مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری ایلام از کسب رتبه برتر استان در اجرای طرح سواد رسانه ای در کشور خبر داد.
کد خبر: ۷۰۰۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۲ 07 January 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ عهدیه طهماسبی اظهار داشت: براساس بررسی بعمل آمده توسط سازمان امور اجتماعی کشور استان ایلام در بین 31 استان کشور بعنوان استان برتر در جذب مخاطبین و اجرای طرح سواد رسانه ای معرفی شد.

وی گفت: اجرای طرح ارتقای سواد رسانه ای توسط دفتر اجتماعی فرهنگی استانداری ایلام 2ماه گذشته همزمان با سراسر کشور آغاز شد که در ارزیابی مقایسه ای استانهای مختلف کشور به عنوان استان برتر معرفی شد.

وی ادامه داد: در این طرح به منظور توانمند سازی آحاد مختلف جامعه بخصوص خانواده‌ها در مقابل تهدیدات و خطرات جانبی فن آوری های جدید ارتباطی و فضای مجازی، نرم افزاری تحت عنوان (مجازیار ) طراحی شده که برروی موبایل مخاطبین نصب می شود.
وی افزود: در این طرح شیوه صحیح استفاده از رسانه های مجازی به خانواده‌ها آموزش داده می شود.

طهماسبی گفت: محتوا ومحورهای آموزشی دراین نرم افزار'اپلیکیشن'شامل بخش ها ومحورهای مختلفی است ازجمله؛ آگاهی سواد رسانه ای با9 گام ضرورت نقش پذیری والدین، همدلی، هزاره سوم وتفاوت نسلی _فرزندان جدید، فرصت ها و رسانه ها، تهدیدها وآسیب های رسانه ها، سبک زندگی ، سواد رسانه ای و رژیم مصرف رسانه است.

وی افزود: در هرگام خدمات آموزشی جمعا درقالب198 درس مختلف ارائه و در پایان برای سنجش آموخته های مخاطبین، آزمون برگزار می شود.

طهماسبی گفت: سهم استان ایلام در مرحله اول این طرح، یک هزار نفر که با اولویت کارکنان دولت وخانواده های آنان با همکاری فرمانداران و مدیران دستگاههای اجرایی بخوبی انجام شد.

وی ادامه داد: در مرحله دوم سهم استان ایلام به پنج هزار نفرافزایش یافته است.

وی افزود: امروزه به منظور تحکیم و تقویت توسعه سیاسی و اجتماعی جامعه ایرانی، آنچه در'سواد رسانه ای' مطرح می شود، آموزش مهارتهای لازم برای برقراری ارتباطی متفکرانه وآگاهانه با رسانه ها و درعین حال بوجود آمدن نگاهی دقیق، نقاد و تحلیلی به پیام های رسانه های نوشتاری، دیداری و شنیداری است.

طهماسبی، با قدر دانی از فرمانداران ، مدیران دستگاه های اجرایی و دانشگاه های استان، خواستار همکاری بیشتر درادامه اجرای طرح که به مرور زمان بیشتر آحاد جامعه شامل می شود، شد./م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
سواد رسانه ای اگر هم باشد آگاهی های که زیر ساخت محکم مالی و اقتصادی و اجتماعی نداشته باشد و مطالعه ای که که در چهار چوب روال کلاسیک و عرف عمومی نباشد منجر به انارشیسم و شناخت من دراوردی می شود و این شناخت در هیچ قالبی نمی گنجد و باعث هدر رفتن انرژی و اتلافوقت می شود مثل اینکه یه دانشجوی پزشکی بطور انفرادی و بدون نظر استاد تمام کتابهای پزشکی را مطالعه نماید و سر آخر سر از یه بیمار روانی در نیاورد و همه بیماری‌هایی و علایم آن را منتسب به خود می داند و نتیجه اش یه بیمار شسته و رفته روانی با دانسته های نابجا پس به این سوال جواب بده که با وجود رتبه اول بودن در سواد رسانه ای چرا معزل خودکشی و خود سوزی ناهنجاری های اجتماعی و اقتصادی و اجتماعی توفیری نکرده لذا لازم است این ادعا ها پایه علمی داشته باشد طلاق و اعتیاد و بیکاری و فقر را بایستی جوابگو باشد این مقوله های احتماعی با نظارت صاحب نظران و نظارت و همکاری ngo های فعال بایستی مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد نه آنکه بطور عجولانه و تنها به قاضی رفتن رسانه ای شود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار