رئیس شبکه بهداشت و درمان سیروان
رئیس شبکه بهداشت و درمان سیروان گفت: این شهرستان نیازمند احداث بیمارستان محلی 10 تا 15 تختخوابی با حضور متخصصان مختلف است.
کد خبر: ۷۰۵۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰ 21 January 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ علی سهراب نژاد افزود: شهرستان سیروان فاقد بیمارستان است و تنها خدمات سطح اول بهداشتی درمانی در مراکز و خانه های بهداشت به مردم این شهرستان ارائه می شود.

وی تاکید کرد: ساخت بیمارستان محلی با حضور متخصصان اطفال، داخلی، جراحی و زنان و زایمان به عنوان یکی از نیازهای ضروری مردم این شهرستان بیش از 50 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

سهراب نژاد یادآور شد: پنج مرکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی و 20 خانه بهداشت در این شهرستان فعال است که مرکز درمانی لومار به صورت شبانه روزی فعالیت می کند.

وی اضافه کرد: تمامی مراکز بهداشتی سطح شهرستان دارای پزشک عمومی و داروخانه هستند و در 2 مرکز لومار و قنات آباد علاوه بر اینها خدمات دندانپزشکی نیز ارائه می شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان سیروان تاکید کرد: یک روز در هفته نیز متخصص داخلی، زنان و زایمان و فوق تخصص اطفال در مرکز درمانی لومار مستقر می شود.

سهراب نژاد اضافه کرد: خدمات رادیولوژی و آزمایشگاه نیز در مرکز درمانی لومار به مردم شهرستان ارائه می شود و این تاسیسات در مرکز درمانی قنات آباد نیز در حال راه اندازی است.

به گفته وی، در حال حاضر 25 بهورز در خانه های بهداشت سیروان مشغول فعالیت هستند و 13 بهورز بومی دیگر نیز بزودی از طریق فراخوان اعلام شده که توسط دانشگاه علوم پزشکی ایلام جذب خواهند شد.

وی تاکید کرد: تمامی مراکز و خانه های بهداشت شهرستان سیروان به سیستم پایش و مانیتورینگ زنجیره سرد واکسیناسیون تجهیز می شوند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیروان یادآور شد: برای خرید این تجهیزات 500 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که در ایام مبارک دهه فجر به بهره برداری می رسد.

سهراب نژاد با بیان اینکه ساختمان اداری این شبکه بسیار قدیمی است، گفت: 10 میلیارد ریال اعتبار برای احداث ساختمان اختصاص یافته و پیمانکار نیز انتخاب شده بود اما بدلیل نوسانات قیمت ها دچار ورشکستگی شده و پروژه متوقف است.

وی افزود: اجرای پروژه در مرحله مناقصه و واگذاری به پیمانکار جدید است که باید در سریع ترین زمان ممکن انجام شود.

وی یادآور شد: پروژه احداث ساختمان فوریت های سه راهی کارزان نیز بدلایل مشابه دچار مشکل شده است که باید راهکارهای لازم برای حل مشکلات آن اندیشیده شود.

شهرستان سیروان در 65 کیلومتری شهر ایلام، سال 91 از بخش به شهرستان ارتقا یافته و از شهرستان شیروانچرداول منفک شد.

این شهرستان دارای 2 بخش و چهار دهستان است و با وجود برخورداری از طبیعت بسیار زیبا، پیشینه تاریخی و محصولات کشاورزی با کمبود امکانات و ضعف زیرساخت ها در بخش های مختلف مواجه است.

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار