیهای سیاسی ورقابتهای انتخاباتی ،چینیش مهره ها بعنوان یکی از ابزارها وشیوه های نامتعارف انتخاباتی در صحنه های سیاسی مرسوم شده است ،اما اینکه چگونه مدیریت اجرایی استان که همواره منادی توسعه ودفاع از مردم مناطق مختلف استان بوده اند ،در زمین چنین افرادی بازی می کنند ،سوالیست که باید درراستای اقناع افکارعمومی استان به آن پاسخ داده شود!

مضافا اینکه در تغییرات صورت گرفته، ردپای عشیره سالاری از دور کاملا نمایان است ،چنین رفتاری با شایستگان و البته تمکین استاندار ایلام به تحقق خواسته نماینده حوزه جنوبی استان ،تمامی صحبت های چند ماه اخیر ایشان  در خصوص تلاش برای توسعه استان و استقلال در انتخاب مدیران را تحت شعاع قرار خواهد داد.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
دهلرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
تغییر فرمانداران علاوه بر آنکه حکایت از ناکارآمدی آنان و چرخش بسته مدیران دارد آدم را یاد بازی عمو زنجیر باف می اندازد .
آخر کسی نمی داند مثلا آقای مجسد عسگری چه گلی به سر شهرستان آبدانان و بدره زد که حالا می خواهد به دهلران برود .
البته پشت صحنه همه این جریانات آقای شادمهر و نماینده قبلی اهل دهلران است که هدفی برای انتخابات سال ۹۸ دارند ولی تجربه شکست خورده این نوع حرکات و چینش نیروها درس عبرتی برای نماینده حاضر نشده و او هم هر چند با این کار جایی برای باجناقش در میان فرمانداران پیدا کرد اما تیر خلاصی بر دوران نمایندگی خودش زد و تاریخ مصرفش تمام شد و تاسف آور آنکه چگونه استاندار ایلام که ادعای استقلال رای دارد به چنین خواسته هایی تن داد . آقایان مردم پشت صحنه این معادلات را درک می کنند و کار آنگونه که شادمهر و اعوان و انصارش از مرکز و استان و استانداری می خواهند پیش نخواهد رفت .
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
ما شنیده بودیم که در کشور باید گردش نخبگان باشد ولی اینجورش را ندیده بودیم که دیدیم .
کسی که خرداد ماه از فرمانداری آبدانان برداشته و فرماندار بدره شد حالا قبل از پایان سال فرماندار دهلران می شود .
به عبارتی در یازده ماه گذشته فرماندار سه شهرستان شده است که این هم از عجایب روزگار ماست .
خدایا منافع مردم وجه المصالحه چه کسانی شده است
م ا
|
United Arab Emirates
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۲
آقایان عادل آذر ونماینده جنوب ومعاون وزیر آ.پ برایمان خواب بدی دیده اند که در حال تغییر وتحولات ناصوابی در سطح مدیران وفرماندارن هستند
شایستگان برکنار و غیر متخصصین جایگزین آن مبشوند
ناشناس
|
United States
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
با درود به درایت و تحلیل تابناک این استان دچار سیاست زدگی طائفه ای شده سیاسیون ناکارآمد جبهه ناامیدی برای پوشش ناکارآمدی خود مشغول حذف نخبگان در استان و جایگزینی باند ناکارآمد خود هستند خدا بخیر کند عاقبت این استان محروم را از دست کوتوله های سیاسی
ناشناس
|
United States
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
شک نکنید که عامل تمام این تغییرات ، تلاش برای تامین منافع قومی و قبیله ای با محوریت ....تهران نشین است .
علی غصه خور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
خدا را شکر در حوزه جنوب سه نفر فوق نخبه پیدا شده اند که این چرخ شکسته رابه حرکت دربیاورند والی در این قحط رجال تکلیف این سکانهای خالی چه میشد استاندار هم که الحمدولله داره بازی خودشو دنبال می کنه و چنان وانمود می کند که تصمیم گیرنده در استانم فقط اوست حوزه جنوب که دیگر کسی را ندارد فقط این سه نفرند که همه مشکلات مردم و حل کردن برای تنوع هم جابجا میشند که خدای نخواسته در یکجا بودند دچار رانت و آشنا بازی نشن
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
سلام خوب است این تغییرات
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
جناب آقای استاندار ازکاظم زاده نترس اگربجای 10میلیارد که برای پیروزی درانتخابات مجلس آینده وعده داده 100میلیاردهم خرج کند دیگرنماینده نخواهدشد ازخدابترس جناب استاندارکه ازحق الناس نخواهدگذشت.اگرچه در دوره دهم مجلس همین نماینده باحمایت استاندارقبلی وهیات نظارت دره شهرکه در راس آن دوپسرعمویش جبارخدایاری ونجم الدین باپیری ودامادش مهرداد هاشمی بودندباتقلب وتخلف وخرید رای پیروز میدان شد واین آقایان بزرگترین خیانت را به کشور ومردم وشورای نگهبان کردند ودرپیشگاه مردم عذرخواهی هم نکردند.اکنون مجددا استاندار وفرماندارانش به جبارخدایاری وهیات نظارت پیوستند تاهمان رفتارهای سخیف دوره قبل راتکرارکنند.پیوندتان نامبارک.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۰
برای همگان واضح است که نماینده ناتوان اما پولدار حوزه جنوب جناب کاظم زاده علیرغم اینکه نه سواد داشت نه بیان نه طایفه نه توانمندی ونه سوابق فقط باهمکاری وحمایت پسرعموهایس درهیات نظارت دره شهر تمام آراء خویش راخریداری نمودوپیروز میدان شد واکنون که هیچ برخوردی قانونی درقبال این همه تقلب با آنها صورت نگرفت طغیان کرده وبااستفاده ازتجربیات دوره قبل به راحتی اسباندار و4فرماندارمجری انتخابات را خریداری وباخود درهیات نظارت دره شهرهمراه نمودند.هیات محترم نظارت استان چراسکوت کرده ایدآبروی نظام وشورای نگهبان به خطرافتاده است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
جناب آقای استاندار که گفته است انتصابات حوزه جنوب براساس سوابق وتوانمندی افراد صورت گرفته است بایستی به چندسئوال مردم پاسخ منطقی دهد.اولا چرا این انتصابات فقط در داخل حوزه جنوب بصورت جابجایی افراد صورت گرفت مثلا چرا فرمانداران ایوان ودهلران جابجا نشدند؟ ثانیا ملاک شایستگی وتوانمندی برای ایشان چه بوده است که فقط دوستان وفامیل وطرفداران کاظم زاده را شامل شد؟ ثالثا توضیح دهند که فرماندار بدره غیر از نسبت باجناق بودنش با نماینده کدام سابقه مدیریتی وتوانمندی را داشته است؟
جمعی از اموزشگاههای ازاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
سلام بر استاندار و مدیر کل محترم وفه ای جمعی از اموزشگاه از نحوه برخورو طیففمیطیفهی و قبیله گرایی خیلی ما.نا راحت میباشیم به قول خودش.خواهر زاده کام زاده هستند
کاراموز خواهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
سلام بر مدیر کل اموزش فنی و حرفه ای ایلام ما لیشتر گازاموزان از نظر سزمای هیچ امکلناتی نداریم با مراجعه به رببس با خشونت و بد اخلاقی رفتار مینماید و همیشه در اناق ایشان قفل می باشد لطفا به حاطر خدا به داد ما برسی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
بدنبال اعتراضات شدید مردم حوزه جنوب درخصوص طراحی نقشه انتخابات یازدهم مجلس توسط استاندارونماینده حوزه جنوب با انتصاب فرمانداران که نگرانی وتهدیدات مردم باانتقام از ایشان در اسفند98 را درپی داشت اقدامی مضحک وتوهین آمیز ازسوی کاظم زاده در فضای مجازی صورت گرفت دراین نظرسنجی خود را در رتبه اول قرارداده وبرای بازار گرمی حتی اسامی افرادی را ذکر کرده است که اصلا اعلام حضور نکرده اندو قصد کاندیداشدن راندارندودر واقع به این شخصیت ها توهین کرده است.آقای کاظم زاده حق داری مردم حوزه جنوب را جاهل فرض کنی.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
براساس سنیده ها آقای جبارخدایاری رییس هیات نطارت دره شهر پس از انتصاب موسوی بعنوان فرماندار دره شهر به آقای کاظم زاده نماینده مجلس به شدت معترض شده وگفته است به دلیل حساسیت مردم نسبت به عملکرد هیات نظارت در دوره قبل باوجود این فرماندار امکان همکاری همچون گذشته برای انتخابات آینده امکان پذیرنمی باشد وتاکید نموده است که فقط درصورت انتصاب محمدنژاد بعنوان فرمانداردره شهر امکان همکاری فراهم میشود که ایشان هم بلافاصله موسوی را اخراج وجناب باجناق محترم را منصوب نمودند.برای استاندار خیلی متاسفیم خیلی.
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
کاظم زاده و تبار کاظم زاده و کسایی که پشتشن که بامردم بازی میکنن و حق مردم دهلران رو خوردن .مردمی که در گرمای ۶۰درجه زندگی میکنن و ازلحاظ اقتصادی و بیکاری در رنج سپری میکنند بدانند دیگه جایی در بین این مردم ندارند .کاظم زاده پشت گوش خودشو دیده مجلسم میبینه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار