معاون سیاسی استاندار ایلام ؛
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: آمار مرگ و میر کودکان زیر پنج سال حدود هشت دهم درصد بیشتر از متوسط کشوری است.
کد خبر: ۷۰۴۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 16 January 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ محمد نوذری در نشست شورای راهبردی جمعیت استان ایلام اظهار داشت: بر اساس آمار مرگ و میر کودکان به دلیل ناهنجاری جسمی و تصادف است که این امر زنگ خطری برای خانواده ها است تا بیشتر مراقب کودکان خود باشند.

وی تاکید کرد: جمعیت یکی از راهبردهای اصلی توسعه است و به همین منظور نیاز به کیفی سازی جمعیت استان و کشور داریم.

وی ادامه داد: آموزش، دانش، مهارت، تخصص، توانایی و بهداشت و درمان و مواد غذایی از جمله پارامترهای کیفیت جمعیت است که نیاز است به آنها توجه شود.

نوذری گفت: بحث کنوانسیون کودک یک سری ملزومات وجود دارد و ما بخش زیادی از این پارامترها را در مباحث فرهنگی می توانیم اجرا کنیم.

وی در خصوص پیشگیری از مرگ و میر کودکان در استان افزود: در مرگ ومیر کودکان باید فرهنگ سازی کنیم و آموزش های لازم را به خانواده ها ارایه دهیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام گفت: توجه جدی خانواده ها برای حفاظت و مراقبت از کودکان در برابر سوانح و تصادفات نقش بسیار مهمی در کاهش مرگ و میر کودکان دارد.

وی افزود: در بحث همکاری های درون بخشی نیازمند همکاری بسیای از دستگاه ها هستیم و دنهادهای مرتبط در بحث خانواده و کودکان باید فعالیت بیشتری برای مهرت آموزی و آگاهی بخشی آنان انجام دهند.

وی، اطلاع رسانی دقیق و صحیح از صدا و سیما، پایگاه های سلامت و آموزش و پرورش را در فرهنگ سازی کاهش مرگ و میر کودکان موثر برشمرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار