مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: شهرستان بدره، بهار سال ٩٨ میزبان نخستین جشنواره ملی فرهنگی هنری اقوام و عشایر ایران تحت عنوان «ایل بانگ» خواهد بود.
کد خبر: ۷۰۲۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵ 12 January 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ عمران خودآموز اظهار کرد: فرهنگ‌ها و خرده فرهنگ‌های اقوام و عشایر ایران، همواره جلوه‌گاه زیبایی از تلاش و پویش دیرپای این بخش از ملت ایران سرافراز بوده‌اند، از این رو توجه به سنت‌ها و آئین‌های بومی محلی اقوام و عشایر کشور، خطر بحران هویت را از بین برده و به قوام استقلال فرهنگی اقوام کمک می‌کند. 

وی گفت: برگزاری جشنواره «ایل بانگ» در رشته‌های شعر، موسیقی، هنرهای سنتی و بازی‌های بومی محلی، با معرفی و کشف استعدادهای جوان و تجلیل از پیشکسوتان و فعالان فرهنگی در زمینه های مختلف بومی محلی، عشایر و اقوام ایرانی، همراه خواهد بود.

خودآموز با اشاره به اینکه صیانت، حفاظت و معرفی میراث‌های فرهنگی هنری ماندگار و کهن اقوام و عشایر از اهداف این جشنواره است، تاکید کرد: ایجاد همدلی و وحدت و ایجاد بسترهای مناسب برای توسعه و ارتقاء سطح بینش فرهنگی و اجتماعی در جامعه و بهره‌گیری از ابزار و راهکارهای فرهنگی هنری اقوام و عشایر از دیگر اهداف این جشنواره خواهد بود.
 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام با بیان اینکه با برگزاری جشنواره ایل بانگ، تعامل فرهنگی در بین اقوام مختلف ایرانی در راستای تحکیم وحدت و همزیستی اقوام، بیش از پیش مشاهده خواهد شد، تصریح کرد: به دنبال این هستیم که علاوه بر شور و نشاط و ایجاد امید به زندگی، فرهنگ ایرانی اسلامی نیز در بطن جوامع بومی و عشایری، اشاعه بیشتری پیدا کند.

خودآموز اضافه کرد: برنامه‌ریزی جهت توانمندسازی روستائیان و عشایر در حوزه‌های علمی، آموزشی، فرهنگی و هنری و همچنین استفاده از ظرفیت خودجوش مردمی در فعالیت های فرهنگی و هنری در روستاها و مناطق عشایری و نیز استفاده از ظرفیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به عنوان یک شبکه و ساختار عظیم در سطح کشور، جهت رشد و توسعه فرهنگی و هنری روستاها و مناطق عشایری از دیگر نکات مثبت برگزاری این جشنواره به حساب می‌آید./ح

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار