حاجی پور در مورد مشکلات درمانی محلی شهر صدرا، نبود نظارت و واحدهایی مانند تایید دارو در این شهر که بیماران را با مشکل مواجه کرده است، بیان داشت: شهر جدید صدرا در بخش‌هایی از حوزه درمان مانند پیوند اعضا و سوانح سوختگی در استان فارس، کشور و حتی منطقه پیشتاز است اما متاسفانه در حوزه خدمات درمانی در مقیاس محلی بسیار ضعیف است.
کد خبر: ۷۰۶۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷ 22 January 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا: خلیل حاجی پور، سه شنبه در نشست خبری افزود: مقرر شده تا پایان سال 97 عملیات اجرایی چهار هزار و 500 واحد آن در صدرا آغاز شود و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا سال 1399روند ساخت مجموع این 25 هزار واحد مسکونی در صدرا شروع خواهد شد.
وی بیان کرد: تا سال 99 تمام 25 هزار واحد مسکونی این شهر جدید جانمایی و اجرا می شود و بر اساس پیش بینی‌ها بهره برداری از این واحدهای مسکونی که متعلق به اقشار متوسط جامعه است از سال 1400خواهد بود.
حاجی پور ادامه داد: همچنین عملیات ساخت سه هزار و 500 واحد محله ساز دیگر تا 2ماه آینده در شهر جدید صدرا آغاز می شود و افزون بر این در سال 98 نیز ساخت هفت هزار و 500 واحد مسکونی دیگر در صدرا شروع خواهد شد.
او گفت: هم اکنون عملیات احداث 950 واحد مسکن مهر در شهر جدید صدرا در دست اجراست که پیش بینی می شود با تکمیل این واحدها، پرونده مسکن مهر این شهر جدید تا نیمه نخست سال 98 به طور کامل بسته شود.
وی، در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه عملیات ساخت 2 مسیر دسترسی شیراز به صدرا از محور باجگاه و دوکوهک به طور همزمان در حال اجراست، افزود: عملیات اجرایی جاده صدرا به شیراز از سمت باجگاه در ماه های اخیر شروع شده که حدود 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی می شود این محور تا تابستان 98 زیربار ترافیک خواهد رفت.
حاجی پور، همچنین در مورد رفع مشکلات محیط زیستی محور یاد شده گفت: این پروژه بزرگ، معارضان زیادی دارد و عدم همراهی برخی از دستگاه‌های اجرایی، مهمترین چالش ساخت این محور و همچنین بزرگترین مشکل شهر صدرا به شمار می آید.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا بیان داشت: نشست دادگاه رسیدگی به شکایت محیط زیست در ارتباط با احداث مسیر صدرا به شیراز از محور باجگاه، روز یکم بهمن 97 برگزار و مستنداتی که در این دادگاه ارایه شد توانست بازپرس پرونده را تا حدودی قانع کند و او در حال حاضر دستور پیگیری عملیات اجرایی این طرح را که در هفته های اخیر متوقف شده بود داد تا رای نهایی صادر شود.
حاجی پور اضافه کرد: عملیات ساخت مسیر صدرا به شیراز از سمت دوکوهک نیز در حال اجراست و در مورد این محور هم مشکلاتی با شهرداری شیراز وجود دارد که به همین دلیل عملیات اجرایی آن در یک کیلومتری پایان این مسیر متوقف شده اما سایر بخش‌های آن در حال انجام است.
وی بیان داشت: اگر شهرداری شیراز همکاری لازم را در این زمینه داشته باشد، این مسیر تا پایان سال 97 به بهره برداری خواهد رسید.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا گفت: عملیات اجرایی ساخت 9 و نیم کیلومتر قطار برقی شهر صدرا به شیراز نیز در سال 98 آغاز خواهد شد.
حاجی پور اظهار داشت: پیشتر نیز زمینی برای احداث آرامستان شهر صدرا در نظر گرفته شده بود که نتوانستیم مجوز محیط زیست را برای راه اندازی آن دریافت کنیم و پس از آن قطعه زمینی اوقافی برای این کار در نظر گرفته شده که اگر مجوزهای لازم را کسب کند، ساخت آن تا پایان سال 97 آغاز خواهد شد.

**صدرا صاحب ردیف بودجه شد
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا همچنین گفت: بر اساس توافقی که در شورای برنامه ریزی فارس و در سطح مدیریت ارشد این استان صورت گرفته، شهر جدید صدرا برای نخستین بار از سال 98 دارای ردیف اعتباری از محل منابع عمومی دولت و استانی خواهد شد.
حاجی پور ادامه داد: از 110 میلیارد تومان بودجه مصوب شرکت عمران در سال 97 حدود 93 درصد آن تاکنون جذب شده که براین اساس پیش بینی می شود تا پایان امسال با وجود مشکلات اقتصادی کشور، اعتبارات این شهر جدید به طور کامل جذب شود، مساله ای که در پنج سال گذشته سابقه نداشته است.
وی بیان داشت: در آخرین نشست شورای آموزش پرورش استان نیز مقرر شد که ساخت 2 مدرسه در این شهر در سال 98 از محل اعتبارات استانی آغاز شود.
او، همچنین در مورد طرح های آماده بهره برداری در این شهر جدید به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: بهره برداری از سه زمین ورزشی با صرف 27میلیارد ریال اعتبار و 2 پروژه مشارکتی تجاری - مسکونی از جمله این طرح هاست.
به گفته حاجی پور، سه هزار و 500 واحد مسکونی و مصلای نماز جمعه صدرا از دیگر پروژه های عمرانی است که در دهه فجر 97 در شهر جدید صدرا افتتاح خواهد شد و افزون بر این عملیات ساخت خانه هنرمندان نیز در این دهه در صدرا آغاز می شود.
او افزود: همچنین نمایندگی ثبت احوال شهر جدید صدرا در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد و به تبع آن مشکلات صدور شناسنامه مردم این شهر برطرف خواهد شد.

**صدرا در حوزه خدمات درمانی محلی بسیار ضعیف است
حاجی پور در مورد مشکلات درمانی محلی شهر صدرا، نبود نظارت و واحدهایی مانند تایید دارو در این شهر که بیماران را با مشکل مواجه کرده است، بیان داشت: شهر جدید صدرا در بخش‌هایی از حوزه درمان مانند پیوند اعضا و سوانح سوختگی در استان فارس، کشور و حتی منطقه پیشتاز است اما متاسفانه در حوزه خدمات درمانی در مقیاس محلی بسیار ضعیف است.
وی ادامه داد: یک مجموعه درمانی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی شیراز در صدرا در حال ساخت است که به گفته مسئولان ذی ربط حدود 95درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با راه اندازی این مرکز درمانی که نخستین مرکز درمانی دولتی در شهر صدرا به شمار می آید، بی شک مشکلات نظارتی و خدمات درمانی محلی این شهر جدید رفع خواهد شد.
شهر جدید صدرا که در دهه هفتاد برای اسکان سرریز جمعیت کلانشهر شیراز احداث شد، با جمعتی حدود 140 هزار نفر در فاصله 20 کیلومتری شمال غربی شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار