مدیر کل بهزیستی ایلام با اشاره به اینکه ازدواج های فامیلی از دلایل مهم معلولیت در ایلام است، گفت: پیشگیری از ایجاد معلولیت ها از اهداف مهم بهزیستی استان است.
کد خبر: ۷۰۶۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳ 22 January 2019

 به گزارش تابناک ایلام،زهرا همتی اظهار داشت: سازمان بهزیستی به عنوان یک دستگاه تخصصی یکی از اهداف عمده آن پیشگیری اعم از پیشگیری از ایجاد معلولیت ها و هم پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

وی افزود: در این حوزه چندین فعالیت عمده را داریم که جزو استان های موفق در حوزه پیشگیرانه هستیم، بحث پیشگیری از معلولیت ها یکی از برنامه هایی است که عموم مردم با آن آشنا هستند.

همتی تصریح کرد: پیشگیری از اختلالات بینایی ویژه کودکان ۳ تا ۶ ساله است، تلاش بر این است که با تشخیص به هنگام و به موقع از نابینایی کودکان پیشگیری شود.

مدیر کل بهزیستی ایلام ادامه داد: برآورد ما این است که ۱۸ هزار کودک در این مقطع سنی در استان را داریم که طی ۹ ماهه امسال ۱۴ هزار کودک موردمعاینه قرار گرفتند و تا پایان سال هم چهار هزار نفر باقیمانده نیز مورد معاینه قرار می گیرند.

همتی عنوان کرد: در حوزه بحث پیشگیری از ناشنوایی یکی دیگر از برنامه های بسیار خوب غربالگری کودکان است، کودکانی که در همان ساعت اولیه تولد از لحاظ شنوایی توسط کارشناسان در این حوزه چک می شوند اگر دچار مشکلی باشد از همان ابتدا تشخیص  و راه های درمان آن به خانواده گفته می شود که از معلولیت کودک در حوزه ناشنوایی پیشگیری شود.

 

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار