مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: همزمان با دهه فجر امسال ویژه برنامه جشن 40 سال همدلی در آینه اقوام ایلام در شهرستان های مختلف این استان برگزار می شود.
کد خبر: ۷۰۵۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۴ 21 January 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ عمران خودآموز افزود: این ویژه برنامه فرهنگی، هنری در تمامی 10 شهرستان استان اجرا و شامل اجرای موسیقی، نمایش طنز، شعر و سایر برنامه های شاد و نشاط آفرین است.

وی اضافه کرد: در حاشیه این ویژه رنامه جشن، نمایشگاه تلفیقی آثار هنرهای تجسمی نیز برگزار و در طول دهه فجر برای بازدید عموم برقرار خواهد بود.

رئیس کارگروه فرهنگی و هنری ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایلام اظهار کرد: این برنامه مدون به وزارت ارشاد اعلام و مورد تصویب قرار گرفت و با حمایت مالی وزارتخانه و مشارکت موسسه های فرهنگی، هنری استان دهه فجر و خارج از ایام فاطمیه اجرا خواهد شد.

خودآموز با ذکر اینکه این برنامه در مرکز استان بصورت ویژه برگزار می شود، تاکید کرد: این برنامه با مشارکت انجمن های فرهنگی، هنری شهرستان ها و همکاری سایر دستگاه های فرهنگی برگزار می شود.

به گفته وی، همچنین در طول ایام دهه فجر امسال فیلم های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر از 12 تا 18 بهمن ماه در سینما فرهنگ ایلام اکران خواهند شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام به برنامه 40 نمایشگاه 40 شهر از سوی دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز سه نمایشگاه از آثار هنرمندان تجسمی برگزیده کشور در شهرستان های ایلام، ایوان و ملکشاهی در نگارخانه های این شهرستان ها اجرا می شوند.

خودآموز یادآور شد: همچنین همزمان با دهه فجر و برای نخستین بار نمایشگاه کتاب از آثار مکتوب ناشران و نویسندگان بومی استان با مشارکت اداره کل کتابخانه های عمومی در کتابخانه مرکزی شهر ایلام برپا خواهد شد.

وی برگزاری محافل انس با قرآن کریم و محافل شعر فاطمی و همچنین برپایی نمایشگاه های هنری و فرهنگی و اجرای گروه سرود 600 نفره از اعضا دبیرخانه کانون های فرهنگی، هنری مساجد در روز 12 بهمن ماه را را از دیگر برنامه های این اداره کل در دهه فجر امسال برشمرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار