معاون مهندسی توسعه شرکت آب و فاضلاب روستایی ایلام از شناسایی 133 فقره انشعاب آب غیرمجاز در سال جاری در این استان خبرداد.
کد خبر: ۷۰۶۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶ 23 January 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ سید مهدی احمدی  انشعاب غیرمجاز آب آشامیدنی را از جمله معضلات ذکرکرد و با عنوان اینکه گروه سیار شرکت آب و فاضلاب روستایی با هرگونه انشغاب آب غیرمجاز بشدت برخورد می کنند ، افزود: دهیاران ، اعضای شوراهای اسلامی و همچنین مردم باید در شناسایی و معرفی مشترکان غیرمجاز همکاری کنند.

وی با ذکر فعالیت مستمر اکیپ های شناسایی و قطع انشعابات غیرمجاز و شناسایی مشترکان پرمصرف در مناطق روستایی، گفت: این اکیپ ها در گشت های مستمر خود موفق به شناسایی این تعداد انشعاب غیرمجاز در سطح روستاهای استان شدند که این انشعابات غیر مجاز بلافاصله قطع شد.

احمدی یادآور شد: رفع چالش انشعاب های غیرمجاز در بخش روستایی ایلام نیازمند فرهنگ سازی است و دهیاری ها و شوراهای روستایی برای رفع این معضل همکاری بیشتری با این شرکت داشته باشند.

معاون مهندسی توسعه شرکت آبفار ایلام اضافه کرد: انشعاب غیرمجاز آب آشامیدنی جرم است و این شرکت آمادگی همکاری با دستگاه های انتظامی و قضائی برای رفع این چالش را دارد.

وی گفت: انشعاب غیرمجاز و اسراف آب شرب در روستاها موجب افت فشار و قطعی های مکرر در این مناطق می شود.
احمدی از عموم اهالی روستایی استان خواست که در صورت مشاهده هر گونه تخلف در مصرف آب و انشعاب غیرمجاز با شماره تماس گویای 1523 یا سامانه پیامکی 30004618464646 مورد تخلف را به اطلاع این شرکت برسانند تا ماموران مربوطه در کوتاهترین زمان ممکن به آن رسیدگی کنند.

وی به میزان مصرف بیش از حد آب در سطح روستاهای این استان اشاره کرد و افزود: میزان مصرف آب شرب در سطح روستاهای ایلام به نسبت جمعیت بیش از 2 برابر حد مجاز است در حالیکه الگو و متوسط مصرف روزانه آب در روستاهای کشور بین 150 تا 200 لیتر در شبانه روز است اما در برخی نقاط روستایی این استان این میزان به 450 لیتر نیز می رسد./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار