معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی ایلام از شناسایی 100درصد معلولان ساکن در مناطق روستایی این استان خبر داد.
کد خبر: ۷۰۱۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۸ 09 January 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ فرخ لقا جمشید زاده اظهار کرد : این افراد در اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه (سی بی آر) از سال 80تاکنون در مناطق روستایی استان شناسایی شده اند.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح 10 موسسه توانبخشی مبتنی بر جامعه در تمامی شهرستان های استان تاسیس و از طریق 88 نفر به عنوان تسهیلگر معلولان این مناطق شناسایی شدند.

وی اظهار کرد: تسهیلگران هر موسسه با حضور در روستاها معلولان را شناسایی و ضمن بازدید از منزل این افراد در فواصل زمانی مختلف خدمات مورد نیاز را به این توانخواهان ارایه می دهند.

به گفته جمشید زاده، نیازهای خاص معلولان روستایی از طریق تسهیلگران ابتدا به موسسه ارجاع و سپس به این اداره کل اعلام تا خدمات مورد نیاز برای این افراد فراهم شود.

وی با ذکر اینکه سال 80 و در نخستین دوره این طرح 700توانخواه در مناطق روستایی استان شناسایی شد، اظهار کرد: تاکنون بیش از شش هزار معلول ساکن در مناطق روستایی استان از درجه خفیف تا شدید شناسایی و زیر پوشش خدمات بهزیستی از طریق موسسه های توانبخشی مبتنی بر جامعه قرار گرفته اند.

وی عمده خدمات اریه شده به این معلولان را آموزش در خانواده و خارج خانواده، اشتغال استاد شاگردی، تامین وسایل کمک توانبخشی، کمک هزینه معیشت، آگاهسازی، توانمندسازی و مناسب سازی عنوان کرد.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی ایلام به طرح اشتغال استاد شاگردی ویژه توانخواهان روستایی اشاره کرد و گفت: در اجرای این طرح فرد دارای معلولیت توسط استاد کار ساکن در روستا آموزشهای لازم را دریافت کرده و پس از کسب مدرک از طریق شورای روستا از کمک بلاعوض بهزیستی تا سقف 40میلیون ریال برخوردار می شوند.

به گفته وی، توانخواهانی که گواهی گذراندن آموزش های فنی و حرفه ای دارند از تسهیلات بهزیستی برخوردار شده و در این زمینه اشتغال های بومی و محلی مورد نیاز در روستا مد نظر قرار دارد.

به گفته وی، این طرح با هدف شناسایی توانخواهان و ارائه خدمات مختلف به آنها همزمان با سراسر کشور در مناطق روستایی این استان ادامه دارد./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار