جلال میرزایی در گفتگوی اختصاصی با تابناک ایلام ؛
دراین بین یکی از رسانه های حاضر ،پس از این نشست مبادرت به انتشار مطالبی از زبان نماینده اصلاح طلب استان نمود که واکنش هایی را دربین فضای اجتماعی ورسانه ای استان به دنبال داشت . بمنظور روشن شدن موضوع و پیگیری مواضع بیان شده ،موضوع را از طریق دکتر جلال میرزایی درقالب یک گفتگو جویا شدیم . درادامه، شرح این گفتگو وپاسخ های آقای نماینده به سوالات مطروحه آمده است .
کد خبر: ۷۰۰۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵ 06 January 2019

تابناک ایلام ::روز گذشته بدنبال درخواست تعداد محدودی از رسانه های استان ،یک دورهمی با نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی تشکیل شد .در این نشست غیر رسمی جلال میرزایی با توصیه به رسانه های استان از آنان خواست که بخاطر منافع مردم قلم بزنند واز بیان مطالبی که خوشایند افرادخاص و یا جناح های سیاسی باشد پرهیز نمایند .البته میرزایی با گریزی به مسایل جاری کشور ،در توصیه ای به رسانه ها و مسئولین کشور، از آنان خواست به صورت عینی به رفع مشکلات مردم ورود کرده واز حرکات نمایشی بپرهیزند.

دراین بین یکی از رسانه های حاضر ،پس از این نشست مبادرت به انتشار مطلبی نمود که واکنش هایی را دربین فضای اجتماعی ورسانه ای استان به دنبال داشت . بمنظور روشن شدن موضوع و پیگیری مواضع بیان شده ،موضوع را از طریق دکتر جلال میرزایی درقالب یک گفتگو جویا شدیم . درادامه، شرح این گفتگو وپاسخ های آقای نماینده  به سوالات مطروحه آمده است .

آقای میرزایی روز گذشته مطالبی از زبان جنابعالی در خصوص مسایل مختلف کشور واستان در یکی از رسانه های استان منتشر شد ،موضوع از چه قرار بوده است ؟

میرزایی : روز گذشته به درخواست تعداد محدودی از رسانه های استان نشست کوتاهی با آنان برگزار شد .بنده دراین نشست ابتدا راجع به رسالت اصحاب رسانه مواردی را مطرح نمودم.توضیح دادم که رسانه ها در کوتاه مدت دنبال شهرت نباشند . اگر می خواهند از قبل شغل رسانه ای اسم ورسمی را دست وپا کنند معیارشان فقط منافع مردم وتوسعه استان باشد . از قلم زدن بخاطر خوشایند من نوعی ویا فلان مسئول پر هیز نموده و به صورت بلند مدت فکر کنید.

آیا در خصوص ائمه جمعه ودخالت آنان در امورات اجرایی کشور ویا به صورت اخص در باره مواضع روزگذشته امام جمعه اردبیل موضعی داشتید ؟

میرزایی : نه خیر بنده به صورت خاص در خصوص مواضع امامان جمعه صحبتی نداشتم .در حالی موضع ایجانب در خصوص سخنان امام جمعه اردبیل انتشار یافته است که اصلا بنده در جریان سخنان ایشان نبوده و نامی از امام جمعه این استان نبردم .بلکه به صورت کلی اشاره ای داشتم به این مضمون که چه اصحاب رسانه ،چه تریبون داران وتمامی ائمه جمعه و نخبگان کشور بدلیل محدودیت منابع کشور به افزایش مطالبات مردم که می تواند سطح نوامیدی در مردم را افزایش دهد پرهیز نمایند.

در سخنانتان به سوار شدن بر پراید اشاره ای شده ،آیا منظورتان از این بحث شخص خاصی بوده  است ؟

میرزایی:به هرحال تعداد چند نفر از دوستان رسانه ای در این نشست حضور داشتند و تایید می کنند که اصلا بنده اشاره ای به  پراید سوار شدن مسئولین ویا شخص خاصی نداشته ام ،تعجب می کنم که این دوست رسانه ای از کجای سخنان بنده این موضوع را برداشت یا استنباط کرده اند؟!بلکه تاکید کردم که مدیران اگر دنبال توسعه کشور واستان هستند از کارهای نمایشی پر هیز نمایند ومدیران ارشد هم با تمرکز بر توسعه از مدیران دارای تجربه وتخصص استفاده کنند.روی سخنم هم شخص خاصی نبود ،بلکه تمامی مسئولین اجرایی کشور است.

در خصوص یکی از آفت ها صحبت کردم به این مضمون که مسئولین در کوتاه مدت و بدون کار کردن و تاثیر ملموس بر مردم نمی توانند به شهرت برسند زیرا شهرتی که اینگونه به دست آید داوم نمی آورد.

برخی با شیطنت به گونه ای رفتار می کنند که طرف این سخنان امام جمعه ایلام است ،اما همینجا عرض می کنم ما به دنبال ایجاد وحدت با تمامی مسئولین استان هستیم در این نشست نه تنها نامی از امام جمعه برده نشده بلکه ایشان را یک روحانی ساده زیست وعالم می دانیم و در طول مدت کوتاه حضورشان در استان نشان داده اند که به دنبال خدمت واقعی به مردم استان هستند.

مواضع مطرح شده در خصوص مسئولین را بار دیگر تشریح بفرمایید:

میرزایی:در خصوص مسئولین نیز عرض کردم که تعداد جلسات برگزار شده توسط مدیران دستگاههای اجرایی نمی تواند معیار عملکرد وخدمت به مردم قرار گیرد.یک جلسه فی النفسه نمی تواند معیار ارزیابی خدمت مسئولین به مردم ویا عملکرد آنان قرار گیرد.

باید حل مشکلات مردم وایجاد فرصتهای شغلی وجذب سرمایه بعنوان معیار موفقیت ویا عدم موفقیت مدیران قرار گیرد.واین مواضع تازگی هم ندارد ،بلکه معتقدم که نیازی به برگزاری نمایشی این سطح از جلسات وانتشار تصاویر دیدار با مسئولین نیست .باید گزارش عملکرد ومیزان رفع مشکلات مردم، معیار قضاوت آنان قرار گیرد نه میزان انتشارعکس ها.

آیا مخاطب شما مسئول خاصی دراستان بوده است یا خیر ؟!

میرزایی:با احترام به نظر دیگران اعتقادم براین است که حل مشکلات مردم  کمک می کند که یک مدیر در بین مردم از جایگاه ویژه ای  برخوردار شده ،اسم ورسمی کسب کرده وصاحب شهرت شود .هیچ مدیری با عکس گرفتن با این مقام وآن مقام نمی تواند به شهرت برسد .مخاطب سخنان من فرد خاصی در استان نبود، بلکه معطوف به کل مسئولین کشور است که سعی می کنند ازبستر  فضای مجازی وشبکه های اجتماعی در راستای معرفی خود استفاده نمایند.

در این جلسه به لزوم حفظ شان وجایگاه مسئولین وشخصیتهای سیاسی و مذهبی استان بعنوان سرمایه های استان تاکید داشتم . بنده عرض کردم که انتقاد با تخریب فرق دارد .اشکال ندارد که از ما انتقاد نمایید ،اما باید مراقب شان وشخصیت مسئولین سیاسی و مذهبی استان باشید . شخصیتها ونخبگان سیاسی استان از استانداران پیشین گرفته تا ائمه جمعه ومدیران ارشد، سرمایه های این استان محسوب می شوند وباید مراقب باشید با هدف انتقاد ،شخصیت آنان تخریب نشود.همه باید به مسئولین استان در رفع مشکلات مردم استان کمک کنیم.

حتی در این نشست به صورت خاص  به شخصیت دکتر عادل آذر بعنوان یک سرمایه مهم استان در کشور توصیه ای داشتم مبنی بر اینکه نباید بخاطر یک موضوع یا مطالبه ایشان را تخریب کرد ،نباید فضایی پیش بیاید که ائمه جمعه وجماعات وشخصیتهای سیاسی واجرایی تخریب شوند.

درمطلب انتشار یافته از زبان شما چنین انعکاس یافته که اصولگرایان نفوذی دشمن هستند ،می شود در این خصوص توضیح بفرمایید؟!

میرزایی:بله واقعیت دارد .معتقدم بیان برخی دیدگاهها و مواضع از سوی برخی از چهره های منتسب به جریان اصولگرایی در راستای منافع دشمنان است .نظیر صحبتهای اخیر  تعدادی از همکاران اصولگرای مجلس که نه تنها ناراحتی ما را به دنبال داشت بلکه باعث دلخوری وعصبانیت همفکران خودشان در مجلس شد. حتی امام جمعه مشهد هم اشاره ای داشتند مبنی بر اینکه دشمن از طریق اصولگرایان نفوذ می کند ،دشمن از طریق نیروهای خودی نفوذ می کند واین تازگی ندارد. برخی دوستان اصولگرا به گونه ای سخن بر زبان می رانند که دولت از این نظام نیست و دائما  ناکارآمدی دولت وبزرگنمایی مشکلات را در بوق وکرنا می کنند که این موضوع تاکنون در زمره اهداف اصلی دشمنان در راستای ناامید سازی مردم از مسئولین نظام قرار داشته است.

بدنبال انتشار آن خبر،برخی اینگونه برداشت کرده اند که نماینده با سیاه نمایی مردم را نسبت به آینده ناامید کرده است ،در اینخصوص توضیح بدهید :

میرزایی:نه خیر اینگونه صحبت نشد .بلکه عرض بنده این بود که در کشور دو جریان وجود دارد و مواضع آنان در چنین شرایط به ثبات وامنیت کشور کمکی نمی کند .

یک جریان مرتب صحیت از فروپاشی می کند .این جریان فراموش کرده است که ما در دهه پنجاه یا چهل نیستیم وبا توجه به شرایط موجود درکشور و منطقه ، کوچکترین عارضه اجتماعی به نزاع ها ودرگیری های داخلی منجر خواهد شد . همه ما در درون کشتی انقلاب قرار داریم و خدایی نخواسته بروز چنین وضعیتی برای همه به صورت برابر مشکل آفرین خواهد بود.

یک جریان هم مرتب می گوید که ما مشکلی در کشور نداریم و با تکیه بر توامندی های داخلی می شود از سد مشکلات عبور کرد .تحلیل این گروه هم اشتباه است چراکه هیچ کشوری ولو یک کشور قدرتمند از هر حیث بدون مراودات اقتصادی وفنی با دیگر کشورها قادر به رفع مشکلات خود نیست .

راه حل منطقی این است که با تدبیر ودور اندیشی و ار تباط معقول ومنطقی با خارج از کشور از فرصت سوزی جلوگیری نماییم وبا فایده هزینه امورات کشور را جلو برده واز این طریق منافع کشور ونظام را تامین نماییم.

البته به طور جدی نگران هستم که سرمایه های انسانی که در طول سالهای اخیر تخریب شدند وبه گوشه رانده شده اند در شرایط بحرانی نتوانند مسایل آتی کشور را جمع کنند. ما باید در شرایط حساس فعلی خیلی حساب شده جلو برویم ،به مطالبات مردم دامن نزنیم ،چرا که افزایش مطالبات به صلاح نیست.

 فرصت را مغتنم می شمارم تا موضع جنابعالی را در خصوص گزارش اخیر مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی درخصوص رتبه استان ایلام در امنیت سرمایه گذاری جویا شویم:

میرزایی:در خصوص گزارش مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی مواردی مطرح شده که صرفا مختص استان ایلام نیست .ما درخلال همین مدت اعلام شده شاهد سرمایه گذاری های بزرگی در پتروشیمی ایلام ،ان جی ال دهلران ،پتروشیمی دهلران و واحد پ پ ایلام بوده ایم.

با حضور استاندار محترم ایلام با چندین سرمایه گذار برای مشارکت در طرح های مختلف نفت وگاز استان مذاکرات خوبی صورت گرفته است و چندین سرمایه گذار هم اعلام آمادگی کرده اند .نمی دانم مرکز پژوهشها بر چه اساسی مبادرت به انتشار چنین گزارشی از وضعیت امنیت سرمایه گذاری دراستان ایلام نموده اند؟!

البته شرایط کلی کشور در جذب سرمایه گذار خارجی به دلیل دامن زدن دشمنان به پروژه ایران هراسی چندان مطلوب به نظر نمی رسد .

اما لازم است عرض کنم که انتشار این گزارشات می تواند به فرصت خوبی برای استان ایلام  تبدیل شوند. زیرا اساتید دانشگاه ،نخبگان ،صاحبنظران می توانند با کمک استانداری وبا همراهی نمایندگان استان درمجلس شورای اسلامی مبادرت به بررسی چنین گزارشاتی نموده و نکات ضعف استان در این حوزه را شناسایی نمایند که از این طریق گزارش را به فرصتی برای برطرف کردن موانع سرمایه گذاری تبدیل کنیم.

و توصیه پایانی جنابعالی !

میرزایی:دغدغه ما توسعه استان است وبایدبعنوان نماینده مردم  از هرفرصتی برای رفع دغدغه های مردم استفاده کنم ودر مقابل هر گونه حرکتی خلاف توسعه استان که بخواهد منافع مردم استان را به خطر اندازد تمام قد بایستم واین را رسالت خود می دانم.

توصیه می کنم کسانی که به دنبال حاشیه سازی هستند و مسایل پیش پا افتاده را مستمسکی برای حاشیه سازی قلمداد می کنند از این روش ناصحیح دست بکشند ،چرا که با اخلاق و مروت در تضاد است که به جای حرکت در مسیر همدلی برای  رفع مشکلات مردم استان ،از این فرصت برای ضربه زدن وتخریب دیگران استفاده کنند.زیرا شاهد بودیم پس از انتشار این مطلب برخی با سوء استفاده از این وضعیت ،تخریب وایجاد اختلاف بین مسئولین استان را دنبال کردند.

 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
رفیق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
اشکال نداره داش جلال مشکلی نیست الان ما پول همون پراید نداریم بخریم سوار شیم. حالا هم گفتی دیگه تکذیبش نکن. عکس با بزرگان هم عیب نیست. چون تو عکس خوشتیپ میفته ناراحتی. خوب تو هم عکس بگیر.
فقط ما مردم یه چیز از شما ها میخوایم . خدایی برای مردم چکار کردین و چه سرمایه ای وارد استان کردین . کاش بیلان کاری بدین تا دفعه دیگه باز بریم پای صندق و به نفر دیگه رای بدیم. آنهم میره بعد از چند ماه میاد چندتا مصاحبه می کنه میره. اول یه سوزن بزن به خود بعد یه جوالدوز بزن به دیگران هناسگم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
خداازشون نگذره هر4سال یه نفرباوعده توخالی وتحریک احساسات قومی میره مجلس وبعدتیشه به ریشه همونهامیزنه که اونو به اینجارسوندن
ابالمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
عکس گرفتن با این و اون و کارهای نمابشی زیاد فکر نمی خواست بفهمید کیه؟
رییس دومین دستگاه گسترده استان حالا جا افتاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
وقتی زبان مردم را بریده باشند، از زبان مردم گفتن اسان و مطالبات مردم در بیان مسئولین مدعی دفاع از خون شهدا و امنیت اخلاقی جامعه تحریف میشود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار