معاون اقتصادی استاندار ایلام ؛
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام گفت : اکنون حدود 14 بانک خصوصی در استان وجود دارد که تنها 20 الی 30 درصد منابع آنها در استان هزینه می شود و بیش از 40 درصد منابع آنها در خارج از استان است و هیچ کمکی به ایجاد اشتغال و تولید استان نمی کند.
کد خبر: ۷۰۱۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۵ 09 January 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ ایوب درویشی در دیدار با مدیران عامل بانک های خصوصی اظهار داشت: نظام اقتصادی را نمی توان تکه پاره کرد زیرا نظم نظام پولی و بانکی نبض حرکت اقتصادی است که باید یکپارچه باشد.

وی ادامه داد: موتور محرک اقتصادی کشور، نظام پولی و نظام بانکی است که در تورم، رکود، ایجاد نارضایتی های اجتماعی و ...نقش مهمی دارد.

معاون استاندار ایلام افزود: در بانک های خصوصی نظارت ضعیف است که باید بانک مرکزی اهرم های نظارتی خود را بیشتر و محسوس کند و هر کجا موسسه غیرقانونی اقدام به جمع آوری سرمایه های مردم کرد دستگاه قضا بلافاصله ورود کند تا مشکل ورشکستگی بانک و اعتراضات مردمی و تبعات ملی و اجتماعی به وجود نیاید.

درویشی گفت: زندگی مردم با این نظام اقتصادی بانکی تنظیم می شود و حتی تولید و صنعت نیز با کمک بانک ها می تواند فعالتر شده و رونق بگیرند.

وی اظهار داشت: اکنون حدود 14 بانک خصوصی در استان وجود دارد که تنها 20 الی 30 درصد منابع آنها در استان هزینه می شود و بیش از 40 درصد منابع آنها در خارج از استان است و هیچ کمکی به ایجاد اشتغال و تولید استان نمی کند.

معاون اقتصادی استاندار ایلام افزود: وقت مدیران که باید صرف رفع مشکلات مردم شود به خاطر ناکارآمدی و سوء مدیریت برخی از روسای موسسات غیر مجاز تلف می شود که این امر هم تبعات اجتماعی به دنبال دارد و هم باعث ایجاد بار مالی برای دولت می شود.

درویشی تاکید کرد: اصلاح نظام بانکی در دولت دوازدهم در دستور کار است اما تا قبل از آن به منظور هماهنگی بیشتر بانک های استان باید شورای هماهنگی بانک ها در استان فعال شوند تا بانک های استان هماهنگ و هم جهت حرکت کنند.

وی یکی از مشکلات اصلی بانک های خصوصی را انتقال سرمایه های این استان به مرکز نام برد و گفت: این منابع جزو سرمایه های استان است و باید در ایلام هزینه شود تا صرف رونق اقتصادی،خلق ثروت و ایجاد اشتغال منطقه شود.

درویشی گفت: اکنون یکی از گرفتاری های جامعه بیکاری افراد تحصیل کرده است که باید سوال کرد نسبت بانک های خصوصی با ایجاد اشتغال و نقش آنها در رونق تولید چیست؟

وی هدف از برگزاری این نشست را ایجاد هماهنگی بیشتر بین بانک ها و تعامل آنها با دولت و هدایت منابع به سمت تولید و اشتغال برشمرد و گفت: اکنون برنامه های مختلفی در بخش کشاورزی، صنعت و گردشگری در استان در دستور کار است که بانک های خصوصی می توانند در این چرخه ها سرمایه گذاری کنند و به اشتغال و تولید استان کمک کنند.

معاون استاندار ایلام تاکید کرد: دلالی به نظام اقتصادی ضربه می زند، دلال ها در نظام توزیع مشکل ایجاد می کنند، ممکن است بانک های خصوصی به دلال ها تسهیلات بدهند آیا این کمک به سیاست های اقتصادی کشور است؟

درویشی گفت: بسیاری از این موسسات مالی در غالب عناوین مقدس منابع مردم را جذب و با سوء مدیریت باعث ورشکستگی و تحمیل هزینه به مردم شده و اعتماد عمومی را خدشه دار می کنند تداوم این فعالیت ها هم منابع را هدر می دهد و هم اعتماد سوز است.

وی از نماینده بانک مرکزی در غرب کشور ، مدیرکل بانک ملی و رییس کمیسیون بانک های استان خواست با پیگیری و مداخله سریع کمک کنند تا مشکل بانک ها و موسساتی که در معرض خطر هستند برطرف کنند تا مشکلی برای سرمایه مردم به وجود نیاید./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار