رئیس اداره مشارکت های مردمی، اشتغال و موسسه های خیریه اداره کل بهزیستی ایلام گفت: مددجویان زیر پوشش فاقد شغل ساکن در مناطق روستایی استان تا سقف یک میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات دریافت می کنند.
کد خبر: ۷۰۰۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶ 08 January 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ نسرین شهبازی اظهار کرد : از نیمه دوم امسال و برای نخستین بار 75 میلیارد ریال اعتبار از محل منابع قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری از سوی صندوق توسعه ملی برای اشتغالزایی مددجویان این اداره کل اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: این مبلغ برای نخستین بار امسال از طریق چهار بانک عامل توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید، پست بانک و بانک کشاورزی قابل پرداخت است.

رئیس اداره مشارکت های مردمی، اشتغال و موسسه های خیریه اداره کل بهزیستی ایلام حداقل این تسهیلات پرداختی را 500 میلیون ریال و حداکثر یک میلیارد و 500 میلیون ریال عنوان کرد و یادآور شد: علاوه بر پرداخت این تسهیلات دریافت کنندگان این وام ها از مشوق های بیمه ای روستائیان و عشایر نیز برخوردار هستند.

به گفته شهبازی، مددجویان ساکن در روستاهای استان در صورت داشتن مهارت های شغلی و فنی و حرفه ای می توانند به سامانه کارا بخش توسعه روستایی مراجعه و با ارائه طرح های پیشنهادی اشتغال در مناطق روستایی از این تسهیلات کم بهره برخوردار شوند.

وی اظهار کرد: مددجویان بر اساس رسته های اولویت دار که در این سامانه بارگذاری شده در حوزه های صنعتی، کشاورزی، خدماتی، گردشگری و دامداری می توانند ثبت نام کنند.

رئیس اداره مشارکت های مردمی، اشتغال و موسسه های خیریه اداره کل بهزیستی ایلام گفت: در سه ماه اخیر تاکنون 208 مورد در سامانه ثبت نام و شماری از مددجویان روستایی هم این تسهیلات را دریافت کرده اند.

شهبازی از عموم مددجویان روستایی متقاضی این تسهیلات خواست جهت کسب اطلاعات بیشتر به ادارات بهزیستی شهرستان ها مراجعه کنند.

وی هدف از پرداخت این تسهیلات را اشتغالزایی مددجویان روستایی، جلوگیری از مهاجرت روستائیان و افزایش امید به زندگی این افراد عنوان کرد.

اداره کل بهزیستی ایلام در چهار حوزه توانبخشی، امور اجتماعی، فرهنگی و پیشگیری و اشتغال به 25 هزار مددجو خدمت ارائه می کند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار