نماینده حوزه انتخابیه مهریز:
نماینده حوزه انتخابیه مهریز در جمع فرهنگیان این شهرستان گفت: برخی از نمایندگان مجلس به قانونی که خود وضع می کنند اعتقادی ندارند و قانون گریزی این افراد بزرگترین مشکل امروز کشور است.
کد خبر: ۷۰۱۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳ 10 January 2019

محمدرضا صباغیان در جلسه پرسش و پاسخ بافرهنگیان مهریز گفت: کشور دچار اعتیاد به بی‌قانونی و فساد شده است و باید مردم با مطالبه گری در رفع این مشکلات نقش ایفا کنند.

وی در پاسخ به درخواست‌ها و مطالبات این معلمان و فرهنگیان خاطرنشان کرد: مرجع قانون‌گذار در کشور و مسئول نظارت بر اجرای قانون، مجلس است اما شوربختانه اولین کسانی که قوانین را نقض می‌کنند و به قانون اعتنا نمی‌کنند نمایندگان مجلس هستند که این بزرگ‌ترین مشکل کشور است.

نماینده حوزه انتخابیه مهریز بابیان اینکه نمایندگان، بیشتر از همه قانون‌شکنی می‌کنند افزود: نفوذ و قدرت، حرف اول را می‌زند و وقتی این دو مؤلفه در میان باشد، نماینده هیچ اعتنایی به قانون نمی‌کند و مسبب این وضع، مردمی هستند که نه بر اساس شایسته‌سالاری و شاخصه‌های انقلابی و دینی که بر اساس عقاید حزبی و تعصبات قومی و قبیله‌ای فردی را به مجلس می‌فرستند که از اصول اولیه نمایندگی و دفاع از حقوق ملت بی‌اطلاع است.

 

صباغیان بافقی تأکید کرد: عده‌ای از نمایندگان فهرستی (فهرستی) منفعت‌طلب از بدو ورود به مجلس در پی مقام و منصب و استخدام در وزارتخانه‌هایی چون وزارت نفت هستند و برای رسیدن به این هدف، بسیاری مواقع با استیضاح وزرا مخالفت و در مقابل خطای وزرا سکوت اختیار می‌کنند. وزارت نفت و وزارت صمت در مورد استخدام نیرو قانون دارند اما این قانون حاکم نیست و در استخدام افراد، نفوذ و عقاید حزبی اهمیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: به باور قلبی می‌گویم که نمایندگان مجلس در امر نظارت بر اجرای قانون ضعیف عمل می‌کنند و به همین دلیل نمی‌توانند در مقابل بی‌عدالتی و تبعیض ایستادگی کنند و بسیاری از طرح‌ها قربانی رأی اکثریت مجلس می‌شوند. آنان حرمتی برای قانون قائل نیستند.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در پاسخ به پرسش ناامیدانه یکی از فرهنگیان گفت: حل مشکلات غیرممکن نیست. گاهی حل یک مشکل در کشور منجر به حل بسیاری از مشکلات دیگر می‌شود. اگر مردم مطالبه گری کنند مجلس مجبور به تجدیدنظر در رفتار خود می‌شود و به‌تبع آن شاهد گره‌گشایی از مشکلات کلان کشور خواهیم شد.

صباغیان بافقی همچنین تأکید کرد: به بهانه ناکارآمدی مجلس، قصد دارند با تشکیل شورای عالی اقتصادی برای قانون‌گذاری، مجلس و برگزاری انتخابات را برای همیشه کنار بگذارند. انقلاب اسلامی، به نمایندگان مجلس قدرت داد تا به‌عنوان وکیل مدافع مردم در امور مهم کشور تاثیرگزار باشند اما نمایندگان امروز، به‌جای دقت در وضع قوانین مهم ملی و بین‌المللی و حل مشکلات مردم و مسائل کلان کشور، در پی منافع شخصی و برآورده کردن انتظارات فامیل، هم شهری و هم قومی خود هستند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار