بهرام بهروش در گفتگو با تابناک:
رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی استان کرمانشاه گفت:در آستانه چهلمین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی اختتامیه المپیادورزشی محلات روستایی قهرمانی استان در روز پنج شنبه مورخه۹۷/۱۱/۴از ساعت ۹/۳۰در استادیوم آزادی سالن شهید بهشتی برگزار می شود .
کد خبر: ۷۰۶۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵ 23 January 2019

بهرام بهروش در گفتگو با خبرنگار تابناک افزود:از دیرباز ‌آدمی برای رهایی از غم و‌اندوه به دنبال یافتن شیوه ای برای شادی و تخلیه انرژی بوده و هست؛ بدین منظور بازی را اختراع کرد بازی ها شامل روش ها،تعداد و‌ شرایطی هستند که قوانینِ آنها توسط همین جویندگان شادی وضع شده است.

وی خاطر نشانکرد:فعالیتی که هم بازی باشد و ‌هم ورزش تنها در رشته های تعریف شدهٔ هیئت روستایی و بازی های بومی محلی گنجانده شده که ریشه در فرهنگ و سنن قدیمی اقوامی دارد که توجه به آیین سنتی و‌اخلاق مداری را برای تمامی اقشار جامعه توصیه می کند.

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی استان کرمانشاه اظهار داشت:با پژوهش درباره تاریخچه هر یک از بازی های بومی محلی در می یابیم که طراحی هر کدام از آنها روایتگر یک سنت،فرهنگ و‌بازی می باشد که در دهه های اخیر مغفول مانده است.

وی گفت:همان طور که می دانید یکی از راه های حفظ سنن و فرهنگ دیرین یادآوری آنها برای نسل گذشته و آموزش آن به نسل جدید است.

بهروش تصریح کرد:فدراسیون هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی به دنبال راه حلی برای روزمرگی ها و افزایش سلامت جسمی که به تبع سلامت روانی را در پی دارد سالانه اقدام به برگزاری المپیاد ورزشی کرده است که کمترین فایده آن افزایش پیوند نسل ها و گذراندن اوقاتی خوش برای شهروندان گرامی خواهد بود.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار