استاندار ایلام با تکیه بر تجربه خود و اشراف واطلاع از دامی که حاشیه سازان برای ایشان و آرامش استان تنیده بودند ،پاسخی را ارایه داد که می توان آن را میخ آخر بر تابوت حاشیه سازان در استان ایلام خطاب کرد
کد خبر: ۷۰۲۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۴ 11 January 2019

تابناک ایلام::همه ما به نوعی بر این موضوع اتفاق نظر داریم که استان محروم ایلام با تکیه بر تمام توانمندی هایش و استفاده از ظرفیتهای نسبی که دارد قادر است محرومیت تحمیلی حاکم بر خود را کنار زده ودر مسیر توسعه وپیشرفت قرار بگیرد. البته پیش شرط این اتفاق ،مدیریت صحیح منابع ،همدلی مدیران ارشد استان ،لابگیری با مسئولین ارشد کشوری ومهمتراز همه جلوگیری از قرار گرفتن در دام حاشیه سازی هاست .

تجربه چند ساله اخیر نشان داده که هرگاه مسئولین استان در دام حاشیه سازی ها افتاده اند ،به همان اندازه وقت وانرژی خود را صرف پاسخگویی به حاشیه ها نموده واز برنامه های توسعه ای استان فاصله گرفته اند .در دو سه ماهه اخیر نیز با تشدید تنش های سیاسی و افزایش حاشیه ها ،فضای مسمومی بر استان حاکم شده و برنامه های توسعه ای استان به محاق رفته و از سویی با نزدیکی و همدلی مسئولین اتفاقات مثبتی نیز در حوزه های مختلف رخ داده است .

البته ذکر این نکته ضرورت دارد که رسانه ها دراین راستا از نقش مهمی برخوردار بوده اند ،هرگاه آنان فضا را برای التهاب مهیا ساخته وبنابه دلایل سیاسی و...به حاشیه ها دامن زده ومسئولین نیز با قرار گرفتن در دام حاشیه ها از برنامه های اصلی خود جا مانده اند.اما حرکت رسانه ها درراستای ایجاد وحدت وهمدلی در بین اضلاع مختلف قدرت دراستان ،ثمری به نام آرامش وحرکت رو به جلو را به ارمغان آورده است.آرامش روزهای اخیر استان وفضای همدلی ایجاد شده دربین مسئولین محصول این حرکت همدلانه رسانه هاست .

اما دراین بین نیز هستند رسانه هایی که بدلایلی همچون تفوق نگاههای سیاسی وحزبی بر سایر مسایل مهم  استان ،حتی لحظه ای در ایجاد تنش وحاشیه سازی دربین مسئولین استان غفلت نکرده اند .بروز کوچترین اشتباه در انتشار برخی خبرها را پیراهن عثمان کرده تا به هر طریق ممکن مسئولین استان را به جان هم بیاندازند .گویا اینان در فضای عاری از تنش وحاشیه قادر به نفس کشیدن نیستند وحیات آنان به آن بسته است .

نمونه بارز آن انشتار اخباری از سوی یکی از رسانه های استان از زبان یکی از نمایندگان  استان در مجلس شورای اسلامی بود .علیرغم اینکه آن رسانه ودر همان روز با انتشار مطلب جدیدی ،اشتباه در استماع وسوء برداشت از سخنان نماینده را صراحتا اعلام نمود ،اما بازهم این موضوع نتوانست از تلاش های همکاران حاشیه ساز ما در فضای سیاسی واجتماعی استان زره ای بکاهد.

این دوستان به هر دری زدند  تا این موضوع را به تریبون های نماز جمعه وحتی رسانه های کشور بکشانند ،اما موفق نشدند ،به جز انتشار بیانیه بی ربط از سوی امام جمعه یک شهرستان ،واکنش خاصی را از سوی ائمه جمعه استان شاهد نبودیم.اما با این حال این دوستان رسانه ای تمام جهد خود را به کار گرفتند تا باکشانیدن این موضوع به نشست استانداران ادوار با رسانه ها، با اختلاف افکنی بین استاندار و نماینده ،به اهداف خود دست یابند .

اما استاندار ایلام با تکیه بر تجربه خود و اشراف واطلاع از دامی که حاشیه سازان برای ایشان و آرامش استان تنیده بودند ،پاسخی را ارایه داد که می توان آن را میخ آخر بر تابوت حاشیه سازان در استان ایلام خطاب کرد.استاندار ایلام در پاسخ به سوال یکی از همین دوستان رسانه ای در خصوص سخنان نماینده گفت :" نماینده ناظر است و باید نظر خود را اعلام کند و اشکالی هم ندارد. چنانچه جلساتی هم وجود داشته باشد که بازخورد نداشته و غیرمثمر هستند باید جمع شود اما بنده سعی می کنم جلسه غیرمثمر نداشته باشم. ما در جلسات ملی سفت و محکم پیگیر مطالبات هستیم و باکسی تعارف نداریم لذا در این خصوص آقایانی از ایلام هم همراه بنده هستند".

استاندار ایلام با ارایه این پاسخ ضمن احترام به جایگاه نمایندگان و نقش نظارتی آنان ،اشراف خود از اقدامات ایذایی برخی حاشیه سازان در بر هم زدن فضای آرام استان را به نمایش گذاشت . پاسخ محکم ومنطقی که آرامش استان را تثبیت وهمدلی واتحاد بین مسئولین  استان در رسیدن به اهداف توسعه ای را دوچندان خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار