دبیر هیات صلح و سازش ایلام خبر داد؛
دبیر هیات صلح و سازش ایلام گفت: اعضای شوراهای حل اختلاف این استان در سال جاری 9 فقره پرونده قتل عمد را به صلح و سازش رسانده اند.
کد خبر: ۷۰۱۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴ 09 January 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ جبار کارزانی  اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۵۰ پرونده قتل عمد به هیات صلح و سازش استان ارجاع داده شد که از این تعداد ۹ مورد آن به صلح و سازش ختم شده است.

وی با بیان اینکه بیش از 33 درصد پرونده های شورای حل اختلاف به صلح و سازش ختم شده است، یادآور شد: همچنین با تلاش شورای های حل و اختلاف از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 40 فقره قتل غیرعمدی منجر به رضایت شده که این امر بیانگر آثار مفید فرهنگ صلح و سازش در جامعه است.

کارزانی با بیان اینکه ورود ریش سفیدان و معتمدان به پرونده های صلح و سازش علاوه بر کاهش مراجعات مانع دعوا و اختلاف در سطح جامعه نیز می شوند، گفت: شوراهای حل اختلاف رسالت ارزشمندی را انجام می ‌دهند و آن تقویت فرهنگ صلح و سازش و حفظ روحیه اخوت و برادری است که این اقدام در نزد خداوند متعال اجر فراوانی دارد.

دبیر هیات صلح و سازش ایلام تاکید کرد: مهمترین هدف هیات صلح و سازش استان، ترویج و گسترش فرهنگ سازی صلح و سازش، گذشت، کاهش تنش ها و آسیب های اجتماعی، کمک به ایجاد امنیت پایدار و پیشگیری از وقوع جرم در جامعه است.

وی اضافه کرد: هیات صلح و سازش استان هیچ محدودیت و پیگیری در ورود به پرونده ها ندارد و در نهایت هدف این هیات ترویج فرهنگ صلح و سازش است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار