رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به اینکه ۹۱ مرکز بهداشتی و درمانی در مناطق مختلف استان ایلام در حال ساخت است، گفت: به زودی مرکز ناباروری و سوختگی در استان افتتاح می شود.
کد خبر: ۷۰۱۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹ 09 January 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ کریم همتی اظهار داشت: نبود امکانات پزشکی قصه دردناک قبل از انقلاب در مناطق مختلف ایلام بود و روزهایی که دسترسی به خدمات درمانی و بهداشتی یک آرزو بود اما امروز به مدد پیروزی انقلاب و توجه ویژه به مناطق دورافتاده و محروم این آرزو تحقق یافته است.

وی تصریح کرد: طرح دهگردشی بخش کوچکی از خدماتی است که در مراکز جامع سلامت روستائیان  ایلام ارائه می شود.

وی اظهار داشت: طرح دهگردشی در سطح روستاهایی اجرا می شود که در آن روستاها مرکز جامع سلامت وجود ندارد اما اگر بیمار زمین گیر در آن روستا داشته باشیم تیم پزشکی مراجعه کرده و خدمات را در محل آن افراد ارائه می کند.

همتی افزود: در مراکز جامع سلامت روستایی بیمارانی که مراجعه می کنند در سامانه الکترونیکی کل خدمات آنها ثبت می شود و به عنوان یک پرونده الکترونیکی محسوب می شود.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: اما علاوه بر روستاها ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در شهرستان ها نیز پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است.

همتی عنوان کرد: حدود ۹۱ مرکز بهداشتی و درمانی با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان در استان در حال احداث است.

  مرکز ناباروری و مرکز سوختگی افتتاح می شود

وی افزود: همچنین ۱۵ دستگاه آمبولانس و هر دستگاه آمبولانس با اعتباری بالغ بر ۸۵۰ میلیون تومان در استان مستقر شده است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار داشت: چهار مراکز سی. تی. اسکن، یک مرکز ام. آر. آی و سونوگرافی تقریبا در کل مناطق بیمارستانی استان هم اکنون برای ارائه خدمات پزشکی به مردم وجود دارد.

همتی تصریح کرد: همچنین ۱۰۰ متخصص در چند روز گذشته در کل استان برای ارائه خدمات در مناطق مختلف مستقر شده است.

وی ادامه داد: همچنین اتفاق خوبی که در روزهای آتی که در استان خواهد افتاد افتتاح مرکز ناباروری و مرکز سوختگی است، همین طور در چند روز گذشته نیز مرکز شیمی درمانی در استان افتتاح شد.

وی اظهار داشت: در سال های اخیر با توسعه و تجهیز مراکز جامع سلامت روستایی علاوه بر این که جمعیت بیش از ۱۹۳ هزار نفری روستاهای استان از خدمات بهداشتی درمانی بهره مند شدند سطح شاخص های سلامت نیز در این مناطق افزایش یافته است./ح

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار