معاون عمرانی استاندار گفت: جشنواره ملی اقوام و عشایر ملی ایران به نام «ایل بانگ» در شهرستان بدره از توابع ایلام برگزار می شود.
کد خبر: ۷۰۱۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۹ 08 January 2019

 به گزارش تابناک ایلام؛ احمد کرمی عصر سه شنبه در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره ملی اقوام و عشایر ملی ایران اظهار داشت: کمیته ای زیرمجموعه مرتبط با میراث ناملموس برنامه های جشنواره «ایل بانگ» را طراحی کند.

وی افزود: جشنواره ملی اقوام و عشایر ملی ایران قرار است در شهرستان بدره با حضور میهمانان کشوری برگزار شود.
کرمی تصریح کرد: شرایط لازم برای برگزاری این جشنواره در استان انجام و این جشنواره در تراز ملی برگزار شود.

وی عنوان کرد: آداب و رسوم موسیقی جنبه معنوی تمدن را تشکیل می دهند، این برنامه ها می تواند نقطه قوتی برای معرفی استان در بخش های فرهنگی، اقتصادی و سرمایه گذاری باشد.

معاون عمرانی استاندار افزود: شهرستان بدره به خاطر ظرفیت های بی نظیر گردشگری و تاریخی و تمدنی که دارد می تواند هدفگذاری بزرگی برای سرمایه گذاری باشد.

کرمی اضافه کرد: البته باید با توجه به زمان بندی موجود به سرعت نسبت به اقدامات و فعالیت هایی که نیاز است انجام
و دبیرخانه مستمر فعال شود.

معاون عمرانی استاندار ایلام تاکید کرد: نباید دستگاه های زیادی را درگیر این فعالیت کنیم و با استفاده از یکی دو دستگاه نسبت به اجرای این جشنواره اقدام کرد و حجم کار را مشخص کنیم.

عمران خودآموز مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام نیز گفت: شهرستان بدره، بهار 98 میزبان جشنواره ملی فرهنگی هنری اقوام و عشایر ایران(شعر، موسیقی، هنرهای سنتی و بازی های بومی محلی) تحت عنوان 'ایل بانگ' خواهد بود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار