مسئولین آب وفاضلاب روستایی پاسخ دهند:
برخی از مشترکین روستایی بخش زاگرس شهرستان چرداول در گفتگو با خبرنگار تابناک از افزایش چندبرابری قیمت آب بهای خود در فصل جاری خبرداده اند . این روستاییان می گویند ؛بررسی فیش های صادره در فصل پاییز و زمستان در مقایسه با فصل تابستان با وجود مصرف بالای آب در فصل گرما ،افزایش چندبرابری آب بها را نشان می دهد.
کد خبر: ۷۰۴۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷ 19 January 2019

تابناک ایلام ::این روزها مردم ما با مشکلات فراوان اقتصادی دست وپنجه نرم می کنند ،گرانی سرسام آور کالاهای مصرفی وخوراکی پا را بر گلوی خانواده های کم درآمد گذاشته است و از سویی نیز با رها شدن بازار توسط دستگاههای متولی و عدم برخورد سنگین با متخلفین،هر روز افزایش سلیقه ای کالا وخدمات را در بازار شاهدیم .

در بررسی چرایی افزایش نرخ تورم وگران شدن محصولات مصرفی ،همیشه انگشت اتهام به سوی تحریم های اقتصادی وفشارهای خارجی است ،اما حقیقت امر این است که ریشه این مسایل اقتصادی را باید در بی سروسامانی ،سوء مدیریت و خود تحریمی های داخلی جستجو کرد.

اگر چه نمی توان تاثیر گذاری تحریم های بربازار و اقتصاد داخلی و وضعیت موجود را منکر بود ،اما گران شدن برخی محصولات وخدمات داخلی که از صفر تا صد آن داخلی بوده وهیچ ارتباطی به تحریم ها پیدا نمی کنند ،موضوع قابل تاملیست که در قالب فضایی برای سوءاستفاده سودجویان تعبیر می شود.

البته این را هم باید مد نظر داشت که درکنار سوء استفاده سود جویان از وضعیت موجود ،بخش از اعظمی از این افزایش قیمتها متوجه خود دولت است . در کنار دست بردن در قیمت کالاهای پر مصرف ،این روزها افزایش بی ضابطه  خدمات ومهمتر از همه  افزایش نرخ آب مصرفی مشترکین را شاهدیم ،موضوعی که در کنار وضعیت سخت وطاقت فرسای اقتصادی به قوز بالا قوزی برای مردم تبدیل شده است.

در حالیکه دولت و مجلس این ماهها هیچگونه مصوبه ای در راستای  افزایش قیمت حامل های انرژی نداشته وبارها نیز اعلام شده در بودجه سال جدیدنیز این موضوع دیده نشده است ،اما افزایش چند برابری آب مصرفی مشترکین روستایی درماههای جاری جای سوال است .

برخی از مشترکین روستایی بخش زاگرس شهرستان چرداول در گفتگو با خبرنگار تابناک از افزایش چندبرابری قیمت آب بهای خود در فصل جاری خبرداده اند . این روستاییان می گویند ؛بررسی فیش های صادره در فصل پاییز وزمستان در مقایسه با فصل تابستان با وجود مصرف بالای آب در فصل گرما ،افزایش چندبرابری آب بها را نشان می دهد.

این روستاییان با ابراز گلایه از شرکت آب وفاضلاب روستایی ادعا دارند که در فیش صادره افزایش ده برابری ویا بیشتر قیمت آب را شاهدیم ،با توجه به وضعیت اقتصادی ،توان پرداخت این هزینه برای بسیاری از خانوارها غیر ممکن است .

یکی از این روستاییان معتقد است که در مراجعه به آب وفاضلاب روستایی ،خرابی کنتور را بهانه قرار داده اند ،چگونه ممکن است که در فصل تابستان  با وجود استفاده از آب شرب جهت مصرف احشام ،مبلغ آب بها پایین باشد ،اما با این بهانه مبلغی در فیش قید شود که اصلا با میزان مصرف آب در فصل سرد سال هیچ انطباقی ندارد؟!اگر واقعا کنتور خراب است که بایستی بالاترین نرم مصرف که در فصل گرما احتساب می شود در فیش صادره در نظر گرفته شود نه مبلغ نجومی که با عقل ومنطق سازگار نیست!

انتظار می رود مسئولین آب وفاضلاب روستایی با بررسی موضوع ،چرایی افزایش آب بهای مشترکین روستایی در این شهرستان را بررسی نموده و اگر هم در این خصوص بخشنامه ویا مصوبه ا صادر شده است جهت اطلاع عموم در اختیار رسانه قرار دهند .درغیر اینصورت پاسخ دهند که افزایش آب بها بر اساس کدامین قانون صورت گرفته است ؟!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار