جلال میرزایی در نطق میان دستور جلسه علنی مجلس:
یک عضو فراکسیون امید مجلس با بیان این که برخی موضع گیری‌ها در خصوص اصلاح قانون انتخابات در بیان مساله بوده نه در راستای حل مساله، گفت:‌ به نظر می‌رسد اصلاح قانون انتخابات با موانع جدی روبرو شده است.
کد خبر: ۷۰۵۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶ 21 January 2019

یک عضو فراکسیون امید مجلس با بیان این که برخی موضع گیری‌ها در خصوص اصلاح قانون انتخابات در بیان مساله بوده نه در راستای حل مساله، گفت:‌ به نظر می‌رسد اصلاح قانون انتخابات با موانع جدی روبرو شده است.

به گزارش تابناک ایلام، جلال میرزایی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس با بیان اینکه بعد از ۴ دهه عمر انقلاب و ورود به دهه پنجم انقلاب اسلامی جا دارد با نگاه به آینده و اعتلا و توسعه‌ کشور بر چالش‌ها تمرکز کنیم، ابراز عقیده کرد: اولین چالش ناکارآمدی سیستم اداری است که برخورد سلیقه‌ای با این موضوع موجب استمرار ناکارآمدی این سیستم شده است. باید توجه کرد که نقش مدیران در این خصوص بی تاثیر نیست. اکنون وارث مدیرانی هستیم که هنرشان فقط بیان مساله‌ است. فقط وعده می‌دهند و در راستای حل مشکلات به کارهای نمایشی روی می‌آورند. در این سیستم کارمندها باید قسمتی از انرژی خود را صرف تمجید مدیران کنند. در این ساختار ارتقاها بر معیار قرابت و نزدیکی با مدیر انجام می‌شود.

وی افزود: مجلس باید با هدف اصلاح امور و مبارزه با فساد که از همین نقطه آغاز می‌شود ساز و کاری بر نظارت انتصابات تعریف کند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چالش سوم چالش ناشی از افزایش سطح انتظارات است. بیان مسائلی مانند کاهش نرخ تورم، وعده امکانات رفاهی بیشتر، افزایش وام ازدواج در حالی که رشد اقتصادی کشور منفی است، عجیب است. برخی با بهره گیری از مشکلات، مسابقه‌ای در بیان مشکلات راه انداخته‌اند. ادامه این مسائل راه را برای تشدید احساس محرومیت نسبی افزایش می‌دهد و موجب نارضایی اجتماعی می‌شود.

این عضو فراکسیون امید مجلس اظهار کرد: اما چالش سوم در حوزه‌ سیاسی است. ما پس از چهار دهه نتوانستیم مشارکت توام با رقابت سیاسی را در کشور نهادینه کنیم. اصلاح قانون انتخابات در این خصوص موثر است. ما شاهد اظهاراتی در این خصوص بوده‌ایم به گونه‌ای که به نقش احزاب سیاسی در جامعه پذیری سیاسی تاکید شد و از تفوق نگاه ملی سخن آورده شد. در نتیجه این موضوع منجر به گفتمانی فراجناحی شد و موجب شد به اصلاح قانون انتخابات با هدف کارآمدی قوه مقننه توجه شود. این اصلاح قانون انتخابات با تمرکز استانی شدن حوزه‌ انتخابیه در دستور کار مجلس قرار گرفت ولی برخی از موضع گیری‌ها در این خصوص نشان می‌دهد آنچه بیش از این در ضرورت اصلاح گفته شده است در خصوص بیان مساله بوده نه در خصوص حل مساله. حالا بر خلاف رویکرد پیشین گفته می‌شود این طرح ضربات بزرگی به عدالت و جمهوریت می‌زند و به نظر می‌رسد اصلاح قانون انتخابات با موانع جدی روبرو است.

میرزایی چالش بعدی را در حوزه‌ سیاسی خارجی عنوان کرد و گفت: خروج ترامپ از برجام و بازگشت تحریم‌های آمریکا گفتمان دولت روحانی را در عرصه‌ روابط خارجی با مشکل روبرو کرده است و بیم آن می‌رود اصل و اهمیت دیپلماسی به عنوان وسیله‌ای کم هزینه برای نیل به توسعه به حاشیه برود. فقدان چارچوب نظری و نداشتن راهبرد در دیپلماسی موجب مشکلاتی در حوزه استراتژی می‌شود. باید هنر استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی را مورد توجه قرار دهیم.

نماینده ایلام گفت: انتظار مردم ایلام این است که اعتبارات لازم به این استان تخصیص پیدا کند. به نیابت از مردم ایلام از زحمات آقای زنگنه در پروژه‌های نفتی و همچنین از آقای حجتی تشکر می‌کنم.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
دقیقا زدی به هدف جناب .................بیان مسله .....بقیه اش کشک
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
شنیده ها حاکیست که یکی از مسئولین استانی یک خونه ی ۱۱ میلیارد تومانی در صادقیه تهران خریده است!!! حقوق ماهانه ایشان ۴ میلیون تومان که با اضافه و پاداش میشه ۶ میلیون تومان. امروزه با این حقوق یک طویله هم نمیشه خرید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار