مدیر کل ثبت احوال ایلام:
مدیر کل ثبت احوال ایلام: هم اکنون اگر بعد خانوار در استان در سال ۴۵ را در نظر بگیریم که ۵.۷ خانوار بوده، طی روند ۵۰ ساله این عدد به ۳.۶ رسیده است که نشان از این است که خانوار ها به سمت جمعیت کم کاهش پیدا کرده است.
کد خبر: ۷۰۵۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳ 21 January 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ منوچهر تیموری اظهار داشت: بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ جمعیت استان ۵۸۰ هزار و ۱۵۸ نفر است.

وی افزود: از این آمار حدود ۲۹۵ هزار و ۱۹۹ نفر معادل ۵۱ درصد مرد و ۲۸۴ هزار و ۲۵۹ نفر معادل ۴۹ درصد زن است.

وی تصریح کرد: همچنین ۶۸ درصد جمعیت استان شهری و ۳۲ درصد جمعیت را روستائیان تشکیل می دهد.

تیموری عنوان کرد: این جمعیت ۵۸۰ هزار و ۱۵۸ نفر استان در قالب ۱۵۹ هزار و ۳۰۰ خانوار است که بعد خانوار در استان ایلام بر اساس این سرشماری ۳.۶ نفر در خانوار است.

مدیر کل ثبت احوال ایلام  تصریح کرد: متوسط رشد سالانه جمعیت در استان بین دو سرشماری سال ۹۰ تا ۹۵ حدود هشت دهم درصد است که در سال ۹۰ حدود ۱.۲ بوده و در سال ۹۵ حدود هشت  دهم درصد بوده که متاسفانه مقداری جمعیت کاهش پیدا کرده است که البته متوسط نرخ رشد جمعیت کشور در این سرشماری ۱.۲ درصد است.

کاهش جمعیت خانوارهای ایلامی

وی افزود: هم اکنون اگر بعد خانوار در استان در سال ۴۵ را در نظر بگیریم که ۵.۷ خانوار بوده، طی روند ۵۰ ساله این عدد به ۳.۶ رسیده است که نشان از این است که خانوار ها به سمت جمعیت کم کاهش پیدا کرده است.

وی بیان داشت: حدود ۲۳ درصد جمعیت استان در گروه سنی صفر تا ۱۴ سال، حدود ۲۷ درصد در گروه سنی ۱۵ تا ۲۹ سال و ۴۴ درصد جمعیت در گروه ۳۰ تا ۶۴ سال در استان قرار دارند.

تیموری اظهار داشت: حدود ۶ درصد جمعیت استان ۶۵ سال به بالا هستند، ۷۱ درصد جمعیت است معادل ۴۱۳ هزار و ۳۸ نفر در رده سنی ۱۵ تا ۶۴ سال قرار دارد که به پنجره طلایی جمعیت معروف است و فرصتی برای استان است که در برنامه های توسعه و کار و فعالیت و نیز ازدواج و اشتغال مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل ثبت احوال ایلام افزود: نسبت جنسیتی استان ۱۰۴ است یعنی به ازای هر صد نفر دختر در ایلام ۱۰۴ نفر پسر وجود دارد./ح

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار