استاندار ایلام فرهنگ پشت میزنشینی را از آفت های توسعه استان ذکر کرد و گفت: بوروکراسی اداری و استعلام های غیر ضروری از بزرگترین مشکلات ایلام در راه توسعه است.
کد خبر: ۷۰۶۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹ 23 January 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛  قاسم سلیمانی دشتکی  در جلسه شورای مشورتی دستگاه های اجرایی ایلام اظهار داشت: این شورا از بدنه کارشناسان خبره ادارات در راستای حل مشکلات مردم و هماهنگی برای توسعه استان شکل گرفته است.

وی افزود: کمیته های مختلفی از جمله فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، بهداشت، انرژی، کشاورزی در این شورا تشکیل شده که در جلسات نظرات و پیشنهادات مختلفی را برای حل مشکلات استان ارائه می دهند که در صورت پختگی به اجرا در می آید.

استاندار ایلام با اشاره به مشکلات سر راه توسعه استان، تاکید کرد: بوروکراسی اداری، بین اداری و استعلامات غیرضروری از مهم ترین موانع توسعه بر سر راه توسعه استان است.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: کارشناسان دستگاه های اجرایی دنبال قوانینی و مقرراتی باشند که گره مشکلات مردم و توسعه استان را حل کند، اگر این مهم محقق شود بخش مهمی از رضایت مندی بین مردم ایجاد و تسهیل در سرمایه گذاری رخ خواهد داد.

وی اضافه کرد: سند توسعه آمایش سرزمینی ایلام طی یک ماه در نشست شورای برنامه ریزی استان آماده و نهایی می شود و در یک افق 20 ساله برنامه های توسعه طراحی شده است.

استاندار ایلام گفت: یک از مهم ترین نیازهای استان سرمایه گذاری است اما سرمایه گذار باید اهلیت داشته باشند به این معنی که فقط دنبال استقاده از تسهیلات نباشند بلکه سهم و آورده ای نیز داشته باشند.

وی افزود: فرهنگ کار در استان باید تغییر و توجه صرف به مشاغل دولتی و فرهنگ پشت میز نشینی تغییر کرد، جوانان با استفاده از تسهیلات مناسب برای اجرای طرح های اشتغال زایی و کسب درآمد اقدام کنند.

2 نیروگاه سیکل ترکیبی در ایلام اجرا می شود

معاون امور اقتصادی استانداری ایلام نیز در این جلسه اظهار داشت: برنامه های خوبی برای توسعه استان در حال اجراست از جمله صدور مجور بی نام سرمایه گذاری که تاکنون 180 مجوز صادر شده است.

ایوب درویشی افزود: در راستای توسعه سرمایه گذاری و افزایش خدمات در استان به زودی 2 نیروگاه سیکل ترکیبی اجرا می شود.

وی تاکید کرد: تسهیلات خوبی در مرحله اول طرح اشتغالزایی روستایی ایلام پرداخت شده و مرحله دوم نیز در حال اجراست و این فرصت بزرگی برای جوانان است برای ایجاد اشتغال است.

تخصیص 950 میلیارد ریال برای پرداخت مطالبات پیمانکاران در ایلام

معاون امور عمرانی استانداری ایلام نیز گفت: 6 شهر استان دارای شبکه فاضلاب و تصفیه خانه هستند و در 2 شهر ملکشاهی و آبدانان نیز تصفیه خانه ساخته می شود.

احمد کرمی تصریح کرد: بیش از 950 میلیارد ریال در قالب اسناد خزانه برای حل مشکلات پیمانکاران به صورت نقدی تخصیص یافته و برای تامین نیاز برخی از پیمانکاران استان نیز تسهیلات بانکی به منظور سرعت بخشی به تکمیل پروژه ها بزودی پرداخت می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار