یکی از شرکت‌های که توانسته در جذب نیروی بومی استان ،بخصوص از شهرستان دهلران به خوبی عمل کند پتروشیمی دهلران است، اما گویا این روز‌ها زمزمه تعدیل نیرو از شرکت پیمانکاری زیر مجموعه این شزکت بزرگ وفعال شهرستان به گوش می‌خورد.
کد خبر: ۷۰۳۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹ 14 January 2019

تابناک ایلام  مجتبی کاور :: بیکاری یکی از موضوعات بسیار مهم در کشور است که همه مسئولان کشور را درگیر خود کرده است ،چالشی که باعث شده بسیاری از جوانان و فارغ التحصیلان با مشکلات عدیده ای مواجه شوند .هرچند مسئولان اقداماتی در این راستا انجام یا در دستور کار دارند ،ولی عمق مشکلات ناشی از  بیکاری در جامعه فراتر از تلاش آنهاست.

استان ایلام یکی از استان های جوان در کشور است که نرخ بیکاری مشکلات فراوانی برای مسئولان وخود جوانان ایجاد کرده است.نبود شغل در این استان محروم سبب شده بسیاری برای امرار معاش راهی غربت شوند، تا توانسته باشند مخارج زندگی خود وخانواده را تامین کنند.

وجود ذخایر بزرگ نفت وگاز در این استان وعدم اشتغال جوانان بومی در شرکت های فعال در این حوزه خود ظلم آشکاریست که سالهاست گریبان گیر این استان شده است.

در سالهای اخیر دولت در راستای کاهش بیکاری وسرمایه گذاری در استان با ایجاد شرکت هاوصنایع زیر مجموعه نفت همانند پتروشیمی وان جی ال در تلاش است علاوه بر بهره مند شدن کشور از سرمایه عظیم منطقه، زمینه اشتغال جوانان بومی منطقه را نیز فراهم کند،هرچند آماراشتغال افراد غیر بومی در این شرکت ها هم بسیار نگران کننده است .

یکی از شرکت های که توانسته در جذب نیروی بومی استان بخصوص از  شهرستان دهلران به خوبی عمل کند، پتروشیمی دهلران است. اما گویا این روزها زمزمه تعدیل نیرو از شرکت پیمانکاری زیر مجموعه این شرکت فعال شهرستان به گوش می خورد، زمزمه ای که اگر صحت داشته باشد می تواند زنگ خطری باشد برای بیکای افراد بومی که با هزار امید و آرزو در این شرکت جذب شده اند .

بدون شک اگر تعدیل نیرو در شرکت پتروشیمی که زیر ده درصد پیشرفت فیزیکی دارد رقم بخورد، شاهد افزایش آمار بیکاری در شهرستان خواهیم بود .

اما زوایای پنهان این تعدیل نیروها می تواند ناشی از دخالت افراد وصاحبان قدرتی باشد که خود با لابی پایتخت نشینان در پتروشیمی جذب وحمایت شده اند.

مداخله در جذب افراد توسط این شخص که خود با لابی یک شخص نظارتی در این پروژه جذب شده برای همگان روشن است، حال اگر روندجاری  وشایعاتی که در این خصوص وجود دارد صحت داشته باشد، دخالت ولابی اشخاص صاحب نفوذ در بحث جذب نیرو در این پروژه نمایان تر خواهد شد. چرا که اگر قرار باشد افراد شاغل در شرکت زیر مجوعه پتروشیمی تعدیل شوند بدون شک ترکیب نیروهای بر اساس خواست افراد مرکز نشین خواهدبود، اتفاقی که در ان جی ال 3100دهلران افتاده است.

حال باتوجه به اینکه تعداد زیادی از جوانان منطقه در شرکت های پیمانکاری که زیر مجوعه شرکت پتروشیمی هستند جذب شده اند و اگر قرار است شرکت یاد شده کنار زده شود باید شرایط کارگران شاغل در این شرکت مورد توجه مسئولان قرار بگیرد

امید است نهاد های نظارتی ومسئولان ارشد اجرایی استان بخصوص مدیرکل کار ورفاه امور اجتماعی وبازرسین این اداره بادقت وتیز بینی موضوع را بررسی کنند تا زمینه برای جولان وقدرت نمایی افرادی که خود با لابی قدرت در پتروشیمی جذب شده اند فراهم نشود .

بدون شک رسانه ها به عنوان زبان گویای مردم درجامعه علاوه بر اطلاع رسانی اقدمات انجام شده افشاگری های ونفوذ افراد در خصوص جذب و... این پروژه ها برای افکار عمومی اطلاع رسانی خواهند کرد . /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار