نظام ملکشاهی در این نشست گزارش جامعی از عملکرد یکساله خود در مسند فرمانداری شهرستان مهران ارایه دادند ،از آنجاییکه بیشتر گزارش ارایه شده در حوزه اربعین بوده وبارها از سوی نماینده ارشد استان چه در گفتکوی تلویزیونی و چه در دیدار با اصحاب رسانه بیان شده است ،از تکرار آنها صرفنظر وبه انتشار بخش مهم سخنان فرماندار مهران که از قضا مهمترین رویدادهای سیاسی و اجتماعی یکسال اخیر مهران از ان استنباط می شود _خواهیم پرداخت :
کد خبر: ۷۰۲۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸ 13 January 2019

تابناک ایلام::ساعات پایانی روز گذشته فرصتی دست داد تا به اتفاق جمعی از دوستان و همکاران رسانه ای استان ،پس از یکسال فعالیت فرماندار شهرستان مهم ومرزی مهران ،اولین دورهمی رسانه ای را با ایشان برگزار نماییم .

نظام ملکشاهی فرماندار بومی شهرستان مهران است ،اگر چه پسوند خانوادگی اش وی را به یکی از شهرستانهای همجوار منتسب می کند ،اما به گفته خودش ؛زاده روستای فیروزآباد از توابع شهرستان مهران وبزرگ شده این شهر است .به گفته خودشان ،بحز یکی دوشهرستان ، سابقه خدمت در فرمانداری اکثر شهرستانهای استان را در کارنامه اش دارند .البته از حق وانصاف که نگذریم ،در کنار انتقاداتی که در طول یکسال خدمت در شهرستان مهران به ایشان وارد دانسته و بارها در مطالب متعدد به آن اشاره کرده ام ،اما ملکشاهی را فردی پخته ،باتجربه و قانونمند والبته با اخلاق  یافتم .

نظام ملکشاهی در این نشست گزارش جامعی از عملکرد یکساله خود در مسند فرمانداری شهرستان مهران ارایه دادند ،از آنجاییکه بیشتر گزارش ارایه شده در حوزه اربعین بوده وبارها از سوی نماینده ارشد استان چه در گفتکوی تلویزیونی و چه در دیدار با اصحاب رسانه بیان شده است ،از تکرار آنها صرفنظر وبه انتشار بخش مهم سخنان فرماندار مهران که از قضا مهمترین رویدادهای سیاسی و اجتماعی  یکسال اخیر مهران از ان استنباط می شود _خواهیم پرداخت :

*همانطور که در ابتدای مطلب بدان اشاره شد ،نظام ملکشاهی گفت : اهل روستای فیروزآباد شهرستان مهران وبزرگ شده این شهر است .

*دوران استانداری جناب آقای مروارید بارها از بنده برای خدمت در استان دعوت به عمل آمد،اما نپذیرفتم . نه به این خاطر که مایل به خدمت نبوده ام ،بلکه بخاطر مشکل تحصیل فرزندانم قادر به پذیرفتن آن نبودم .در حال حاضر با ورود آنان به دانشگاه توانستم این مسئولیت را در استان تقبل کنم. دوست داشتم که پایان دوران خدمتم رابه شهرستان مهران وزادگاهم وصل کنم .

*به اصلاحات اعتقاد کامل دارم وعزتم هم همین است .آخرتم را به دنیا نخواهم فروخت ،چه رسد به اینکه به دنیای دیگران بفروشم.

*اردیبهشت سال گذشته از سوی اعضای شورای شهر موضوع استیضای شهردار فعلی مطرح شد. اما بدلیل کوتاه بودن مدت تصدی آن و لزوم رعایت شان وجایگاه شهردار و مهمتر از همه در پیش بودن اربعین آن را به بعد از اربعین موکول نمودم وتاکید کردم  که پس از اربعین می توانند اقدامات قانونی را انجام دهند.

*پس از اربعین اعضای شورای شهر مصوبه ای را برای تایید به فرمانداری فرستادند ،چون فرماندار شورای نگهبان شوراهای شهر است ،این موضوع مورد بررسی قرار گرفت ،اما به آنان ابلاغ شد که مصوبه هم از نظر شکلی هم از نظر ماهوی دارای ایراد است .

*از دیدگاه من بعنوان فرماندار و کارشناسی که در دوران خدمت در تهران ،بارها مصوبات شورای شهر تهران رابه چالش کشیده ام این مصوبه دارای ایراد بود .اما به آنان گفتم که اجازه بدهید که شهردار در فضایی آرام و به شکلی مسالمت آمیز شهرداری را ترک کند.اتفاقا به شهردار هم اعلام کردم که با وجود اختلافات ادامه کار برایش سخت خواهد بود.

*تا لحظه زیر نویس عزل شهردار مهران از شبکه استانی ایلام ،نمی خواستم به این مصوبه واکنش نشان دهم.اما پس از اعلام از سوی تلویزیون استان ،به خاطر حفظ حرمت اشخاص ،ورعایت سلسله مراتب قانونی به این مصوبه واکنش نشان دادم و موضوع را به هیات حل اختلاف استان احاله نمودم.

*بعنوان رییس شورای اداری از یکی از اعضای شورای اداری و رعایت شان وجایگاه ایشان از ایشان حمایت کردم .البته شهردار هم می دانند که ادامه کار با مخالفت سه نفر از اعضای شورای شهر سخت خواهد بود .

*اعضای شورای شهر اخیر ا مصوبه ای داشته اند به این مضمون که شهردار بیش از یکصد هزارتومان نمی تواند کار کند. هرچند آن را تایید نکردم اما این مووضع در ادامه برای شهردار مشکل ایجاد خواهد کرد.

*بارها با مسئولین شرکتهای نفتی فعال در شهرستان تشکیل جلسه داده ولزوم بکارگیری نیروهای بومی را به آنان ابلاغ کرده ام .حقیقتا تحریم ها شرایط سختی را به شرکتها نفتی تحمیل کرده اند .85درصد از کار این شرکتها به پایان رسیده ونیروی جدیدی جذب نمی کنند ،اما به آنان ابلاغ شده که در تعدیل نیرو ،ابتدا نیروهای غیر بومی را تعدیل کنند.

*سکان مهران هستم ،ساختمان مسکونی را سال گذشته بازسازی ودر آن سکونت دارم .البته فرزندانم در تهران وسمنان تحصیل می کنند .

*قبلا بازنشسته نبوده ام که مشمول طرح اصلاح قانون منع بکارگیری بازنشستگان باشم . پرونده ام در استانداری تهران است و تا این لحظه دراینخصوص چیزی به بنده ابلاغ نشده است .سه گروه با توافق دستگاه می توانند تا سقف 35سال خدمت کنند ؛لیسانه ها با شغل تخصصی ،فوق لیسانسه ها و دارندگان مدرک دکتری . ماموریت بنده در استان ایلام به مدت یکسال تمدید شده است.

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
-
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
خاک عالم بر مسئولی که عزت خود را در پایبندی به حزب جستجو می کند نه ائمه اطهار و آبرو و مردمداری،
چه بر سر مسئولین آمده که این قدر پاچه خوار پست و مقامند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار