در خراسان جنوبی؛
معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: هزار و 762 واحد مسکونی با کمک راه و شهرسازی در بافت های فرسوده استان ساخته می شود
کد خبر: ۷۰۶۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵ 23 January 2019

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، احمد ولی پور مطلق اظهار کرد: هفت شهر استان بافت فرسوده دارد و برای ساخت مسکن مقاوم در این محلات توزیع شهرستان انجام شده است. 

وی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح باید با اختصاص اراضی همجوار محلات هدف باشد افزود: اگر بتوانیم اراضی همجوار را واگذار کنیم 40 میلیارد تومان تسهیلات یارانه ای با سود 9 درصد به ساخت این واحدها اختصاص می یابد. 

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه دولت در ساخت این واحدهای مسکونی تسهیل گر است اضافه کرد: طبق برنامه با انبوه سازان وارد مذاکره شده و از سرمایه گذاران در این بخش کمک می گیریم. 

وی اظهار امیدواری کرد، بخشی از این اراضی تا پایان سال زیر بار واحدهای مسکونی برود. 

ولی پور مطلق با اشاره به هزار هکتار بافت های فرسوده ناکارآمد، سکونت گاه غیر رسمی و بافت تاریخی در استان گفت: 90 هزار نفر معادل 30 درصد جمعیت شهری در این محلات ساکن هستند. 

وی تاکید کرد: با توجه به فرسودگی کامل این مناطق در استان ساخت مسکن مقاوم اولین اقدام برای ساماندهی این محلات است تا به ارتقای سطح کیفیت زندگی مردم و منزلت اجتماعی آنها کمک کند. 

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی یادآور شد: برای ساخت مسکن مقاوم در بافت های فرسوده نگاه بلدوزری وجود ندارد و از سرمایه گذاری در این بخش حمایت می شود. 

وی بیان کرد: اگر منابع مالی و تسهیلات که در تعهد بانک مسکن و بانک مرکزی است محقق شود به موفقیت این طرح خوشبین هستیم. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار