روی سخن ما امام جمعه محترم دو شهرستان استان ایلام در روزهای اخیر است که این روزها به راحتی در دام حاشیه سازی های برخی افراد حاشیه ساز قرار گرفتند. در حالیکه این دو روحانی بزرگوار سخنان نماینده استان در جمع تعدادی از روحانیون را مستمسک بیانیه وسخنان خود قرار داده اند که رسانه منشتر کننده این خبر در همان روز ابتدایی ،با انتشار مطلبی ،سوء برداشت از سخنان نماینده را اعلام نمود.
کد خبر: ۷۰۲۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۵ 12 January 2019

تابناک ایلام علی اصغراسدی::چله انقلاب را در پیش داریم ،انقلابی که با خون دهها هزار جوان به ثمر نشست ،وبرای تثبیت وبه ثمر نشستن آن صدهها هزار جوان عزیزترین داشته خود را تقدیم کرده اند .از سویی دشمنانی داریم که سالهاست دندان خود را تیز کرده که این انقلاب به اهدافش نرسد ،وعده داده بودند که انقلاب اسلامی رنگ جشن چهلمین سالگردش را به خود نبیند !

اما این انقلاب صاحب دارد ،مردمی که برای ایجادش خون داده اند ،برای بقایش رنج ها را به جان خریده اند ،رنج سالها جنگ تحمیلی ،غذا وسوخت کوپنی را تحمل کردند ،سختی های گرانی و گردنکشی دشمنان برای زمین گیر کردن آن را از طریق تحریمهای ظالمانه به جان خریدند ،اما هرگز حاضر نشدند آن را به پای انقلاب بنویسند ،به احزاب وجناح ها خرده گرفتند ،گلایه کردند ،اما حاضرنشدند این همه درد ورنج را به پای انقلابشان بگذارند ،با این حال ، بازهم پای آن ماندند وآرزوی دشمنان در ناکام ماندن آن را به دلشان گذاشتند.

اما بنا نیست که بخاطر سوء برداشت ها وتفسیر به رای های صورت گرفته از انقلاب اسلامی ،برخی که اصلا نه رنگ انقلاب را به چشم دیده ونه زخم ناشی از هشت سال جنگ تحمیلی را احساس کرده اند ،بخت واقبال همراهشان شده وبه یمن این انقلاب ،صاحب جاه ومکنت شدند ،جوری حرف بزنند که اولا خود را مالک مطلق انقلاب قلمداد کنند .ثانیا در صدد خفه نمودن هر گونه صدای انتقاد برآیند .سوما خط کشی در دست گرفته وبا خط کشی بین مردم ومسئولین ، خود را در دایره تنگ خود ساخته جای داده و دیگران را با اطلاق غیرخودی از دایره انقلابیگری بیرون اندازند!

بلی ! خطاب این مطلب همه تریبون داران کشور واستان است ،خواه این تریبون دار یک طلبه جوانی دهه شصتی باشد که عنوان امام جمعه یک شهرستان را یدک می کشد،خواه یک جوان رسانه ای قلم به دست و سازماندهی شده در قرارگاه های رنگارنگ ویا طلبه طرح هجرتی باشد که ماموریتش تبیین اصول انقلاب وارزشهای مذهب مترقی شیعه در جای جای این سرزمین پهناوراست .

بنا هم نیست که چون کسی فلان عنوان و فلان جایگاه حاکمیتی را عهده دار شده است ،کسی یارای انتقاد و زیر سوال بردن  عملکرد او را نداشته باشد و اگر هم نقدی از سوی رسانه و یا مسئول ونماینده ای صورت گرفت، ولو اینکه این نقد از سر دلسوزی برای نظام باشد ،با هزاران انگ و تهمت ،منتقد را از دایره خودی ها خارج دانسته وبرچسب همیشگی لیبرال ،نفوذی وغیر خودی به او بچسبانند. اما خود با تکیه بر قدرتی فراقانونی ،به هرکسی وهر شخصیت وهر مسئولی که دلش خواست بتازد ،اتهام بزند ،ترور شخصیت کند ،تصمیم غیر منطقی بگیرد وآن را به حساب واجبات و مستحبات بگذارد وتمام! انتظار هم نداشته باشد که این رفتار وکردار وی زره ای در اعتماد مردم به مسئولین نظام تاثیر منفی بگذارد.

روی سخن ما امام جمعه محترم دو شهرستان استان ایلام است که این روزها به راحتی در دام حاشیه سازی ها برخی افراد حاشیه ساز قرار گرفتند. در حالیکه این دو روحانی بزرگوار سخنان نماینده استان در جمع تعدادی از رسانه ها را مستمسک بیانیه وسخنان خود قرار داده اند که رسانه منتشرکننده مطلب ،در همان ساعات ابتدایی ،با انتشار مطلبی ،سوء برداشت از سخنان نماینده را اعلام نمود.

با این حال ضمن توصیه به این دو امام جمعه عزیز به استفاده منطقی از امانتی که دراختیار دارند ،مواردی را گوشزد می نماید :

این دو عزیز باید بدانند که تریبون امام جمعه از شان وقداست بسیار بالایی برخودار است ،این امانت بزرگ که قرن هاست بعنوان بزرگترین ومهمترین نماد وحدت وانسجام در مقابل دشمنان یاد می شود، نبایستی به ابزاری برای حذف دوستان ،اختلاف افکنی در بین توده های مردم تدبیل و مهمتر از همه این جایگاه رفیع وبزرگ نماد حاکمیت دینی تا سطح یک حزب وجناح سیاسی تقلیل یابد . از اینرو امامان جمعه رابه تدبیر وتامل بیشتر به آسیب شناسی کاهش روز به روز آمار نمازگزاران جمعه وبازخوانی میزان تاثیر مواضع آنان در بروز این آسیب دعوت می کند .

امام جمعه محترم دره شهر در حالی شان وجایگاه منتخب قریب به صد هزار نفر از مردم حوزه انتخابیه شمال استان را بخاطر طرح یک اصل علمی واجتماعی ؛" یعنی دامن زدن به مطالبات غیر قابل تحقق بعنوان یک آسیب جدی برای انقلاب "زیر سوال برده اند ،در حالی خود را ناظر حاکمیتی قلمداد می کنند که حتی یکبار رفتارهای فراقانونی نماینده حوزه جنوب استان در انتصاب بستگان خود در مصادر مدیریتی را به چالش نکشیده اند!

جناب امام جمعه! اگر خود را مکلف به ادای وظیفه شرعی می دانید ،حال پاسخ دهید ؛انتقاد از دامن زدن به افزایش مطالبات مردم در راستای دفاع از نظام گناه است یا سوء استفاده از جایگاه نمایندگی و انتصاب باجناق بعنوان فرماندار شهرستان محل ماموریت شما ؟ یا انتصاب برادر نماینده بعنوان مدیر  شبکه بهداشت یک شهرستان دیگر ؟! کدامین رفتار خلاف شرع ودرراستای تضییع حقوق مردم است ؟! چگونه شد که در مقابل آن یکی زبان در کام نپیچاندید،اما در واکنش به دغدغه های به حق دیگری شعار وااسلاما و وا انقلابا سردادید ؟! واقعا کدامین رفتار این دو اضمحلال اعتماد مردم از نظام را در پی دارد؟!

خطاب به آن نماینده گفتید که شما همه چیز دستتان است وهیچ نکردید مدعی هم هستید؟برای هیچ نکردن چقدر حقوق می گیرید؟شما اصلا در مجلس چه می کنید ؟این را شاید بتوان به همه نمایندگان مجلس تعمیم داد و حق را به شما بدهیم که واقعا هر مسئولی که نتواند برای مردم کاری بکند باید پاسخگوی عملکردش باشد! اما اگر به دیگران جوالدوزی زدید، به خود هم سوزنی بزنید ! واقعا خود شما ها برای مردم چکار کردید ؟چرا در مقابل عملکرد خودتان پاسخگو نیستید؟!راستی شما برای کاری که نمی کنید چگونه حاضر به دریافت حقوق هستید ؟مگر می شود فردی بخاطر انجام یک وظیفه واجب شرعی حقوق دریافت کند ؟اگربنا بر پاسخگویی در قبال حقوق دریافتی است ،حقوق که چیزی نیست ،چرا در مقابل هزاران میلیارد تومان بودجه نهادهای مذهبی فاقد خروجی سکوت پیشه کرده اید ؟

فکر نکنم خطیب جمعه از این همه حقوق و قدرت برخودار باشد که از یک منتخب مردم بخواهد از جایگاهش کناره گیری نموده تا یک فرد جهادی وانقلابی را در جایگاه آن بنشاند ،شک دارم این سخن از سوی یک امام جمعه ای بیان شده باشد که از جایگاه یک تریبون مذهبی وسیاسی ،هر هفته مومنین رابه مسایل روز سیاسی آگاهی بخشیده ویا آنان را به تقوای الهی توصیه می کند!

امام جمعه محترم آبدانان بهتراست به جای درخواست استعفا از نماینده استان ، اگر رای به اصلاح طلبان و دولت فعلی را مغایر با آرمانهای انقلاب می دانند ،با واکاوی میزان آرای مردم این شهرستان به اصلاح طلبان درانتخابات ریاست جمهوری ،ریشه این مشکل را پیدا کنند که چگونه است توصیه های وسخنان وی در این مدت کارساز نبوده وآرای اکثر مردم شهرستان محل ماموریتش در سبد مخالفین فکری ایشان ریخته شده است ؟! واقعا چه کسی باید استعفا دهد ؟!کسی که در جلب نظر مردم شهرستان به یک جناح خاص موفق عمل کرده ،یا کسی که در جلب نظر مردم به طیف مورد حمایتش ناموفق عمل کرده است ؟!

آری درست گفتید ! امام جمعه باید حرف حق را بزند ،حق زیادی در حوزه محل ماموریت شما ضایع می شود ! خوب بررسی کنید که این حق از سوی کدامین نماینده در معرض تضییع قرار گرفته است ؟!مگر برای حق هم حلال وحرام تعریف شده است ؟! هر حقی باید فریاد زده شود !چرا در مقابل حق جوانان وتحصیلکردگان حوزه محل فعالیت شما که توسط نورچشمی های نماینده اتان در معرض تضییع قرار گرفته ،صدایی بلند نمی شود؟!

بله ! امام جمعه محترم آبدانان ودره شهر! باید شما تریبون نماز جمعه را کانون وحدت وهمدلی قرار دهید ،نماز جمعه نماد وحدت وهمدلی است و قرار نیست تریبون رسمی یک حزب واقع شود ،اگر چنین شد به یقین آسیبهای فراوانی متوجه آن خواهد شد .نماینده ایلام یک جناح سیاسی را خطاب قرار داده وگفته است "مواضع یک جریان سیاسی در راستای بزرگنمایی مشکلات کشور ،به  افزایش انتظارات ناکام مردم از نظام منجر شده وبی اعتمادی مردم از نظام را به دنبال خواهد داشت". خوب این براساس یک ایده علمی بیان شده که" اگر مطالبات مردم تلنبار شده وامکان تحقق آنها فراهم نشود ،منجر به انفجار اجتماعی خواهد شد!" حال شما بفرمایید کجای بیان این دغدغه مخالف با سیره انقلاب بود !؟اصلا مگر شما نماینده آن جناح سیاسی هستید که دراین خصوص واکنش نشان دادید؟!

بله عالی جنابان !مردم انقلابشان را دوست دارند ،نظامشان را ارج می نهند ،رهبرشان وولی امرشان را عزیز می شمارند ،شما باید با سخنانتان زمینه ساز استمرار این حمایت همه جانبه از طریق وحدت و انسجام بخشی در بین توده های مردم باشید ،وقتی رهبر معظم انقلاب از منتخب مردم با هر گرایش سیاسی تمام قد حمایت کرده ،شما نباید جلوتر از مقتدایتان گام برداشته و اینچنین منتخب مردم را خوار شمرده و با نادیده انگاری رای مردم ،استعفای ایشان را خواستار شوید!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
درود بر تابناک.. بسیار دقیق و عادلانه و بدور از حب و بعض
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
فوق العاده درست و به جا بود.
007
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
یعنی اقای میرزایی اقوام خودش پست نگرفتن ایشان مدتی بر سر انتصاب اشنایان خود با استاندار قهر بودن فرار فکنی نکنید فعلا که مشاوران اقای میرزایی دارن تاخت تاز می کنند
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
جناب اسدی گرچه اگر از نماینده دیگری از نمایندگان استان انتقاد میشد احتمالا" عکس العملی نشان نمیدادید واز این جهت نقد بر شما وارد است ولی درود بر شما که به حق این مطالب ارزشمند را به رشته تحریر در آوردی،اوضاع امروز مملکت حاصل عملکرد ناصواب همفکران این دو امام جمعه است که حالا به ناحق بستانکار هم شده اند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
درود بر تابناک ، واقعا نباید طوری رفتار کرد که انگار دین و سیاست از هم جدا هستند ! الان خیلی از مسئولین و بعضی از تریبو ن های نماز جمعه سیاست منهای معنویت اند. سیاست منهای واقعیت گرایی و حق گرایی اند. الان بعضی تریبونها بجای اینکه سیاست را اخلاقی کنند، سیاست را معنوی کنند و سیاست را دینی کنند ، می آیند و اخلاق ،علم،معنویت و دین را سیاسی میکنند. واقعا سیاسی کاری و زرنگ بازی داره همه جا را فتح میکنه ! حضرت امام ره و مقام معظم رهبری و فرزانه و ریاست محترم جمهوری به آحاد مردم ، توده ها و افکار عمومی جامعه اهتمام دارند، ولی در رده های پائینتر اهتمام عزیران و نگاه ها به احزابی است که هیچ خیر و رحمتی برای جامعه نداشته اند، الان دیگه همه سیاسیون بصورت سه ماهه و فصلی رنگ عوض میکنند،در صورتی که با گذشت ۴۰ سال از انقلاب رنگ ملت فقط یک رنگ و آن امیدواری به عزت ایران و اجرای اخلاق ،قانون و عدالت و پاسداری از خون شهیدان است.مردم همچنان امام ره را دوست دارند، و همچنان به رهبری خردمندانه مقام معظم رهبری اعتماد و به نگاه او امیدوارند،اما همین مردم امید چندانی به خیلی از تریبون ها ندارند،اگرچه به عشق امام و رهبری عزیز به همه ارکان نظام تا پای جان احترام می گذارند. روی سخن من حوزه جغرافیایی خاصی نبود.
شهرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴
واقعا آقای میرزایی نماینده ای هستن که به دور از منافع شخصی و قبیله ای به فکر منفعت تمام استان هستن.نماینده ای با سواد و هوش سیاسی بالا.که باعث افتخار استان در سطح کشور می باشن
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
اگر آقای میرزایی انتصاب فامیلی انجام دادند مطمعنن تا الان فراگیر میشد مثل سایر نمایندگان
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
نماینده حوزه جنوب وضعیت افتضاحی داره ، اکثریت افرادی را که در کارها گماشته ویا جذب کار کرده از خانواده درجه یک خود و بستگان بسیار نزدیکشه، امانت مردم را برد و دو دستی و یکجا اونو بلعید.هیچ مرجع نظارتی در این خصوص پاسخگو نیست. از مردم است که بر مردم است!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار